اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه:دست‌کم 3400 تبعه روسی به داعش پیوسته‌اند



 اخباربین الملل  ,خبرهای  بین الملل , داعش

 وزارت کشور روسیه از پیوستن دست‌کم 3 هزار و 400 شهروند روسی در ماه‌های اخیر به گروه تروریستی داعش خبر داد.

 وزارت کشور روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، اطلاعات بدست‌آمده از این امر حکایت دارد که تا کنون حدود 3 هزار و یکصد نفر از شهروندان روسیه این کشور را به منظور پیوستن و ملحق شدن به گروه تروریستی داعش ترک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس،این خبر را خبرگزاری «اینترفکس» روسیه منتشر کرده است.

وزارت کشور روسیه تأکید کرده که این تعداد از شهروندان روسیه که اخیرا این کشور را ترک کرده‌اند در حال جنگیدن در کنار نیروهای تروریستی داعش در عراق و سوریه هستند.

در بیانیه این نهاد دولتی روسیه آمده است، در سال 2015 همچنین اقامت دست‌کم 50 تبعه خارجی در روسیه به دلیل مسائل مربوط به افراط گرایی و تروریسم لغو شده است.
 

 اخبار بین الملل  -  فارس


ویدیو مرتبط :
هزار تبعه ترک به داعش پیوسته اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۲۲۰۰ تبعه روسی به داعش پیوسته اند


یک مقام روسی از پیوستن دو هزار و دویست فرد مسلح روسی الاصل به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: سانا، "اولگ سرومولتف" معاون امور مبارزه با تروریسم وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد حدود ۲۲۰۰ فرد مسلح روسی الاصل در کنار گروه های تروریستی افراطی در سوریه و عراق می جنگند.

این مقام روسی در گفت و گو با ایتارتاس روسیه افزود دستگاه های امنیتی سال گذشته بیش از ۱۰۰ پرونده جنایی در خصوص شهروندان روسی که در سوریه جنگیده اند، گشوده اند .

وی اظهار داشت در حال حاضر آن چه اهمیت دارد،‌جلوگیری از هرگونه حمله به خاک روسیه یا شهروندان یا نهادهایش از سوی گروه تروریستی داعش است و مسکو با جدیت با اظهارات سرکردگان گروه تروریستی درباره انتقال آن چه جهاد می خوانند به شمال قفقاز و آسیای میانه تعامل می کند.

این مقام روسی افزود کشورهای مدعی نقش پیشتازانه در رویارویی با تروریسم همچنان در تعامل با خطر تروریسم، نقش دوگانه ای ایفا می کنند .

وی گفت همه کشورها باید تلاش های خود را برای مقابله با تروریسم جهانی بدون سیاسی کاری یا در پیش گرفتن معیارهای دوگانه در خصوص گروه های تروریستی یکپارچه کنند.

معاون امور مبارزه با تروریسم وزیر خارجه روسیه تاکید کرد هر راهبرد موثر برای جنگ با تروریست های داعش باید بر تشکیل ائتلاف بین المللی واقعی مبتنی باشد که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد عمل کند.