اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه در دریای خزر مانور برگزار می کند


همزمان با مانور نظامی نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین، نیروی دریایی این کشور نیز در دریای خزر مانور نظامی برگزار می کند.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، ارتش روسیه مانور نظامی را آغاز کرده است که بخشی از آن نیروی دریایی این کشور در آبهای دریای خزر است.

در این مانور که 7 روز به طول خواهد انجامید 400 نظامی و 10 کشتی نیروی دریایی شرکت دارند.

همچنین ارتش روسیه از امروز مانور نظامی را در مرزهای غربی این کشور با اوکراین آغاز کرده است که در آن 40 هزار نیروی نظامی این کشور شرکت دارند.


ویدیو مرتبط :
حمله موشكی روسیه به داعش از دریای خزر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مانور مشترک ایران و روسیه در دریای خزر


یکی از فرماندهان نیروی دریایی روسیه از برگزاری مانور مشترک بین نیروی دریایی ایران و روسیه در نیمه دوم سال جاری میلادی خبر داد.

عصر ایران: یکی از فرماندهان نیروی دریایی روسیه از برگزاری مانور مشترک بین نیروی دریایی ایران و روسیه در نیمه دوم سال جاری میلادی خبر داد.

 " نیکولای یاکوبوفسکی" معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه در دریای خزر این موضوع را پس از دیدار با فرمانده ایرانی ناو گروهی که اخیرا برای نخستین بار اجازه یافتند با عبور از رود ولگا به بندر آستاراخان روسیه بروند،بیان کرد.

نخستین مانور مشترک نیروی دریایی ایران و روسیه در دریای خزر در سال 2009 و با حضور بیش از 30 ناو برگزار گردید.

در 21 آوریل سال جاری نیز گروهی از ناوهای روسی برای نخستین بار در بندر عباس ایران  پهلو گرفتند.

روابط ایران و روسیه پس از انقلاب اسلامی و همزمان با فاصله گرفتن ایران از کشورهای غربی ، رو به گرمی گذاشت و تهران و مسکو هم اینک در بسیاری از موضوعات منطقه ای از جمله جنگ داخلی سوریه در موضع مشترکی قرار دارند.

در سال های گذشته جمهوری اسلامی ایران استراتژی توسعه حضور دریایی در آب های آزاد بین المللی را در دستور کار خود قرار داده است.

فرماندهان دو ناو ایرانی که برای نخستین بار اجازه یافته اند با عبور از رود ولگا به بندر آستارا خان روسیه بروند، در جریان بازدید خود از این بندر روسیه از برخی تاسیسات نظامی و بندری روسیه بازدید و با همتایان روس خود دیدار می کنند.