اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه خواستار لغو حکم اعدام طارق عزیز شد



روسیه از مقام‌های عراق خواست بنا به دلایل انسانی حکم اعدام طارق عزیز را اجرا نکنند.به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، وزارت امورخارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مسکو امیدوار است که شورای ریاست جمهوری عراق اجازه اجرای حکم اعدام طارق عزیز را ندهد.

 

وزارت امورخارجه روسیه در این بیانیه با اشاره به کهولت سن و بیماری طارق عزیز، از مقامات عراق درخواست کرده است با توجه به دلایل انسانی اجرای این حکم را متوقف کرده و طارق عزیز را مشمول عفو و رافت کنند.

با این حال وزارت امورخارجه روسیه رای صادر شده علیه طارق عزیز را مساله ای داخلی دانست اما خاطر نشان کرد که هیچ چیز نمی تواند این حکم را توجیه کند.

در همین ارتباط، 'میخائیل مارگولوف' رئیس کمیسیون امورخارجی شورای فدراسیون روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس گفت: آنچه درباره طارق عزیز روی داده است، حذف یک شاهد زنده و تسویه حساب میان احزاب مختلف عراق است و به هیچ عنوان نمی توان آن را پیروزی عدالت خواند.

'گونادی زیگانوف' نیز در مصاحبه با اینترفاکس گفت: ما از جامعه جهانی، پارلمان های اروپایی و آمریکا می خواهیم تمام تلاش خود را برای جلوگیری اعدام طارق عزیر بکار بندند.

دادگاه عالی کیفری عراق روز سه‌شنبه طارق عزیز را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در زمان حکومت صدام حسین دیکتاتور عراق در دهه 80 میلادی به اعدام محکوم کرد.

معاون نخست وزیر عراق در آوریل 2003 میلادی بازداشت و از آن زمان تا کنون در حبس بسر می‌برد.

همچنین دادگاه عالی کیفری عراق 'سعود شاکر' وزیر کشور رژیم صدام و 'عابد حمود' منشی صدام را نیز به اعدام محکوم کرده است. متهمان یک ماه فرصت دارند تا علیه رای صادر شده اعتراض کنند.../ایرنا


ویدیو مرتبط :
دکتر ظریف خواستار رابطه قوی تر با روسیه شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حكم اعدام "طارق عزیز " صادر شد



 

 

 حكم اعدام

 

یك منبع موثق از دادگاه‌ عالی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد از صدور حكم "طارق عزیز " معاون دیكتاتور سابق عراق خبر داد.

وی افزود: لحظاتی پیش دادگاه‌ جنایی عراق حكم اعدام "طارق عزیز " معاون نخست وزیر اسبق عراق را صادر كرد.

طارق عزیز 74 ساله كه در جنایات ضد بشری علیه ملت عراق و همچنین ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی مشاركت داشت در آوریل 2003 تسلیم نظامیان آمریكایی شد و در زندان آمریكایی "كروبر " در غرب بغداد زندانی شده بود. وی سرانجام به همراه 26مسئول عراقی تحویل مقامات عراقی در زندان "الكاظمیه " شد.

طارق عزیز برای نخستین بار در مارس 2009 به 15سال حبس بدلیل ارتكاب جنایت ضد بشری و دست داشتن در اعدام 42 تاجر در بغداد در سال 1992 محكوم شد.../فارس

اخبار تكمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.