اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه: تحریم‌ ها را دور می‌زنیم


سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به برخی اقدامات اتحادیه اروپا و آمریکا برای اعمال تحریم علیه این کشور، ابراز داشت در چنین شرایطی مسکو می‌تواند شرکای اقتصادی دیگری برای خود بیابد.

تابناک: سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به برخی اقدامات اتحادیه اروپا و آمریکا برای اعمال تحریم علیه این کشور، ابراز داشت در چنین شرایطی مسکو می‌تواند شرکای اقتصادی دیگری برای خود بیابد.

صدای روسیه گزارش داد؛  دمیتری پسکوف،‌ سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: در صورتی که اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور اعمال کنند،‌ مسکو به دنبال شرکای اقتصادی دیگری خواهد رفت.

پسکوف که امروز چهارشنبه با بی‌بی‌سی سخن می‌گفت، افزود: اگر یک شریک اقتصادی در بخشی از دنیا تصمیم بگیرد تا ما را تحریم کند،‌ ما نیز توجه خود را به دیگر شرکای خود در دیگر قسمت‌های جهان معطوف می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: سربازان باقی‌مانده اوکراینی در منطقه کریمه می‌توانند از بین دو گزینه پیش‌روی خود یکی را انتخاب کنند،‌ یا به نیروهای نظامی منطقه کریمه بپیوندند که در این صورت بخشی از ارتش روسیه خواهند شد و یا آزاد خواهند بود که شبه‌جزیره کریمه را ترک کنند.

سخنگوی پوتین تصریح کرد که روسیه به دنبال انجام عملیات نظامی در نواحی شرقی اوکراین نیست.

پسکوف ابراز داشت: عملیات نظامی در مناطق شرقی اوکراین هرگز مدنظر روسیه نبوده است، اما مسکو به منظور حمایت از و کمک به روس‌تبارهای ساکن در مناطق شرقی اوکراین،‌ تمامی اقدامات ممکن را انجام خواهد داد،‌ و از جمله این اقدامات استفاده از تمامی ابزارهای قانونی مطابق با قوانین و مقررات بین المللی است.

وی با اشاره به حادثه مرگ یک کارمند اوکراینی در منطقه کریمه در روز گذشته (سه‌شنبه)، اظهار داشت نظامیان هوادار روسیه در این منطقه شاهد اقدامات تحریک‌آمیز از سوی کسانی بودند که به دنبال ایجاد درگیری و نزاع بودند. این در حالی است که طبق گزارش‌های منتشره حدود 20 هزار کارمند اوکراینی در حال حاضر در منطقه کریمه ساکن هستند.


ویدیو مرتبط :
چهارمین سال تحریم‌های ضد روسیه و اقدامات روسیه برای مقابله با اثرات آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دور جدید تحریم‌های ژاپن علیه روسیه



اخبار,اخبار بین الملل ,تحریم‌های ژاپن علیه روسیه

 

اخبار بین الملل - دور جدید تحریم‌های ژاپن علیه روسیه

دولت ژاپن امروز (سه‌شنبه) به دلیل وضعیت کنونی اوکراین، تحریم‌های بیشتری را بر روسیه اعمال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، این تحریم‌ها توقف موقتی صدور رویداد برای 23 تن از مقامات آژانس‌های رسمی روسیه و دیگر افراد را در نظر گرفته است که نام آن‌ها طی چند روز آتی اعلام می‌شود.

‌ تحریم‌های ژاپن علیه روسیه در راستای اجرایی کردن تصمیمات مشترک رهبران هفت کشور صنعتی جهان اعمال شده‌اند.

ژاپن 18 مارس سال جاری میلادی نخستین دور تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد. این تحریم‌ها در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اعمال شدند.

این تحریم‌ها توقف رای‌زنی‌ها در خصوص صدور رویداد آسان‌تر و مسدود کردن آغاز مذاکرات درباره نتیجه‌گیری احتمالی نسبت به سه معاهده همکاری تجاری، همکاری در کاوش فضایی و جلوگیری از فعالیت‌های نظامی خطرناک را در نظر گرفت.
اخبار بین الملل - ایسنا