اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه به دیکتاتور پناه داد



روسیه به دیکتاتور پناه داد

منابع دیپلمات یمنی عنوان داشتند که موافقت مسکو با اقامت دائمی علی عبدالله صالح در این کشور همزمان با پیش‌بینی منابع مبنی بر عدم موافقت دولت امارات با پذیرفتن علی عبدالله صالح به مدت دو سال صورت گرفت.

ایسنا: در حالی که اخباری در خصوص برنامه علی عبدالله صالح برای ترک موقت یمن و رفتن به امارات منتشر شده است، منابع خبری از موافقت مسکو با اقامت دائمی رئیس‌جمهوری سابق یمن در این کشور خبر دادند.

به گزارش سایت اینترنتی "یمن پرس" این منابع دیپلماتیک در صنعاء عنوان داشتند، روسیه موافقت خود را با حضور دائمی علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری سابق یمن در این کشور اعلام کرده است.

این منابع در ادامه افزودند: پیش‌بینی می‌کنیم که مسئولان اماراتی از تصمیم خود مبنی بر پذیرفتن علی عبدالله صالح عقب‌نشینی کنند. آن‌ها پیشتر موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده بودند.

منابع دیپلمات یمنی عنوان داشتند که موافقت مسکو با اقامت دائمی علی عبدالله صالح در این کشور همزمان با پیش‌بینی منابع مبنی بر عدم موافقت دولت امارات با پذیرفتن علی عبدالله صالح به مدت دو سال صورت گرفت.

منابع دیپلمات معتقدند که حضور علی عبدالله صالح در یمن بعد از انتقال قدرت به عبد ربه منصور هادی مانعی بر سر انجام اصلاحات در این کشور و مفاد طرح شورای همکاری خلیج فارس به شمار می‌آید.

عبد ربه منصور هادی روز شنبه با سفیر روسیه در یمن دیدار کرده و گفته می‌شود که در این دیدار در خصوص موافقت روسیه با پذیرفتن علی عبدالله صالح بحث و تبادل نظر شده است.

به دنبال آن سفیر روسیه در سفری پنهانی به روسیه و با مسئولان مسکو در این خصوص تبادل نظر کرده است.

منابع دیپلمات همچنین پیش‌بینی کردند که مذاکرات عربستان و آمریکا با امارات در خصوص اقامت علی عبدالله صالح از سر گرفته شود.

پیشتر اخباری در خصوص سفر موقت علی عبدالله صالح به امارات برای حضور در این کشور منتشر شده بود./فردانیوز


ویدیو مرتبط :
دیکتاتور ها!!! و ولایت فقیه/اسلام مقابل دیکتاتور ها ایستاده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه امریکا، روسیه و فرانسه به آژانس



 

 

اخبار سیاسی

 

امریکا، روسیه و فرانسه دیروز در نامه یی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدام تهران در غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را نگران کننده قلمداد کردند.

به گزارش فارس، سه کشور در این نامه ارسالی خود به «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که خبرگزاری فرانسه یک نسخه آن را دریافت کرد، گفتند؛ اگر ایران گامی در این تنش آفرینی بردارد این امر نگرانی ها درباره مقاصد هسته یی تهران را برخواهد انگیخت؛ با این آگاهی که ایران نمی تواند سوخت هسته یی لازم در زمان معین را برای تامین تولید بی وقفه ایزوتوپ های پزشکی در رآکتور تحقیقاتی تهران تولید کند.با این حال منوچهر متکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سرگئی مارتینوف» وزیر امور خارجه بلاروس با اشاره به نامه یی که کشورهای امریکا، فرانسه و روسیه در رابطه با مبادله سوخت مورد نیاز ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارسال کردند، گفت؛ این بحث یک نامه فنی است که در رابطه با ایزوتوپ های مورد نیاز کشورمان ارسال شده است.به گزارش ایلنا وزیر امور خارجه تاکید کرد؛ در صورت لزوم توضیحات کافی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.