اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه به دنبال سپر دفاع موشكی مشترك با ایران و چین



 

روسیه به دنبال سپر دفاع موشكی مشترك با ایران و چین

 

روسیه برای مقابله با سپر دفاع موشكی ناتو به دنبال استقرار یك سپر مشترك دفاعی به همراه ایران و چین است .

خبرگزاری روسی ریانووستی روز گذشته با اعلام این خبر نوشت كه قرار است بدین منظور دیمیتری راگوزین سفیر روسیه در ناتو در ماه ژانویه سال 2012 به ایران و چین سفر كند.

راگوزین روز گذشته در دومای روسیه با اشاره به این موضوع گفت كه از سوی رییس جمهوری روسیه ماموریت یافته است تا برای استقرار یك سپر موشكی جهانی به ایران و چین سفر كند.

پیشتر نیز خبرهایی درباره احتمال استقرار یك سپر دفاع ضدموشكی مشترك بین ایران و روسیه و چین  در واكنش به استقرار سپر دفاع ضد موشكی ناتو در تركیه و رومانی منتشر شده بود .

ایران و روسیه استقرار موشك های ردیاب ناتو در تركیه را به عنوان تهدیدی برای خود می دانند و روسیه تهدید كرده است در صورت استقرار این سیستم موشك های میان برد اسكندر خود را در مرزهای خود با اروپای شرقی مستقر خواهد كرد.

همچنین دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه به ارتش و نیروهای نظامی این كشور دستور داده است تا طرح های خود را برای مقابله با اقدام آمریكا و ناتو در استقرار سپر دفاع ضد موشكی در تركیه و رومانی ارایه دهند.

ایران نیز تهدید كرده در صورت حمله آمریكا یا اسراییل یا دیگر كشورهای عضو ناتو به این كشور سیستم دفاع ضد موشكی ناتو كه در خاك تركیه استقرار یافته ازنخستین هدف های موشك های ایران خواهد بود.

روسیه استقرار سپر موشكی ناتو در تركیه و شرق اروپا را نه به عنوان یك اقدام دفاعی بازدارنده بلكه به عنوان یك سیاست تهاجمی علیه خود می داند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
جدیدترین سیستم دفاع موشكی روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع آمریكا: ایران چه بخواهد چه نخواهد سپر موشكی در تركیه مستقر خواهد شد



 

وزیر دفاع آمریكا: ایران چه بخواهد چه نخواهد سپر موشكی در تركیه مستقر خواهد شد

 

وزیر دفاع آمریكا در آنكارا اعلام كرد كه چه ایران بخواهد یا نه استقرار سپر دفاع موشكی در تركیه خواسته ای است كه دیگر كشورها آن را پذیرفته اند.

" لئون پا نه تا " وزیر دفاع آمریكا كه پس از سفر خود به افغانستان و عراق راهی تركیه شده است ، در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به استقرار سپر دفاع موشكی در تركیه بار دیگر تاكید كرد كه هدف از استقرار این سامانه نظامی دفاع از اعضای ناتو در برابر حملات خارجی است .

"پا نه تا" با اشاره به مخالفت های ایران با استقرار سامانه سپر موشكی ناتو در خاك تركیه گفت :‌ایران چه دوست داشته باشد و چه نداشته باشد سایر كشورها استقرار این سامانه در تركیه را پذیرفته اند.

پانه تا با اشاره به اینكه تركیه یكی از مهم ترین شركای عضو ناتو محسوب می شود افزود :‌"‌ ما از ایران خواسته ایم تا به جامعه بین المللی بپیوندد نه اینكه خود را در انزوا فرو برد ، تركیه هم موافق این مساله است كه ایران به جای بر عهده گرفتن نقش مخرب در منطقه عضوی از خانواده بین المللی باشد ."

وزیر دفاع آمریكا همچنین خواستار بهبود روابط آنكارا – تل آویو شد. روابطی كه از زمان حمله اسراییل به كشتی تركیه ای ماوی مرمره در می سال گذشته میلادی در تنشی بی سابقه قرار گرفته است .

"پا نه تا" همچنین با تمجید از موضع تركیه در قبال سوریه بار دیگر خواستار كناره گیری بشار اسد از قدرت شد و افزود: اقدام روسیه در تهیه پیش نویس قطعنامه جدید خود درباره سوریه نشانگر این مساله است كه موضع جامعه جهانی در قبال دولت دمشق روز به روز نزدیك تر می شود.../عصرایران