اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه به جنایت در سوریه متهم شد


علیرغم سکوت سازمان عفو بین الملل نسبت به ارتکاب جنایات جنگی از سوی گروههای تروریستی تحت حمایت غرب در سوریه، این سازمان روسیه را به جنایت جنگی در سوریه متهم کرد.

خبرگزاری فارس: علیرغم سکوت سازمان عفو بین الملل نسبت به ارتکاب جنایات جنگی از سوی گروههای تروریستی تحت حمایت غرب در سوریهف این سازمان روسیه را به جنایت جنگی در سوریه متهم کرد.

عفو بین الملل گفته است که روسیه در حملات هوایی اخیر خود در سوریه مدارس و بیمارستانها را هدف قرار داده است.

این درحالیست که کاخ کرملین هفته گذشته این ادعای رسانه های غربی در زمینه حمله به غیرنظامیان را رد کرده بود.

با این حال عفو بین الملل میگوید که تصاویر جدید نشان میدهد که بمباران هوایی روسیه مدارس و بیمارستانها را هدف قرار داده است.


ویدیو مرتبط :
متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت آمریکا است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کری ایران و روسیه را به تضعیف مذاکرات صلح سوریه متهم کرد



اخبار,اخبار بین الملل, مذاکرات ژنو 2


اخبار بین الملل - کری ایران و روسیه را به تضعیف مذاکرات صلح سوریه متهم کرد

 جان‌ کری روسیه و ایران را به تضعیف و مختل کردن مذاکرات صلح سوریه متهم کرد و مدعی شد که تهران و مسکو این کار را با افزایش حمایت‌های نظامی و ارسال کمک به دولت دمشق انجام می‌دهند.

به گزارش  ایسنا ، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که مذاکرات ژنو درباره سوریه هیچ‌گونه پیشرفتی برای پایان دادن به درگیری‌های داخلی این کشور به همراه نداشت و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تقصیر آن را به گردن دولت سوریه انداخت.

کری روز دوشنبه در سفرش به آسیا و خاورمیانه در جمع خبرنگاران در پایتخت اندونزی مدعی شد که گروه اپوزیسیون یک نقشه راه قابل قبول را برای پیشبرد مذاکرات و ایجاد یک دولت انتقالی ارائه کردند، ولی "دولت سوریه سنگ‌اندازی کرد. آنها هیچ کاری نکردند جز دو برابر کردن فشارها به مردم خودشان".

کری افزود: کاملا مشخص است که بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) همچنان در تلاش است پیروز این میدان شود، نه اینکه با حسن نیت به میز مذاکرات بیاید.

روسیه این اتهامات را بلافاصله رد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در مسکو گفت که شواهدی وجود دارد حاکی از اینکه برخی از حامیان اپوزیسیون در حال ایجاد یک ساختار جدید هستند که شامل دشمنان اسد که خارج از گروه اپوزیسیون اصلی قرار دارند خواهد بود.

لاوروف گفت که چنین روشی باعث می‌شود دو طرف از مسیر مذاکرات فاصله بگیرند و بار دیگر روی سناریوی نظامی شرط ببندند.

وی افزود که روسیه با متقاعد کردن دولت اسد برای شرکت در مذاکرات به وظیفه خود عمل کرده است.
اخبار بین الملل  -  ایسنا