اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه: به توافق هسته ای با ایران نزدیک شدیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ریابکوف

اخبار سیاست خارجی - روسیه: به توافق هسته ای با ایران نزدیک شدیم

ریابکوف که نمایندگی روسیه در مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران را برعهده دارد افزود: در نشست وین، این احساس تقویت شد که امکان دست یابی به توافق هسته ای با ایران در حال به وجود آمدن است.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره دست یابی به توافق هسته ای با ایران ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شبکه روسی "روسیاالیوم"، سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: نشست اخیر میان مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای 1+5 در وین، دست یابی به توافق هسته ای با ایران را نزدیک کرد.

ریابکوف که نمایندگی روسیه در مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران را برعهده دارد افزود: در نشست وین، این احساس تقویت شد که امکان دست یابی به توافق هسته ای با ایران در حال به وجود آمدن است.

وی ادامه داد: در این نشست به صورت بسیار مفصل و متوالی درباره همه مشکلات و موانع در برابر دست یابی به راه حل و توافق هسته ای صحبت شد و مهمترین موضوعات اختلافی باقی ماند.

این دیپلمات روس ابراز امیدواری کرد در مهلت تعیین شده تا قبل از 3 آذر (ماه آینده)، توافق هسته ای با ایران به دست بیاید.

او همچنین به موضوع انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم ایران به روسیه هم پرداخت و گفت: این اقدام به صورت واقعی امکان پذیر است و می تواند بخشی از توافق هسته ای باشد.

 

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
با توافق هسته ای ایران رقیب روسیه درصادرات انرژی نفت شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه : احتمال توافق بزرگ هسته ای ایران و 1+5



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات ایران و1+5

 اخبار سیاست خارجی - روسیه : توافق نهایی هسته ای ایران و غرب ممکن است

ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیرامورخارجه روسیه اعلام کرد: درصورت وجود اراده سیاسی در طرف های مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 دستیابی به توافق جامع هسته ای تا20 ژوئیه (29تیر93) ممکن است.

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری ˈایتارتاسˈ روسیه، ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیرخارجه روسیه که به نمایندگی از کشورش در مذاکرات دو روز گذشته ایران و گروه1+5 در وین حضور داشت از امکان دستیابی به توافق جامع تا پنج ماه دیگر خبر داد.

وی افزود: اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد دستیابی به توافق تا این تاریخ ممکن است وما هم درمورد خلع سلاح شیمیایی سوریه و هم در مورد توافق هسته ای ایران اعتقاد داریم که می توان در چارچوب زمان بندی پیش بینی شده پیش رفت.

وی اظهار داشت : ما بر این اساس پیش می رویم که زمان بندی در نظر گرفته شده برای نشست های ایران و گروه 1+5 مطابق برنامه انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مذاکراتی که درسطح کارشناسان برگزار می شود می تواند به جلساتی که در سطح تصمیم گیرندگان سیاسی برگزار می شود، الحاق گردد و مواردی که دراین نشست های کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد در نشست های سطح عالی هم ارایه شود.

وی توافق موقت ژنو را ˈبسیار دقیق، متوازن و نقطه شروع کارهای آیندهˈ توصیف کرد و افزود:ˈاگر برنامه عمل مشترک ژنو را با دقت مطالعه کنید پاسخ بسیاری از سوالات را در خواهید یافت و اموری که ما باید به آنها بپردازیم در این توافقنامه لحاظ شده است.ˈ

اخبار سیاست خارجی - ایرنا