اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه باز هم قطعنامه ضدسوریه را وتو کرد


روسیه امروز بیانیه‌ای که حمله سوریه به خاک ترکیه را با لحنی تند محکوم می‌کرد نپذیرفت و خواستار متعادل‌تر شدن متن آن شد. فارس: روسیه امروز بیانیه‌ای که حمله سوریه به خاک ترکیه را با لحنی تند محکوم می‌کرد نپذیرفت و خواستار متعادل‌تر شدن متن آن شد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه، امروز از تصویب پیش‌نویس یک بیانیه که با الفاظی تند حمله سوریه به یک شهر ترکیه را محکوم می‌کرد، جلوگیری کرده و پیشنهاد داد متن این بیانیه متعادل‌تر شود.

روسیه در بیانیه مورد پیشنهاد خود خواسته است طرفین کنترل خود بر مرزها را افزایش دهند و از درگیری‌های نظامی خودداری کنند.

در بیانیه روسیه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته آمده است: «اعضای شورای امنیت سازمان ملل از طرفین می‌خواهند کنترل خود را افزایش داده و از درگیری‌های نظامی که می‌تواند اوضاع را در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه وخیم‌تر کند، اجتناب ورزند».

این بیانیه غیر الزام‌آور، در صورت تصویب، از این دو کشور همسایه می‌خواهد «تنش‌ها را کاهش دهند و راهی مسالمت‌آمیز برای حل بحران موجود در سوریه پیش بگیرند».

در بیانیه پیشنهادی روسیه، همچنین از دولت سوریه خواسته شده است درباره این حمله به خاک ترکیه تحقیق کند.

یک دیپلمات غربی گفت آمریکا نیز در لحن متن اصلی این بیانیه که آذربایجان آن را پیشنهاد داده است تغییراتی اعمال کرده تا آن را «شدید‌اللحن‌تر» کند.

در پیش‌نویس اصلی این بیانیه که به تمامی 15 کشور عضو شورای امنیت تقدیم شده بود، حادثه روز چهارشنبه که خاک ترکیه هدف حملات خمپاره‌ای سوریه قرار گرفته بود «با شدیدترین لحن» محکوم شده بود.

روسیه در بیانیه پیشنهادی خود از لحن شدید این بیانیه کاسته و دو طرف را به حفظ آرامش دعوت کرده است.


ویدیو مرتبط :
قطعنامه سازمان بین الملل وتو شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه : هر قطعنامه شورای امنیت برای حمله به ایران را وتو می کنیم



روسیه : هر قطعنامه شورای امنیت برای حمله به ایران را وتو می کنیم

ما دیگر اجازه نمی دهیم شورای امنیت قطعنامه هایی با تفاسیر باز برای حمله به ایران صادر کند. ما دیگر اجازه تفاسیر ریاکارانه (غرب) از قطعنامه های شورای امنیت برای آغاز یک جنگ همانگونه که در مورد لیبی شاهد آن بودیم ، نخواهیم داد.سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش هر گونه قطعنامه شورای امنیت ملل متحد را که مجوزی برای جنگ با ایران باشد ، وتو خواهد کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران لاوروف در مصاحبه با روزنامه روسی " راسیسکایا گازتا" با محتمل دانستن امکان حمله نظامی اسراییل یا آمریکا به ایران گفت که کشورش به شدت با اقدام نظامی علیه ایران مخالف است.

وزیر خارجه روسیه گفت:"متاسفانه همانطور که در مورد لیبی شاهد بودیم امکان یک سناریوی نظامی در قبال ایران نیز وجود دارد. روسیه در صورت وقوع چنین سناریویی به شدت در شورای امنیت با قطعنامه حمله به ایران مخالفت خواهد کرد."

وی افزود :"ما دیگر اجازه نمی دهیم شورای امنیت قطعنامه هایی با تفاسیر باز برای حمله به ایران صادر کند. ما دیگر اجازه تفاسیر ریاکارانه (غرب) از قطعنامه های شورای امنیت برای آغاز یک جنگ همانگونه که در مورد لیبی شاهد آن بودیم ، نخواهیم داد."

لاوروف همچنین تاکید کرد که هیچ شواهدی مبنی بر فعالیت های هسته ای – نظامی ایران وجود ندارد .

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت که نفوذ کشورش در اثر تحولات ناشی از بهار عربی در منطقه جهان عرب و خاورمیانه نه تنها کاهش نیافته بلکه روسیه به عنوان یک بازیگر مهم هم با انقلابیون مخالف هم با دولت های عربی دستخوش ناآرامی تماس و ارتباط دارد.

لاوروف با رد این ادعا که حرکت های مردمی علیه دولت های استبدادی در خاورمیانه ماهیتی ضد روسی دارد ، افزود:" روسیه هنوز هم به عنوان یک شریک قابل اعتماد و ضامن مهم توازن ژئوپولیتیک در منطقه خاورمیانه نقش دارد، درست مانند نقشی که در جریان مبارزات ضد استعماری کشورهای این منطقه ایفا کرد."/