اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه از عدم برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 ابراز نگرانی کرد



 دور جدید مذاکرات ایران و 1+5

روسیه از عدم برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 ابراز نگرانی کرد

سرگئی ریابکوف از اینکه پیشرفت زیادی در راستای شکل‌گیری دور جدیدی از مذاکرات بین ایران و شش کشور ایجاد نشده، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، رویترز به نقل ازاینترفکس نوشت: سرگئی ریابکوف، معاون وزیرامور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه نسبت به انجام نشدن دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 ابراز نگرانی کرد.

بنابراین گزارش، ریابکوف از اینکه پیشرفت زیادی در راستای شکل‌گیری دور جدیدی از مذاکرات ایجاد نشده است، ابراز نگرانی کرده است.

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که تلاش‌های دیپلماتیک برای شکل دادن به دور جدیدی از مذاکرات پس از پیروزی فردی نسبتا میانه‌رو در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، به نتیجه‌ای نرسیده است.

ریابکوف افزود: «در حال حاضر توافقی درخصوص زمان و مکان مذاکرات آتی وجود ندارد. این مساله ما را نگران می‌کند.»

در آخرین دور مذاکرات ایران و شش کشور، طرف غربی روند مذاکرات را به علت نیاز به زمان جهت بررسی پیشنهاد ایران متوقف کرد اما هنوز مذاکرات جدیدی بین دو طرف زمان‌بندی نشده است./فارس


ویدیو مرتبط :
ابراز امیدواری روسیه و آمریکا از مذاکرات صلح سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد اشتون برای برگزاری دور جدید مذاکرات با ایران در نوامبر



 

 

 وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا دیروز خواستار آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته ای با ایران در ماه آینده میلادی شد.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، "کاترین اشتون" که دیروز پنجشنبه در بروکسل سخن می گفت پیشنهاد داد که مذاکرات جدید با ایران در ماه آینده میلادی و در شهر وین برگزار شود.

وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا در ادامه خواستار برقراری دیدارهای مستقیم با ایران در اواسط ماه نوامبر شد.

شینهوا در ادامه به نقل از دیپلماتهای حاضر در وین مدعی وجود نشانه های مثبت از سوی "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برای دیدار با اشتون شد.

پیشتر اشتون خواستار مذاکره با سعید جلیلی شده بود.

در همین رابطه در هفته گذشته نیز "منوچهر متکی" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از آمادگی تهران برای مذاکره با گروه 1+5 در اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل ماه آتی خبر داده بود.

آخرین دور از مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در اکتبر سال گذشته میلادی برگزار شده بود

.