اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه آمریکا را تهدید کرد



اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,آمریکا

مسکو پیشنهادات مکاتبه‌ای را در تاریخ بیست و پنجم فوریه سال جاری میلادی به آمریکا ارسال کرده است. رایزنی‌های روسیه – آمریکا در تاریخ 18 مارس سال جاری میلادی در امان نشان داد که آمریکا آماده صحبت درباره پیشنهادات در خصوص نظارت بر آتش بس در سوریه نیست.

رییس عملیات‌های اصلی ستاد ارتش روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد: اگر مسکو پاسخ آمریکا را نسبت به پیشنهاداتش در خصوص نظارت بر آتش بس در سوریه دریافت نکند آماده است تا از فردا به صورت یک جانبه علیه گروه‌های مسلحی که به صورت نظام مند آتش بس سوریه را نقض می‌کنند متوسل به استفاده از نیروی نظامی شود.

به گزارش ایسنا خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی رودسکوی، رییس عملیات اصلی ستاد ارتش روسیه، گفت: مسکو پیشنهادات مکاتبه‌ای را در تاریخ بیست و پنجم فوریه سال جاری میلادی به آمریکا ارسال کرده است. رایزنی‌های روسیه – آمریکا در تاریخ 18 مارس سال جاری میلادی در امان نشان داد که آمریکا آماده صحبت درباره پیشنهادات در خصوص نظارت بر آتش بس در سوریه نیست.

وی گفت: رایزنی‌های روسیه – آم به نقل از ریکا نشان داد که آمریکا آماده مذاکرات متمرکز و همکاری در خصوص متن این توافقنامه نیست. این تاخیرات قوانین توافق شده برای واکنش نشان دادن به نقض آتش بس در سوریه را که غیرقابل قبول محسوب می‌شوند را اجباری می‌کند. هر روز اقدامات تحریک آمیز و خمپاره اندازی‌ها جان غیرنظامیان را می‌گیرد.

رودسکوی ا‌دا‌مه‌ داد: اگر روسیه پاسخی از جانب آمریکا در خصوص این پیشنهادات دریافت نکند از فردا 22 مارس استفاده یک جانبه از قوانین ذکر شده در این توافقنامه را آغاز خواهد کرد. ما تاکید کردیم که نیروی نظامی تنها پس از دریافت اسناد و مدارک معتبر نسبت به نقض سیستماتیک توسط گروه‌های مسلح که در چارچوب بیانیه مشترک آمریکا – روسیه در خصوص توقف اقدامات خصمانه در سوریه در تاریخ 22 فوریه سال 2016 میلادی متعهد شده‌اند استفاده می‌شود. نیروی نظامی علیه گروه‌های ناظر بر آتش بس سوریه و همچنین علیه غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی استفاده نخواهد شد. 

 

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تهدید ایران و روسیه و تمسخر آمریکا توسط داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهدید آمریکا به اقدام نظامی علیه سوریه/ هیلاری: روسیه زیر بار نمی رود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تهدید آمریکا به اقدام نظامی علیه سوریه/ هیلاری: روسیه زیر بار نمی رود/ روسیه: احساساتی نشوید

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفت: هر روز از کشتار در سوریه مسئله اقدامات جدی‌تر بین‌المللی را تقویت می‌کند

انتخاب : هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفت: هر روز از کشتار در سوریه مسئله اقدامات جدی‌تر بین‌المللی را تقویت می‌کند

وی با بیان این مطلب که "هر روز که می‌گذرد دلایل برای مداخله نظامی در سوریه تقویت می‌شود"، در عین حال گفت: برای مداخله نظامی نیاز به حمایت بین‌المللی از جمله از سوی روسیه است.

هیلاری در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال مداخله نظامی در سوریه اظهار داشت: «هر روز که می‌گذرد دلایل به مداخله نظامی تقویت می‌شود، حتی اگر روسیه در این مورد قانع نشده‌باشد.»

وی افزود که واشنگتن در این‌خصوص به تلاش برای قانع کردن مسکو ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: روس‌ها به من می‌گویند که نمی‌خواهند جنگ داخلی به راه بیفتد، من هم به آنها گفته‌ام که سیاستی که در پیش گرفته‌اند از عوامل بروز جنگ داخلی خواهد بود.

وی افزود: باید روس‌ها را در این زمینه با خود همراه کنیم چراکه خطراتی که با آن روبه‌رو هستیم بسیار ناگوارند و امکان اینکه بسیار بدتر از اینها هم بشود وجود دارد.

سفیر آمریکا هم تهدید کرد

در همین حال ، مهر نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد سوریه را تهدید به دخالت نظامی کرد و گفت که آمریکا و اعضای شورای امنیت خارج از چارچوب سازمان ملل و طرح کوفی عنان ممکن است گزینه ای برای بررسی داشته باشند.

سوزان رایس در سخنانی به شورای امنیت سازمان ملل متحد به خاطر آنچه وی انفعال در قبال مسائل سوریه خواند، هشدار داد.

رایس گفت: اگر شورای امنیت اقدامی فوری برای فشار بر سوریه در راستای پایان سرکوب مردم بعمل نیاورد، اعضای شورا ممکن است خارج از چارچوب سازمان ملل و برنامه کوفی عنان گزینه ای برای بررسی داشته باشند.

وی افزود: در صورت عدم دخالت در سوریه این مناقشه منجر به گسترش و ایجاد بحران حتی در دیگر کشورها و سراسر منطقه خواهد شد.

روسیه: احساساتی نشوید

روسیه می‌گوید که از رژیم بشار اسد در سوریه پشتیبانی نمی‌کند اما به قوانین بین‌المللی و سیاست عدم مداخله در نزاع‌های داخلی دیگر کشورها احترام می‌گذارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه گفت که موضع کشورش در قبال سوریه متوازن، متداوم و کاملاً منطقی است.

وی افزود که خودداری روسیه از حمایت از اقدام‌های بیشتر علیه بشار اسد پس از کشتار حوله بر پایه رویکردی کاملاً عاری از احساسات بنا شده و به گفته او احساساتی شدن در چنین مواردی مناسب نیست./انتخاب