اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه آماده فروش 15 «توپولوف» به ایران


مسکو و تهران در حال گفتگو درباره فروش ۱۵ هواپیمای روسی توپولوف Tu-۲۰۴SM به ایران هستند.

خبرگزاری تسنیم: وزارت صنعت وتجارت روسیه می‌گوید این کشور در حال مذاکره با شرکت کیش ایرلاین ایران درباره فروش 15 هواپیمای مسافربری توپولوف Tu-204SM است.

وزارت صنعیت و تجارت روسیه در این بیانیه که پس از دیدار دنیس مانتوروف، وزیر صنعت وتجارت، و رضا نعمت‌زاده، وزیر صنایع و اقتصاد ایران، اعلام کرد: "طرف روسی آماده ارائه هواپیماهای Tu-204SM به همکاران ایرانی است. هم‌اکنون مذاکرات با شرکت هواپیمایی کیش ایران برای ارائه 10 الی 15 فروند از این نوع هواپیما ادامه دارد."

این دو وزیر یک روز پس از آغاز گفتگوهای سه روزه تجاری و صنعتی بین ایران و روسیه با یکدیگر دیدار کردند.

مانتوروف ریاست‌ هیأت روسی را در این رویداد که طی آن شرکت‌های روسی قابلیت‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری خود را نشان می دهند، بر عهده دارد.

این گفتگوها شامل چندنی وزیر ایرانی شامل وزیر دفاع، وزیر ارتباطات و همچنین وزیر کشاورزی است.


ویدیو مرتبط :
توپولوف بیش از حد توپول روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

S400 های روسیه در سوریه نباید به دست ایران بیافتد / پوتین آماده فروش این سامانه ضدموشکی به تهران است



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,  اس  400

جوئیش پرس:
S400 های روسیه در سوریه نباید به دست ایران بیافتد / پوتین آماده فروش این سامانه ضدموشکی به تهران است

روسیه سیستم پدافند موشکی اس 400 جدید خود را به سوریه آورده است که از یک سو جدیدترین سخت افزار نظامی خود را برای خریداران بالقوه به نمایش می گذارد، و از سوی دیگر تهدید بزرگی برای برتری هوایی اسرائیل است.

 جوئیش پرس نوشت: روسیه سیستم ضد موشکی اس 400 تازه ای را وارد سوریه کرده است که می تواند تا فرودگاه بن گورین را پوشش دهد.

به گزارش  انتخاب ، روسیه سیستم پدافند موشکی اس 400 جدید خود را به سوریه آورده است که از یک سو جدیدترین سخت افزار نظامی خود را برای خریداران بالقوه به نمایش می گذارد، و از سوی دیگر تهدید بزرگی برای برتری هوایی اسرائیل است.

این سیستم پدافندی که در شهر بندری لاذقیه سوریه نصب شده است، می تواند هر چیزی در آسمان را تا شعاع 400 کیلومتر رهگیری کرده و به آن شلیک کند.

جدا از شعاع پوشش عملیاتی این سیستم پدافندی که شمال و مناطقی از مرکز اسرائیل را تهدید می کند، این امکان (هرچند بسیار ضعیف) وجود دارد که اگر روسیه به هر دلیلی کاملا از سوریه خارج شود و ایران کنترل سفت و سخت خود را بر دولت این کشور از دست دهد، به دست داعش بیافتد.

آنچه موضوع را پیچیده تر می سازد آن است که روسیه آماده فروش این سیستم به ایران برای استفاده در خاک خود می باشد. ایران که می خواهد "اسرائیل را از نقشه جهان محو کند"، اخیرا موشک بالستیک بین قاره ای را توسعه داده است که می تواند تل آویو را هدف قرار دهد.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک روسیه فهرستی از خریداران شامل چین، هند، ونزوئلا و الجزایر را نیز اضافه کرده است.

به نظر می رسد عملیات نظامی روسیه در سوریه بیش از هر چیز زمین آزمایش و محل نمایش تسلیحات و مهمات نظامی روسیه باشد. از آن گذشته، داعش از بین نرفته و هنوز صلح برقرار نشده است. اسد همچنان در مسند قدرت بوده، اما کشورش در حال از هم پاشیدن است.

در میان همه بازیگران عرصه نبردهای چندجانبه در سوریه، بیشترین سود را روسیه برده است. یکی از اعضای گروه طراحی شرکت گلوبوس روسیه در گفتگو با گزت روسیه گفته است: «ما هفت روز هفته در حال کار روی سیستم پدافندی اس 400 هستیم». سیستم های اس 300 و اس 400 توسط آلماز-آنتای ساخته شده اند که به دلیل افزایش بالای تقاضا مجبور به تاسیس خط تولید تازه ای شده اند.

پوتین تاسیسات خط تولید جدید را در نیژی نوگراد افتتاح کرد. کارخانه دیگری در کیف در ماه فوریه توسط معاون نخست وزیر روسیه، دیمیتری روگوزین، افتتاح شد.

بنا به گفته روسلان پوکوف، مدیر مرکز بررسی های استراتژیک و فن آوری، در گفتگو با گزت روسیه، چین در صدر خریداران ای 400 قرار داشته و پس از آن هند و اکنون همچنین ونزوئلا، الجزایر و ایران قرار دارند.

مقامات روسیه درباره علاقه کشورهای خارجی به خرید سیستم اس 400 گفته اند که بر خلاف مدل قبلی خود اس 300 این سیستم قادر به مقابله با اهداف بالستیک نیز می باشد.

پوکوف گفت: «این یک چیز است که با یک موشک بالیستیک آمریکایی پیشرفته روبرو باشید، و کاملا چیز دیگری است وقتی این موشک پیچیدگی کمتری داشته باشد و از سوی ایران، چین یا کره شمالی شلیک شده باشد».


  اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب