اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روز اول ریاست جمهوریم توافق را پاره می‌کنم


سناتور جمهوری‌خواه که از امیدهای اعضای این حزب برای نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا است، گفت، در روز نخست ورودش به کاخ سفید، توافق هسته‌ای را پاره می‌کند.

خبرگزاری فارس: سناتور جمهوری‌خواه که از امیدهای اعضای این حزب برای نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا است، گفت، در روز نخست ورودش به کاخ سفید، توافق هسته‌ای را پاره می‌کند.

«مارکو روبیو» و «تد کروز» دو سناتور جمهوری‌خواه آمریکا که سودای ورود به کاخ سفید را دارند، امروز در میان هوادارانشان در خصوص برنامه‌های اجرایی خود سخن گفتند.

اول نوبت کروز بود، وی ابتدا به حادثه دیروز تیراندازی در ورزشگاه گلف در ایالت کالیفرنیا پرداخت و گفت: «همه نگران‌ایم که مبادا این هم یک نمود دیگر از تروریسم و افراط گرایی اسلامی باشد.»

معلولان سید فاروق 28 ساله و تشفین مالک 27 ساله، زن و شوهری که در این حادثه دست داشته‌اند، مسلمان بوده‌اند ولی هنوز مشخص نشده که آیا آنها به دلیل مشکلات شخصی خود با قربانیان به این کار دست زده‌اند یا یک اقدام تروریستی در کار بوده است.

کروز این حمله خونبار را «جنگ با آمریکا» ارزیابی کرد و با استفاده از همین دستاویز، اوباما را رئیس‌جمهوری غیرجنگی خواند و گفت «به رئیس‌جمهوری برای زمان جنگ نیاز داریم.»

این سناتور جمهوری‌خواه در توجیه موضع ضداوبامایی خود گفت: «وقتی رئیس‌جمهور می‌گوید دولت اسلامی (داعش، یک پدیده) اسلامی نیست، این را فقط می‌توان یک موضع احمقانه دانست.»

سناتور تد کروز در ادامه به اقدامات آتی خود در مقابل توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در صورت رئیس‌جمهور شدن، پرداخت.

کروز گفت: «در اولین روز، این توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران را پاره پاره می‌کنم.»

این سناتور جمهوری‌خواه در ادامه، انتخابات ریاست‌جمهوری آینده و لزوم رأی دادن آمریکایی‌ها به حزب خود را نیز به پرونده هسته‌ای ایران گره زد و با نام بردن از آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب گفت: «رأی به یک دموکرات یعنی رأی به بمب اتمی برای آیت‌الله خامنه‌ای.»

در ادامه نوبت یک جمهوری‌خواه دیگر یعنی سناتور لیندسی گراهام شد. لیندسی شروعی طوفانی داشت و با سخنی که تشویق حضار را در پی داشت، گفت: «اگر من به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوم، شاید اولین کابینه تمام‌یهودی آمریکا را داشته باشیم.»

گراهام هم در خصوص توافق هسته‌ای سخن گفت. وی این توافق را ضامن دستیابی ایرانیان به بمب اتم ارزیابی کرد و گفت: «اگر ایران به بمب اتم دست پیدا کند، هلوکاست دوم رخ خواهد داد.»

هلوکاست واقعه‌ای است که صهیونیست‌ها اصرار دارند بخشی از تاریخ است و طی آن میلیون‌ها یهودی در کوره‌های آدم‌سوزی نازی‌ها در طی جنگ جهانی دوم، کشته شدند. شک و تردید در این خصوص و تحقیق با جهت رد این «واقعه تاریخی» اما در اروپا و آمریکا جرم محسوب می‌شود و می‌تواند ادامه تحقیقات را به سلولی در زندان موکول کند.

جمهوری‌خواهان در میان خود هم برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری رقابت دارند. لیندسی گراهام امشب انتقادات خود را متوجه یکی از رقبای خیلی جدی یعنی «دونالد ترامپ» کرد و گفت: «داعشی‌ها عاشق ترامپ هستند زیرا او (با حرف‌هایش) این فرصت را برای داعش ایجاد می‌کند که مردم را با خود همراه کنند.»

سناتور گراهام به یک چهره سیاسی دیگر آمریکا هم حمله کرد. هدف دوم «جان کری» وزیر خارجه آمریکا بود.

گراهام در انتقاد از نحوه انعقاد توافق هسته‌ای با ایران گفت: «هیچ‌وقت نگذارید کسی با ایرانیان مذاکره کند که حتی برای خرید یک ماشین هم، مذاکره نکرده است.»


ویدیو مرتبط :
سخنرانی ریاست محترم جمهوری پیرامون توافق هسته ای ژنو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای احمدی نژاد! کاش هر روز 3 خرداد بود و فردایش، انتخابات ریاست جمهوری!



آقای احمدی نژاد! کاش هر روز 3 خرداد بود و فردایش، انتخابات ریاست جمهوری!

"بنده به عنوان فرماندار یا معاون فرماندار در خدمت شما مردم خرمشهر هستم" ...احمدی نژاد این اظهارنظر مهم و حیاتی را شاید در لحظه ی بکری به زبان آورد، 2 خرداد 1388 و تنها 20 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری که خود او یکی از کاندیداهای آن محسوب می شد.

انتخاب : این سخن از کیست؟ "بنده شخصا امروز در جمع شما تصمیم گرفته ام که به عنوان فرماندار یا معاون فرماندار در خدمت شما باشم تا شخصا پیگیر امور برای اجرایی شدن هر چه سریعتر آن باشیم."

احتمال اینکه اشتباه کنید، بسیار کم است. درست حدس زدید، صاحب این اظهارنظر شگفت انگیز، محمود احمدی نژاد، سرآمد وعده گویی و شعارها و قول های مهم و موثر...

احمدی نژاد این اظهارنظر مهم و حیاتی را شاید در لحظه ی بکری به زبان آورد، 2 خرداد 1388 و تنها 20 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری که خود او یکی از کاندیداهای آن محسوب می شد.

به گمانم تکلیف مشخص شد ، مقصد و مقصود او و چرایی بیان این سخن در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری 88 روشن است، اما آیا رییس جمهور محترم و تیم همراه او در صد سفر استانی به این موضوع اندیشنده اند که با آن وعده اعجاب انگیز در سوم خرداد 91، اینک و پس از گذشته 3 سال چگونه می توان سطحی ترین خواسته های مردم "خرمشهر" را دید و اقدامی عاجل نکرد؟

 

آیا لختی اندیشیده اند که چگونه می توان چشم در چشم مردمان دوست داشتنی و به تمام معنا "مظلوم" این دیار انداخت و باز هم وعده سر داد؟

وعده ای چنین که "من فرماندار شما هستم" آقای احمدی نژاد، خودتان هم می دانید این ادعا، در بهترین حالت، یک تعارف است!...کاش هر روز سوم خرداد بود و فردایش، انتخابات ریاست جمهوری! شاید به این بهانه برخی کمی می جنبیدند و مشکلات آزاردهنده و مبتدی این مردم را حل می کردند.

 

... و برنامه های همیشگی و تکراری  روز سوم خرداد برخی مسئولین: سفر چندساعته رییس جمهور ، دولت محترم و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به خرمشهر، بیان قول های پیچیده، دیدار مردم و باز هم قول و وعده و ..... سوم خرداد هم تمام شد! برویم سراغ حل مسائل کلان کشور و مدیریت جهانی...

 

"انتخاب" مجدانه تقاضا می کند می کند، اگر قصد عزیزان تنها سفر است و طرح وعده و فراهم سازی اسباب ناراحتی مردم خرمشهر، بهتر است سفر احتمالی منتفی شده و تنها تصاویر زیر، جهت اطلاع از شرایط وخیم این شهرستان و صدور دستورات احتمالی و ارجاع به فلان وزارتخانه یا حضور دائم در "خرمشهر" به عنوان فرماندار یا معاون فرماندار، دیده شود:/انتخاب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب