اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزگار پسا توافق؛ تهران - پاریس مستقیم


هواپیمایی فرانسه (Air France) برای نخستین‌بار پس از حدود هفت سال پروازهایش به تهران را از سر می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: هواپیمایی فرانسه (Air France) برای نخستین‌بار پس از حدود هفت سال پروازهایش به تهران را از سر می‌گیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ به دنبال توافق هسته‌ای ایران با کشورهای قدرتمند جهان، هواپیمایی فرانسه به عنوان بخشی از سرگیری روابط تجاری اروپا با ایران، پروازهایش را به تهران را آغاز می‌کند.

این هواپیمای در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز دوباره تبادل تجاری با ایران حمایت می‌کند و از ماه آوریل پروازهایش سه روز در هفته آغاز خواهد شد.

این بیانیه می‌افزاید: ایر فرانس تمایل خود را برای گسترش و توسعه در کشوری با رشد مناسب نشان می‌دهد چون اتحادیه اروپا چهارمین شریک مهم اقتصادی ایران به شمار می‌رود.

هواپیمایی فرانسه از سال 1946 تا اکتبر 2008 پروازهایی به تهران انجام می‌داد. در بحبوحه تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور این پروازها معلق شده بود.


ویدیو مرتبط :
‫هایلایت 276: از معرفی پژو 308 جدید تا خروج آمریکا از توافق‌ نامه پاریس‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستیار شیرازی اوباما، فرستاده ی مستقیم او در مذاکرات محرمانه با ایران/ تهران و واشنگتن با هم توافق کرده اند



دستیار شیرازی اوباما، فرستاده ی مستقیم او در مذاکرات محرمانه با ایران/ تهران و واشنگتن با هم توافق کرده اند

مذاکرات ژنو بین ایران و غرب تنها یک مساله ظاهری است چراکه شرایط و مفاد توافق هسته ای پیش از بین بین مشاوران ارشد باراک اوباما و مسئولان هسته ای ایران بیش از یکسال است که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

برنامه هسته ای ایران , مذاکرات محرمانه آمریکا با ایران

 

تایمز اسرائیل به نقل از شبکه 10 اسرائیل نوشت: مذاکرات ژنو بین ایران و غرب تنها یک مساله ظاهری است چراکه شرایط و مفاد توافق هسته ای پیش از بین بین مشاوران ارشد باراک اوباما و مسئولان هسته ای ایران بیش از یکسال است که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش انتخاب، با وجود همکاری همه جانبه بین امریکا و اسرائیل بر سر استراتژی هایی در جهت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، دولت اوباما اسرائیل را کاملا در جریان این مذاکران قرار نداد اما تل اویو تصور واضحی از انچه در این مذاکرات محرمانه گذشته دارد.

در جریان این مذاکرات، امریکایی ها پیشنهاد مجموعه ای از اقدامات اعتماد سازی را دادند که بر آمادگی واشنگتن برای توافق و کاهش تحریم ها تاکید داشت.

این همان توافقی است که امریکایی ها در ماه جاری به ژنو اوردند.

این کانال ارتباطی محرمانه بین ایران و امریکا جان کری را به حاشیه رانده و مستقیما توسط شخص رئیس جمهور آمریکا مورد نظارت قرار گرقته است.

برنامه این بود که جان کری به ژنو پرواز کند و نقش خود را به عنوان امضا کننده توافق ایفا کند. در این میان، فاکتورهایی چون موضع فرانسه و اعتراضات اشکار اسرائیل این طرح را با مشکل مواجه کرد و منجر به عدم توافق شد.

 

برنامه هسته ای ایران , مذاکرات محرمانه آمریکا با ایران

 
براساسا این گزارش، والری جارت دستیابار اوباما که متولد شیراز است فردی کلیدی در مذاکرات محرمانه اوباما با ایران است.

جارت به عنوان فرستاده ی مستقیم و شخصی رئیس جمهور آمریکا در مذاکرات محرمانه با ایرانیان در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
/انتخاب