اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزگار شگفت انگیز بورس در دولت یازدهم



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار بورس

 

اخبار اقتصادی -  گروه اقتصادی "دنیا فرانتیر فایندز" در گزارش تازه خود مطرح کرد

روزگار شگفت انگیز بورس در دولت یازدهم

گروه مشاوره ای "دنیا فرانتیر فایندز" در گزارش تازه خود درباره وضعیت بازار بورس و اوراق بهادار تهران چشم اندازی امیدوارکننده را درباره آن نهاد مالی و اقتصادی در مقابل قرار می دهد و برای بهبود کار آن توصیه هایی را ارائه کرده است.

به گزارش "تدبیر"، سایت "پی آر وب" با انتشار گزارشی درباره ارزیابی اخیر گروه اقتصادی "دنیا فرانتیر فایندز" درباره رشد ارزش سهام های بازار بورس و اوراق بهادار تهران و تاثیرپذیری آن از پیروزی "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران می نویسد:"ارزش تمام شاخص های سهام بازار بورس و اوراق بهادار تهران از زمان پیروزی "روحانی" به میزان 85 درصد افزایش یافته است." این شرکت اقتصادی در گزارش دو هفته ای خود اظهار داشته که بازار بورس و اوراق بهادار تهران ظهوری چشمگیر در بازارهای بین المللی داشته است.


گروه "دنیا فرانتیر فایندز" در ادامه این گزارش می افزاید:"رتبه بندی بین المللی بازارهای بورس نشان می دهند که در طول دو سال گذشته سوددهی سرمایه گذاری سرمایه گذاران در بازار بورس و اوراق بهادار افزایش یافته است. این موضوع از آن رو قابل توجه است که تحریم های وضع شده علیه ایران پابرجا باقی مانده اند.

 

بازارهای بورس داخلی ایران عامل محرکه خوبی برای تشویق سرمایه گذاران ایرانی به سرمایه گذاری است. سرمایه گذاران ایرانی به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی بانک های بین المللی ترجیح می دهند تا در بازارهای داخلی ایران سرمایه گذاری کند. "لوبنه الحسان" رییس مرکز تحقیقاتی "دنیا فرانتیر" درباره رشد بازار بورس و اوراق بهادار ایران افزوده است:"بازار بورس و اوراق بهادار تهران در صورتی که تحریم های بین المللی وضع شده کاهش یابند می تواند با رشد بیش تری همراه شود. درهای بازار بورس ایران به روی سرمایه گذاران باز است و فرصت های خوبی را در اختیار آنان قرار داده است."

سایت "پی آر وب" در ادامه می افزاید:"بانک و شرکت های نفتی ای که در بازار بورس و اوراق بهادار در سال گذشته میلادی سهم داشته اند با رشد سودی 120 درصدی در صنعت مالی و بانکی مواجه شده اند و شرکت های فعال در حوزه گازی و نفتی رشد سودی 100 درصدی داشته اند. بانک صادرات ایران و بانک پارسیان در بازار بورس و اوراق بهادار تهران عملکرد خوبی داشته اند. به نظر می رسد که تا زمان توافق نهایی هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 رشد بازار بورس و اوراق بهادار تهران ادامه پیدا خواهد کرد. گروه "دنیا فرانتیر" پیش بینی می کند که رشد مثبتی در بازار خودرو، پتروشیمی، داروسازی و صنایع ایران را شاهد باشیم."


در ادامه گروه "دنیا فرانتیر" توصیه کرده که در صورت در پیش گرفتن خط مشی ای با "شفافیت" بیشتر و به حداقل رساندن "مداخله دولت" در امور اقتصادی می توان شاهد افزایش ارزش بازار بورس و اوراق بهادار ایران بود. این موسسه ارزیابی مالی در ادامه گزارش خود خاطر نشان کرده که تغییر برخی از مقامات در بازار بورس ایران و اجرای آیین نامه های بین المللی در زمینه سرمایه گذاری می تواند به بهبود وضعیت بازار سهام ایران کمک کند.

"دنیا فرانیر" گروه مشاوره ای است که مرکز اصلی آن در "دبی" واقع شده و به ارائه مشاوره در زمینه سرمایه گذاری افراد و شرکت ها می پردازد. مرکز تحقیقاتی این گروه مشاوره ای به ارزیابی وضعیت بازارهای مالی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا می پردازد.

اخبار اقتصادی - تدبیر

 


ویدیو مرتبط :
نقد و بررسی دیجی کالا - طرراحی شگفت انگیز - پردازنده شگفت انگیز - صفحه نمایش شگفت انگیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیتر شگفت انگیز روزنامه دولت درباره گرانی‌ها‬



تیتر شگفت انگیز روزنامه دولت درباره گرانی‌ها‬

فردانیوز

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب