اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزگار سخت «هژار» را پایانی هست؟


هژار نوجوان مهابادی که با یک بیماری سخت دست و پنجه نرم می کند و در یکی از روستاهای دور افتاده مهاباد در جنوب آذربایجان غربی با اعضای خانواده خود روزگار دشواری را می گذراند.

خبرگزاری ایرنا: هژار نوجوان مهابادی که با یک بیماری سخت دست و پنجه نرم می کند و در یکی از روستاهای دور افتاده مهاباد در جنوب آذربایجان غربی با اعضای خانواده خود روزگار دشواری را می گذراند.

هژار یوسف زاده 17 ساله ساکن روستای قوزلوی سفلی از توابع شهرستان مهاباد است و از سه سالگی به عفونت شدید ریه مبتلا است و به گفته والدینش به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه های سنگین درمان وی هر روز شاهد آب شدنش وجودش مانند شمع هستند.



هژار که دارای دو خواهر کوچکتر از خود نیز هست در نگاه نخست به نوجوانی 12 تا 13 ساله شباهت دارد زیرا رشد بیماری در چند سال اخیر مانع رشد جسمی معمول وی شده است .

سلیمان پدر هژار که یک کشاورز است می گوید: هزینه های درمان هر ماه وی چهار میلیون و 500 ریال است که با احتساب هزینه های ایاب و ذهاب و بیمارستان به حدود هفت میلیون ریال در ماه می رسد .

وی گفت: درمان وی حتما باید در بخش خون بیمارستان شهرهایی چون ارومیه و تبریز انجام شود که هر بار رفتن به بیمارستان و اقامت آنان در آنجا سه تا چهار روز بطول می انجامد .

به گفته سلیمان به دلیل بالا بودن هزینه های بالای ˈهژارˈ سه ماه است که وی مورد درمان قرار نگرفته است که همین امر موجب بروز اختلالاتی در وضعیت جسمی و تشدید بیماری او شده است .

وی که به غیر از ˈهژارˈ مسوولیت هشت تن دیگر را نیز عهده دار است می گوید: هژار که تا سوم راهنمایی درس خوانده است هم اکنون دو سال است که ترک تحصیل کرده زیرا در مدرسه مورد تمسخر دانش آموزان و همکلاسی های خود قرار می گرفت و هم اکنون نیز به دلیل رشد بیماری از نظر بینایی دچار مشکل شده به طوری که روز به روز از بینایی وی کاسته می شود .

پدر هژار گفت: هزینه های بالای داروی مورد استفاده او را نیز نمی تواند از طریق دفترچه بیمه روستایی تامین کرد بنابراین تمامی هزینه های درمانی وی را باید خودش به تنهایی پرداخت کند .

به دنبال انتشار تصاویری از هژار در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی شمار زیادی از هموطنان ایرانی در داخل و خارج از کشور آمادگی خود را برای کمک به این نوجوان مهابادی اعلام داشتند .


ویدیو مرتبط :
روزگار سخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: روزگار سخت «هژار» 17 ساله


هژار یوسف زاده، 17 ساله ، ساکن روستای قوزلوی سفلی (مهاباد) از سه سالگی به عفونت شدید ریه مبتلا است.

خبرگزاری ایرنا: هژار یوسف زاده، 17 ساله ، ساکن روستای قوزلوی سفلی (مهاباد) از سه سالگی به عفونت شدید ریه مبتلا است.

تنها راه زنده ماندن وی، تزریق ماهانه آمپول مخصوص به قیمت 450 هزارتومان می باشد که به دلیل مشکلات اقتصادی طی دو ماه گذشته این تزریق انجام نشده است.