اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزه داری مرد ۱۳۰ ساله تونسی



 

 

روزه داری مرد ۱۳۰ ساله تونسی

 

«علی بن محمد العامری» مسن ترین شهروند تونسی که برای برگزاری جشن تولد ١٣٠ سالگی خود آماده می شود، همچنان روزه می گیرد.

 

به گزارش ایرنا مجله تونسی &#۰۳۹;الملاحظ&#۰۳۹; در شماره روز پنج شنبه خود ضمن اعلام این خبر افزود: این مردم مسن تونسی امسال نیز روزه خود در ماه مبارک رمضان را ترک نکرده و به تلاش های خانواده اش برای قانع کردن او به افطار روزه، توجهی نمی کند.

 

این مجله خاطرنشان کرده است: علی بن محمد العامری در این سن، دندان هایی جدیدی بجای دندان های از دست داده اش رشد کرده و حافظه او همچنان بسیار خوب است و تقریبا همه چیز از گذشته دور و نزدیک را به یاد می آورد.

 

گفتنی است وی در شهر &#۰۳۹;مارث&#۰۳۹; در جنوب تونس به همراه فرزندان و نوادگانش زندگی می کند و قصد دارد ۲۵ ماه اکتوبر آینده (سوم آبان ماه) روز تولد ١٣٠ سالگی خود را جشن بگیرد.


ویدیو مرتبط :
آداب روزه داری، احوال روزه داران در زنده باد زندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکسن جدید ایدز از بدن یک مرد ۶۰ ساله



 

 

 

واکسن ایدز

 

 

برخی افراد به طور طبیعی نسبت به ابتلا به بیماری ایدز مصونیت دارند و بدن شان پادتن هایی می سازد که با ویروس این بیماری مبارزه می کنند.

درست است که حتی نام بیماری ایدز هم، بسیاری از مردم را به وحشت می اندازد و این بیماری بدون درمان تصور می شود، اما خب، قابل پیشگیری است.

غیر از تمام توصیه های رفتاری که برای پیشگیری از ایدز بارها شنیده اید، پزشکان و محققین در تلاش هستند که واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسازند.

برخی افراد به طور طبیعی نسبت به این بیماری مصونیت دارند. در واقع بدن آن ها نوعی پادتن می سازد که می تواند با ویروس اچ.آی.وی مبارزه کند. محققین آمریکایی در حال حاضر روی سه پادتن جدید کار می کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این سه پادتن از سلول های بدن یک مرد ۶۰ ساله آمریکایی- آفریقایی گرفته شده است.

به گفته این محققان، تنها یکی از این پادتن ها می تواند با ۹۱ درصد از گونه های تغییر شکل یافته ویروس اچ.آی.وی مبارزه کند.

همچنین می توان از این پادتن ها برای درمان کسانی که در حال حاضر مبتلا به این ویروس هستند هم استفاده کرد، دست کم این کار اثربخشی سایر درمان های فعلی را بالا خواهد برد.

واکسن اچ.آی.وی قابلیت های سیستم ایمنی بدن فرد را برای تولید پادتن های ضد اچ.آی.وی فعال خواهد کرد...../تحلیل:خبر آنلاین