اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزه دارانی که با خاك افطار می كنند...


شبكه فرانس 24 اعلام كرده اوضاع 12 میلیون گرسنه سومالیایی به قدری وخیم است كه از شدت گرسنگی در برخی مناطق خاك می خورند.

این روزها داستان مرگ و گرسنگی مسلمانان سومالی سوژه داغ رسانه ها شده است. انعكاس تصاویر و اخباری كه حتی اشك خبرنگاران غربی را نیز درآورده است.

گرسنگان سومالیایی با وجود آنكه از خیلی وقت پیش گرسنه هستند و اغلب بیمار و ناتوانند، همچنان روزه می گیرند.

شبكه فرانس 24 اعلام كرده اوضاع 12 میلیون گرسنه سومالیایی به قدری وخیم است كه از شدت گرسنگی در برخی مناطق خاك می خورند.

در حالی كه مثلث شوم خشكسالی، گرسنگی و جنگ داخلی مسلمانان را از هر طرف احاطه كرده است شیوع بیماری كشنده وبا به جمع قاتلان مردم این كشور قحطی زده افزوده شده است.

گزارش اخیر منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد، وبا جان مردم را تصاعدی می گیرد. به طوری كه به كاركنان بسیاری از موسسات حقوق بشر كه در زمینه كمك رسانی به مردم در آستانه مرگ سومالی كمك می كنند، شوك وارد كرده است.

به گفته «میشل یاو» از كارشناسان سازمان بهداشت جهانی، تاكنون حدود 5 هزار نفر به اسهال شدید مبتلا شده اند و 180 نفر نیز بر اثر وبا مرده اند.

گفته می شود اصلی ترین دلیل شیوع وبا در سومالی نوشیدن آبهای آلوده است.

در حال حاضر مردم سومالی به شدت به پروتئین، چربی و حبوبات و برنج نیاز دارند. شما مردم نیكوكار می توانید كمك های نقدی خود را به شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر نزد بانك ملی شعبه مركزی و یا به شماره حساب 0199999999003 سیبا نزد همین بانك واریز كنید.

در ضمن كمیته امداد امام خمینی(ره) نیز شماره حساب ریالی 5555 و ارزی 333 بانك ملی ایران قابل واریز در تمامی شعب را آماده دریافت كمك های نقدی اعلام نموده است.

در صورت تمایل كمك های غیرنقدی خود را می توانید به پایگاه های داوطلبان صندوق های هلال احمر، مساجد منتخب و پایگاه ها و شعب جمعیت هلال احمر اهدا نمایید.

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
دین تی وی-زمان افطار کردن روزه است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزه‌دارانی کـه ‌سـردرد می‌گیـرنـد



 

 

 

روزه‌دارانی کـه ‌سـردرد می‌گیـرنـد

 

شایع‌ترین مشکلی که در ایام روزه‌داری مردم را به مطب‌ها و درمانگاه‌ها می‌کشاند، سردرد است.

برای اینکه بتوانید با این نوع سردردها که عمدتا در نتیجه گرسنگی یا تشنگی پدید می‌آیند مقابله کنید، باید کمی الگوی خورد و خوراک‌تان را تغییر دهید، به این صورت که حجم غذای‌تان را کم کنید و کمتر هله‌هوله‌های پُرکالری بخورید و حتما سعی کنید تعداد و غلظت چای مصرفی روزانه‌تان را کاهش دهید تا به مروز بدن تان به چای کم عادت کند، زیرا یکی از عمده دلایل بروز سردرد در افراد روزه‌دار، کم نوشیدن چای است.

می‌توانید با کم نوشیدن و رقیق نوشیدن چای، کمتر دچار سردرد شوید.

ضمن اینکه حتما وعده سحری را بخورید و آن را پشت گوش نیندازید. آنهایی که می‌گویند: "ما ساعت 11 یا 12 شب غذا می‌خوریم تا مجبور نباشیم برای خوردن سحری بیدار شویم"، باید بدانند که امتناع از خوردن سحری و حذف این وعده مهم غذایی در ماه رمضان باعث کاهش بازده کالری در طی روز و در نتیجه غیرمفید بودن‌شان می‌شود. این افراد حتی در ساعات اولیه ی روز هم توان تمرکز و توجه فکری برای کار یا درس خواندن را ندارند. با این حساب، نخوردن سحری کار معقول و صحیحی نیست.

از طرفی خوردن جدای افطار و شام از هم و با فاصله ی دو تا سه ساعت توصیه می‌شود تا افراد به یک‌باره هر غذایی که دم دست‌شان است، به سمت معده بیچاره‌شان روانه نکنند.

جمله آخر هم اینکه اگر یک برنامه‌غذایی منظم و سالم برای خود و خانواده‌تان ترتیب دهید، بدون ایجاد هیچ مشکل جسمی و روحی می‌توانید ماه مبارک رمضان را به سلامت سپری کنید.