اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزنامه های مالزی سیاهپوش شدند


در پی اعلام رسمی خبر سقوط هواپیمای مالزیایی در آبهای اقیانوس هند، صفحات نخست روزنامه های چاپ مالزی به رنگ سیاه درآمد.

خبرگزاری مهر: در پی اعلام رسمی خبر سقوط هواپیمای مالزیایی در آبهای اقیانوس هند، صفحات نخست روزنامه های چاپ مالزی به رنگ سیاه درآمد.

روزنامه های مالزیایی برای اعلام تاثر از کشته شدن تمام سرنشینان پرواز 370 هواپیمایی این کشور صفحات نخست خود را با رنگ سیاه منتشر کردند.



بر این اساس روزنامه های انگلیسی و چینی زبان مالزی نیز در واکنش به اعلام رسمی خبر سقوط هواپیمای مذکور صفحات اصلی خود را به رنگ سیاه درآوردند. روزنامه "استار" در صفحه نخست خود در زمینه ای سیاه اسامی قربانیان سانحه هوایی مالزی را به شکل 370 که شماره این پرواز بود، منتشر کرد. در بالای این اسامی اظهارات نخست وزیر مالزی و ابراز تاسف وی به خاطر این حادثه آمده است.

همچنین روزنامه "نیو استریتس تایمز" در زمینه ای سیاه تصویر هواپیمای ساقط شده را چاپ کرده و با عبارت "شب خوش MH370" به قربانیان این حادثه ادای احترام کرده است. امروز مقامات مالزی با اعلام رسمی خبر سقوط هواپیمای این کشور در اقیانوس هند به گمانه زنی هایی که از روز هشتم مارس با ناپدید شدن این هواپیما مطرح شده بود، پایان دادند.

گفتنی است پس از اعلام این خبر اعضای خانواده قربانیان با تجمع در مقابل سفارت مالزی در پکن، شعارهایی علیه دولت مالزی سردادند.


ویدیو مرتبط :
هنر در مالزی دانشگاه معماری مالزی رشته های دانشگاه مالزی دانشگاههای مالزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامه نيوزيلندي:ايران،کابوسي براي نتانياهو



 

 

 

کوالالامپور - روزنامه نيوزيلندي دامينيون پست در گزارشي با اشاره به ادعاهاي نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي درباره حمله به مراکز هسته اي ايران، نوشت: اکنون اين سوال که آيا اسرائيل توان اجراي اين ادعا را دارد؟ تبديل به يک کابوس براي نتانياهو شده است.

 

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از مالزي، اين روزنامه در ادامه مي افزايد: اکنون اين ادعا مطرح شده از سوي نخست وزير اسرائيل مبني بر اينکه "در دولت من به ايران اجازه داده نخواهد شد که اتمي شود"، تبديل به کابوسي براي او شده است.

 

اين روزنامه در ادامه مي نويسد: زمان براي نتانياهو بسيار سخت است چرا که وي با اين سوال مواجه است که آيا مي تواند دستور حمله به تجهيزات هسته اي ايران را بدهد و به تبع آن خود را دچار گرفتاري و بحران بزرگ کرده و کل منطقه خاورميانه را ناآرام کند؟

 

به نوشته اين روزنامه، نتانياهو يکي از شعارهاي مبارزات انتخاباتي خود را مبني بر اينکه "در دولت من به ايران اجازه داده نخواهد شد که اتمي شود" قرار داده بود، اما امروز با بسياري از متخصصين و کارشناسان نظامي و سياسي گذشته و کنوني در حال مذاکره است که آيا اسرائيل توان اين رويارويي با ايران را دارد.

 

اين روزنامه در ادامه اين گزارش به روند تحولات هسته اي ايران و تهديدات غرب پرداخته و مي نويسد: ايران با آرامش و بدون ترس از تهديدها به فعاليت هاي هسته اي خود ادامه داده و حتي با به دست گرفتن ابتکار عمل پيشنهادهاي جديد نيز به غربي ها ارايه مي کند

.

اين روزنامه مي افزايد: منوچهر متکي وزير خارجه ايران گفته است ايران حاضر است 400 کيلوگرم اورانيم با غلظت سه و نيم درصد را در کيش تحويل دهد و در ازاي آن از آژانس سوخت با غلظت 20 درصد دريافت کند که اين خود نشان مي دهد که ايران قصد دارد با ابتکار عمل خود برنامه هاي غرب را ناکام گذارد.