اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزنامه نگار آمریکایی مدعی شد: کاسترو از احمدی نژاد گله مند است



 

 

روزنامه نگار آمریکایی مدعی شد: کاسترو از احمدی نژاد گله مند است

روزنامه نگار آمریکایی مدعی شد:

کاسترو از احمدی نژاد گله مند است

کاسترو می افزاید : " حکومت ایران باید بداند که یهودی ها از سرزمین خود به بیرون رانده شدند و در تمام مناطق جهان به عنوان مردمی که خدا را کشته اند ،مورد شکنجه و بد رفتاری قرار گرفتند ".

یک روزنامه نگار آمریکایی که در هفته های اخیر به کوبا سفر کرده و ملاقات های طولانی با کاسترو داشته در مطلبی در وب سایت آتلانتیک  مدعی شده که رهبر انقلاب کوبا در ملاقات با وی ، انتقاداتی را نسبت به احمدی نژاد بیان کرده و گفته که رییس جمهوری ایران گرایش های یهود ستیزانه دارد !

به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس ، " جفری گلدبرگ " عضو شورای سردبیری مجله معروف " آتلانتیک " به همراه خانم " جولیا سوییگ " کارشناس روابط آمریکا و کوبا در شورای روابط خارجی آمریکا در اواخر ماه آگوست سفری سه روزه به هاوانا داشته است .

گلدبرگ که اخیرا نگارش مقاله ای از او در مجله آتلانتیک درباره قریب الوقوع بودن حمله اسراییل به ایران ، بحث های زیادی را برانگیخته است ، در گزارش سفر خود به کوبا می نویسد که کاسترو پس از مطالعه مقاله اخیر او در مجله آتلانتیک از دفتر حفاظت منافع کوبا در واشنگتن خواسته است تا با نویسنده مقاله مزبور ملاقاتی  داشته باشد .

گلدبرگ و خانم جولیا سوییگ در 31 آگوست ( 8 روز پیش) سفری سه روزه به هاوانا کرده و با فیدل کاسترو ملاقات کرده اند . نخستین ملاقات این دو آمریکایی با رهبر انقلاب کوبا در محل آکواریوم ملی کوبا در هاوانا انجام شده که 5 ساعت به طول انجامیده است .

گلد برگ پس از بازگشت از هاوانا در مطلبی که در مجله آتلانتیک منتشر کرده جزییات ملاقات خود با کاسترو را نقل کرده است .

کاسترو پیش از این بارها نسبت به وقوع یک جنگ جهانی هسته ای و کشته شدن دهها میلیون نفر در اثر این جنگ هشدار داده است . کاسترو اعلام کرده این جنگ ممکن است به بهانه جلوگیری از اتمی شدن ایران آغاز شود اما شعله های آن تنها به ایران و اسراییل محدود نشده و جنگ ویرانگری شود که کل منطقه خاورمیانه را در آتش خود بسوزاند . رهبر انقلاب کوبا از اوباما خواسته است تا در برابر سناریوهای جنگ افروزانه جنگ طلبان آمریکایی مقاومت کند .

گلدبرگ می نویسد : کاسترو هر چند به لحاظ جسمی نحیف شده اما مغز او به خوبی کار می کند و او هنوز از انرژی بالایی برخوردار است .

گلدبرگ درباره نظرات کاسترو درباره اظهارات محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران درباره نفی هلوکاست می نویسد : "  کاسترو به طور مداوم احمدی نژاد را به دلیل  نفی هلوکاست سرزنش می کرد . وی معتقد بود که اگر ایران واقعیت وجود تاریخ یهودستیزی در جهان را مورد پذیرش قرار داده و تلاش کند تا  نگرانی های منطقی اسراییل درباره موجودیت خود را درک کند ، تاثیر بیشتری در تحقق صلح جهانی خواهد داشت .

گلدبرگ به نقل از کاسترو می نویسد : " من فکر نمی کنم در طول تاریخ هیچ قوم و مذهبی بیش از یهودیها مورد تهمت و افترا قرار گرفته باشند ، من می خواهم بگویم که حتی بیش از مسلمانان ".

کاسترو می افزاید : " حکومت ایران باید بداند که یهودی ها از سرزمین خود به بیرون رانده شدند و در تمام مناطق جهان به عنوان مردمی که خدا را کشته اند ،مورد شکنجه و بد رفتاری قرار گرفتند ".

اشاره کاسترو به یهودستیزی مسیحیان تندرو در اروپا است که معتقد بودند یهودی ها عیسی مسیح ( فرزند خدا) را کشته اند .

کاسترو درباره پیش بینی خود از آینده بحران اتمی ایران می گوید : " این مشکل ( بحران اتمی ایران ) به سمت حل شدن نمی رود چرا که حکومت ایران پروایی از رودررو شدن با  تهدیدهای پیش رویش ندارد ".

گلدبرگ به نقل از کاسترو می نویسد : " حکومت ایران یک تفاوت عمده با حکومت انقلابی کوبا دارد و آن ، خاصیت مذهبی بودن آن است و تجریه نشان داده که رهبران مذهبی کمتر اهل سازش هستند ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
سربریدن روزنامه نگار آمریکایی توسط داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحلیل لس آنجلس تایمزازخبر دستگیری 7 آمریکایی : هشداری بود برای احمدی نژاد!



 

 

تحلیل لس آنجلس تایمز از خبر دستگیری7آمریکایی: هشداری بود برای احمدی نژاد!

شاید انتشار این خبر تلاشی از سوی برخی نیروهای سایه پرنفوذ ایران بوده تا به احمدی نژاد این هشدار را بدهند که هر تلاشی که از سوی او برای بهبود رابطه با آمریکا صورت بگیرد می تواند به راحتی با دستگیری تعدادی سرباز آمریکایی در مرز های ایران به باد فنا برود .

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در گزارشی درباره خبر روز گذشته دستگیری 7 نظامی آمریکایی در مرز ایران و پاکستان از سوی نیروهای ایرانی که از سوی یک سایت ایرانی منتشر شده بود و سپس تکذیب شد ، نوشت که این خبر برای تحت الشعاع قرار دادن سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک بوده است .

این روزنامه آمریکایی در این باره نوشت : " ناظران امور ایران بر این باورند که احتمالا انتشار این خبر از سوی برخی محافل تندروی نظامی برای تحت الشعاع قرار دادن سفر احمدی نژاد به نیویورک بوده است .

این روزنامه در ادامه ادعا کرده است : شاید انتشار این خبر تلاشی  از سوی برخی نیروهای سایه پرنفوذ ایران بوده تا به احمدی نژاد این هشدار را بدهند که هر تلاشی که از سوی او برای بهبود رابطه با آمریکا صورت بگیرد می تواند به راحتی با دستگیری تعدادی سرباز آمریکایی در مرز های ایران به باد فنا برود .

لازم به ذکر است که روز گذشته وب سایت " جوان " که از رسانه های خبری حامی دولت محسوب می شود در خبری نوشت : اخیرا تعدادی از نیروهای آمریکایی که قصد ورود به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را داشته اند، هنگام ورود توسط نیروهای مرزبانی دستگیر شده اند.

این گزارش افزوده بود : "  تعداد 7  تن از نیروهای آمریکایی به همراه دو ایرانی که قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از مرز کوهک شهرستان سراوان را داشته اند با هوشیاری عوامل مرزبانی شناسایی و دستگیر شده اند. گفته می شود دو ایرانی كه همراه با نیروهای آمریکایی بودند هنگام عملیات دستگیری فرار كردند.

جوان آنلاین ، ساعاتی بعد از انتشار این  خبر آن را تکذیب کرد ، اما این خبر بلافاصله در رسانه های بین المللی بازتاب وسیعی یافت .

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا انتشار چنین اخباری را به تلاش دشمنان و بدخواهان برای تحت الشعاع قرار دادن سفر احمدی نژاد به نیویورک دانسته بود .