اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزنامه شرق توقیف شد / مدیر مسئول روزنامه بازداشت شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روزنامه شرق توقیف شد / مدیر مسئول روزنامه بازداشت شد

روزنامه شرق به لیل انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز علیه رزمندگان اسلام توقیف شد

امروز هیئت نظارت بر مطبوعات در خصوص انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز در شماره روز گذشته این روزنامه تشکیل جلسه داد و اعضای این هیئت تصمیم به توقیف انتشار روزنامه شرق گرفتند .

همچنین مهدی رحمانیان مدیرمسئول این روزنامه نیز به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار و سپس قرار بازداشت برای وی صادر شد.

لازم به ذکر است کاریکاتوریست روزنامه شرق هم برای ادای توضیحات به دادسرا احضار شده است./باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با آقای رضا محزونیه مدیر مسئول روزنامه نسل فردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مدیر مسئول شرق به جنجال کاریکاتور روز گذشته این روزنامه



واکنش مدیر مسئول شرق به جنجال کاریکاتور روز گذشته این روزنامه

این کاریکاتور ربطی به جغرافیا و تاریخ ندارد و تنها عده‌ای از انسان‌ها را نشان می‌دهد که در چرخه‌ای بی‌انتها چشم‌های هم را به روی حقیقت می‌بندند و باز هم تاکید می‌کنم نه طراح و نه روزنامه هرگز فکر نمی‌کردند چنین برداشتی از این کاریکاتور انجام شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مدیر مسئول روزنامه شرق گفت: هنگامی که طراح این طرح را کشید در تمام دفتر روزنامه هیچ کس حتی به ذهنش هم نرسید که این طرح می‌تواند ارتباطی با دفاع مقدس داشته باشد.

محمد رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا درباره طرح کاریکاتور روز گذشته روزنامه شرق و اعتراضاتی که دیشب و امروز نسبت به این کاریکاتور انجام شده اظهار کرد: اساساً از هر طرحی برداشت‌های مختلفی انجام می‌شود و هنگامی که طراح، این طرح را کشید در تمام دفتر روزنامه هیچ کس حتی به ذهنش هم نرسید که این طرح می‌تواند ارتباطی با دفاع مقدس داشته باشد.

مدیرمسئول روزنامه شرق تاکید کرد: خود من ۱۸ ماه در جبهه بودم و پدر طراح کاریکاتور نیز جانباز جبهه‌های دفاع مقدس است و اگر می‌خواستیم با این طرح به کسی توهین کنیم در وهله اول به خودمان توهین کرده بودیم.

وی با بیان اینکه چنین برداشت‌هایی بسیار غیر منصفانه و حتی می‌توان گفت مغرضانه است خاطرنشان کرد: بی‌انصافی بزرگی است که چنین تحلیلی از این طرح شده و ما قاطعانه اعلام می‌کنیم که نه طراح و نه روزنامه قصد و غرضی درباره این موضوع نداشته‌اند.

رحمانیان درباره اینکه آیا اخطار کتبی در اینباره به دفتر روزنامه رسیده است یا نه گفت: چیزی به دست ما نرسیده اما شنیده‌ایم که چنین اخطاری داده شده است.

وی افزود: برای دفاع مقدس ویژه نامه منتشر کردیم واز ۴ یا ۵ سردار جبهه‌های جنگ نیز مصاحبه گرفتیم و به این موضوع پرداختیم که اساساً چرا به این موضوع دفاع مقدس گفته می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه شرق خاطرنشان کرد: وقتی یک روزنامه این همه مطلب در مورد دفاع مقدس منتشر می‌کند عقلانی نیست که چند روز بعد بخواهد چنین توهینی به موضوع دفاع مقدس بکند و عده‌ای با اغراض سیاسی به این برداشت‌ها دامن بزنند.

رحمانیان در پایان گفت: این کاریکاتور ربطی به جغرافیا و تاریخ ندارد و تنها عده‌ای از انسان‌ها را نشان می‌دهد که در چرخه‌ای بی‌انتها چشم‌های هم را به روی حقیقت می‌بندند و باز هم تاکید می‌کنم نه طراح و نه روزنامه هرگز فکر نمی‌کردند چنین برداشتی از این کاریکاتور انجام شود./ایلنا