اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزنامه ترکیه: رفتار روسیه بچه گانه است


یک روزنامه ترکیه‌ای در سرمقاله خود با اشاره به اقدام مسکو در اعمال تحریم علیه آنکارا، رفتار دولت روسیه را بچه‌گانه توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه ترکیه‌ای در سرمقاله خود با اشاره به اقدام مسکو در اعمال تحریم علیه آنکارا، رفتار دولت روسیه را بچه‌گانه توصیف کرد.

روزنامه صباح چاپ آنکارا در سرمقاله صبح امروزش که در سایت این روزنامه منتشر شده، اقدام دولت مسکو در اعمال تحریم علیه ترکیه را بچه‌گانه توصیف کرد و نوشت: رفتار بچه گانه روسیه باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده و یافتن جایگزین‌هایی برای روسیه امری ضروری است.

این روزنامه در ادامه تصریح می‌کند که شرکای اقتصادی روسیه در سراسر جهان باید از این رفتار مسکو نگران باشند.

این درحالی است که ساعتی قبل پوتین دستورالعملی در زمینه تامین امنیت ملی روسیه صادر کرده که در بخشی از این دستورالعمل بر لزوم اجرای اقدامات اقتصادی علیه ترکیه تصریح شده است.

روسیه در طی روزهای اخیر با اجازه ورود ندادن به کامیون‌های ترکیه‌ای، اخراج تجار این کشور و توقف ورود توریست‌هایش به ترکیه؛ جنگ اقتصادی علیه آنکارا را آغاز کرده است.

روابط آنکارا و مسکو در یک هفته گذشته با سرنگون شدن هواپیمای جنگی روسیه‌ای در نزدیک مرز ترکیه دچار تنش شدیدی شده است و کرملین تلاش دارد با اهرم های اقتصادی ترکیه را مجازات کنند.

روز گذشته رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به غیر عمدی بودن حمله به جنگنده روس و ساقط کردن آن و ابراز تأسف در قبال این رخداد تأکید کرد که «ای کاش این جنگنده سرنگون نمی‌شد.»

اردوغان تصریح کرده بود: «ما نمی‌خواهیم که روابطمان با روسیه تیره شود. آنها را به کشورمان دعوت می‌کنم تا بنشینیم و همه مشکلات را حل کنیم».

اما در سوی مقابل سخنگوی کرملین در واکنش به این سخنان اردوغان، تاکید کرد که حرف‌های رئیس جمهور ترکیه بی‌معناست.

این در شرایطی است اقدام مسکو در توقف تردد توریست‌ها به ترکیه زیان قابل توجهی به اقتصاد ترکیه وارد می کند به طوری که سالانه 3.2 میلیون روس به عنوان توریست به ترکیه می‌روند.

ترکیه طی 9 ماهه اخیر میلادی عددی بالغ بر 21 میلیارد دلار از توریسم درآمد کسب کرده که 4 میلیون‌ از این درآمد مربوط به توریست‌های روسیه‌ای بوده است.

براساس گزارش بلومبرگ درحال حاضر 11 هزار توریست روسیه‌ای در ترکیه به سر می‌برند و دولت مسکو برنامه‌ای برای خارج کردن این توریست‌ها همانند آنچه که در شرم الشیخ مصر انجام داد، ندارد.

روابط آنکارا و مسکو در یک هفته گذشته با هدف قرار گرفتن یک جنگنده سوخو 25 تنش آمیز شد، مقامات ترکیه تاکید داشتند که هواپیمای روس وارد حریم هوایی این کشور شده ولی مقامات روسیه این مسئله را رد می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
آموزش بافت لباس بچه گانه-بافت لباس بچه گانه با الگو- بافت شلوار پسرانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر امور خارجه روسیه;به این رفتار بچه گانه پایان دهید!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

توصیه وزیر امور خارجه روسیه

به این رفتار بچه گانه پایان دهید!

دیپلماسی ایرانی: قدرت های جهانی و ایران باید به رفتار بچه گانه پایان داده و بر سر زمان و مکان مذاکرات توافق کنند. این بخشی از اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی خبری در بلژیک است.

مقامات کرملین در هفته های اخیر به تناوب در خصوص تعیین نشدن زمانی برای از سرگیری مذاکرات هسته ای با ایران ابراز نگرانی کرده و ضمن تشویق غرب به دیپلماسی، ایران را به همکاری سریعتر با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تشویق کرده اند.

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه روسیه در تازه ترین موضع گیری خود اعلام کرده برخی شرکای مسکو و طرف ایرانی نمی توانند بر سر نشستی دیگر توافق کنند. وی ادامه داد، ما برای مذاکره در هر زمان و مکانی آمادگی داریم و می خواهیم این مذاکرات هر چه زودتر انجام شود. لاوروف خاطرنشان کرد، آنچه اهمیت دارد مذاکره است نه مکان آن. وی همچنین ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر توافقی حاصل شده و به رفتارهای بچه گانه خاتمه داده شود.

آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) ، 7 ماه قبل در مسکو انجام شد. برخی تحلیلگران امیدوار بودند تغییرمحل مذاکره به مسکو که روابط خوبی با تهران دارد، بتواند سرنوشت محکوم به شکست مذاکرات هسته ای را تغییر دهد. اما نشست مسکو نیز مانند  مذاکره در بغداد که با توجه به روابط نزدیک جمهوری اسلامی با دولت مالکی در این شهر برگزار شده بود، راه به جایی نبرد.

اما در شرایطی که طرف های غربی از پاسخ ندادن تهران به زمان و مکان مذاکره انتقاد کرده و روسیه نیز همواره می گوید خواستار انجام  هر چه سریعتر گفت و گو هاست، ایران اخیرا اعلام کرده است که سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار تعویق مذاکرات شده است.

در مقابل مایکل مان سخنگوی اشتون می گوید تهران پیشنهاد مذاکره در تاریخ 9 و 10 بهمن ماه در استانبول را نپذیرفته است.

برخی تحلیلگران بر این باورند نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری در ایران، مذاکره هسته ای را از اولویت خارج کرده و اکنون همه توجه ها در ایران به انتخابات است. پیش از این گروهی از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که احتمالا پنجره دیپلماسی واقعی پس از انتخابات به روی ایران گشوده خواهد شد و از هم اکنون تا پس از انتخابات این پنجره چندان کارایی ندارد.

تعداد دیگری از کارشناسان نیز بر این باورند که مقامات جمهوری اسلامی نمی خواهند تحت فشار تحریم ها مذاکره کنند و به این ترتیب نشان دهند که تحریم ها تاثیر گذار بوده اند.

بی تمایلی تهران برای از سرگیری مذاکرات هسته ای، بار دیگر فرصت مناسبی در اختیار بنیامنین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل قرار داده تا علیه ایران سخن پراکنی کند. نتانیاهو که به تازگی از نبرد انتخاباتی رهایی یافته اینک مجال آن را دارد تا دوباره به مواضع تند خود علیه جمهوری اسلامی باز گردد. این در حالی است که در سال جاری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به سختی تلاش کرد تا با اقداماتی نظیر اعمال تحریم ها و زنده نگاهداشتن مذاکرات، تل آویو را از کوبیدن بر طبل جنگ بر حذر دارد. هرچند این رویکرد اوباما با موفقیت هایی همراه بوده است، اما در صورتی که شکست مذاکره هسته ای با ایران به وضوح نمایان شود، آنگاه نتانیاهو می تواند با ادعای پایان دیپلماسی بار آمریکا را برای حمایت از اقدام نظامی، تحت فشار قرار دهد./دیپلماسی ایرانی