اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزنامه ایران: احمدی نژاد استعداد خارق‌العاده اش را به رخ دنیا كشید



روزنامه ایران ارگان دولت در سرمقاله امروز خود با عنوان " جشنواره پیروزی‌های مردِ منتظر" نوشت:پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های دیپلماتیك و ارتباطات بین‌المللی و انتقال موفقیت‌آمیز پیام انقلاب اسلامی به اذهان مردم در سراسر دنیا و تقویت روزافزون همسویی ملت‌ها با ایرانیان در جهان آشفته كنونی در سال‌های اخیر، به رویداد پرتكراری تبدیل شده است كه با استفاده بهینه از این فرصت و ظرفیت استراتژیك، كشورمان با اقتدار كامل در همه صحنه‌های حساس ظاهر شده و با ابتكار عمل‌های متعدد، مدیریت جهانی را متأثر از اقدامات و فعالیت‌های خود ساخته است.

 

آخرین نمونه از نمایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفر تاریخی دكتر احمدی‌نژاد به لبنان اتفاق افتاد.

هنوز بسامدها و مباحث مربوط به آوردگاه سفر نیویورك و ستاره آن در محافل رسانه‌ای و سیاسی تمام نشده بود كه نماینده راستین ملت ایران و مكتب خمینی و خامنه‌ای عزیز روی دیگری از استعداد و نیروی خارق‌العاده خویش در بهره‌گیری از ذخیره عظیم گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت و مهرورزی را در خدمت آرمان حمایت از ملت‌های مظلوم و مقاوم به رخ دنیا كشید و همه را به شگفتی واداشت و اعتراف به اینكه «لبنان و مردم خونگرم آن سنگ تمام گذاشتند و استقبال تاریخی با پیام‌های متفاوت از دكتر احمدی‌نژاد داشتند.

در بیروت از رئیس جمهوری اسلامی ایران همچون قهرمان ملی استقبال شد.» این در حالی بود كه حضور احمدی‌نژاد در لبنان حتی گروه‌های متنوع سیاسی و قومی و مذهبی این كشور را گردهم آورد و «وحدت ملی» را در این كشور گونه‌گون تقویت كرد و در نتیجه «جبهه ضد‌ صهیونیستی مقاومت» در لبنان مستحكم‌تر شد.

همچنین برنامه‌های مردمی رئیس جمهور كشورمان در ضاحیه، بنت‌جبیل و قانا به عقیده همه صاحبنظران مسائل استراتژیك، «پتك سنگین شكست» را برای چندمین‌بار بر سر رژیم صهیونیستی و امریكا كوبید كه بی‌شك فضای جدیدی را در منطقه به‌وجود می‌آورد. به‌واقع در شرایط كنونی «خاورمیانه جدیدی» ایجاد شده كه معماران آن نه امریكا و اروپا و اسرائیل، بلكه خود كشورهای محور مقاومت در منطقه هستند.

بر این اساس باید دانست دیپلماسی عمومی و مردمی دكتر احمدی‌نژاد (در كنار دیپلماسی رسمی و سنتی)، دیگر به یك پارادایم و شیوه حكمرانی قابل استناد و آشنا در دنیا تبدیل شده و بحمدالله او به هر صحنه بین‌المللی گام می‌نهد، فضای پیرامونی را متأثر از پیام و فرهنگ و منش انقلاب اسلامی ایران می‌كند و این تنها مختص به نقطه خاص جغرافیایی و یا قومی و مذهبی نیست؛ آسیا، اروپا، امریكا، آفریقا و خاورمیانه این ویژگی رئیس جمهوری اسلامی ایران را شهادت می‌دهند و آخرین آن (لبنان) به جرأت می‌توان گفت رویدادی استثنایی و تاریخی است كه تأثیرات شگرف آن بر ارتباطات مردمی دو كشور و معادلات قدرت در منطقه و جهان به سود مظلومین و جبهه مقاومت علیه استكبار و صهیونیسم بیش از پیش نمایان خواهد شد.

احمدی‌نژاد، منتظر واقعی است كه فعالانه راه اصلاح و گسترش عدالت و مهرورزی را در داخل و خارج كشور در پیش گرفته است و بی‌شك از عنایات الهی بی‌نصیب نمانده و نخواهد ماند.../روزنامه ایران


ویدیو مرتبط :
استعداد خارق العاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت روزنامه لبنانی از دیدار 60 دقیقه ای سران ایران و لبنان:‌ احمدی نژاد از دست اسد شاکی بود



 

روایت روزنامه لبنانی از دیدار 60 دقیقه ای سران ایران و لبنان:‌ احمدی نژاد از دست اسد شاکی بود

 

یک روزنامه لبنانی به نقل از یک منبع آگاه  گزارشی درباره دیدار سران ایران و لبنان در مقر سازمان ملل متحد منتشر کرد.

روزنامه الجمهوریه چاپ بیروت در مطلبی به نقل از یک دیپلمات آگاه نوشت:دولت آمریکا از دیدارها و ملاقات های "میشل سلیمان" رئیس جمهور لبنان در مدت حضور در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک غفلت نمی کرد و از آنها آگاه بود به ویژه دیدار 60 دقیقه ای رئیس جمهور لبنان و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران.

این گزارش اضافه می کند: این دیدار برای آمریکایی ها از اهمیت بسیاری برخوردار بود از جمله می توان به موضع ایران در برابر تحولات منطقه، نزاع های سیاسی و صف بندی ها در بیروت و همچنین تغییر موضع رئیس جمهور ایران در برابر تحولات کشورهای عربی اشاره کرد.

این دیپلمات به نقل از منابعی در هیات همراه با رئیس جمهور لبنان گفته است: احمدی نژاد بیشترین بخش این دیدار را به خود اختصاص داد وحدود 45 دقیقه از یک ساعت ملاقات را سخن گفت و دیدگاه خود را درباره تحولات سوریه مطرح کرد.

احمدی نژاد در سخنانش نارضایتی خود را نسبت به عملکرد بشار اسد رئیس جمهور سوریه در برابر حوادث این کشور اعلام کرد ،‌به ویژه در مسئله تعهد اسد به انجام اصلاحات که احمدی نژاد شخصا آن را قبلا از اسد شنیده بود.

این روزنامه مدعی شد که این تعهدات را اسد در سفر محرمانه ای به تهران در اوایل ماه سپتامبر گذشته مطرح کرده بود.

پیش از این روزنامه های الزمان عراق و هاآرتص اسرائیل در این باره خبر داده بودند.

اسد در سفر محرمانه اش به تهران این نصیحت را از مقامات ارشد ایران شنیده بود که باب عمل به طرح اتحادیه عرب را برای حل بحران در سوریه  و مذاکرات مثبت با اتحادیه عرب را نبندد .

این دیپلمات اضافه کرد: این موضع روبه پیشرفت ایران نشان دهنده وجود گفت وگو و بحث در میان مقامات ایرانی در برابر حوادث سوریه است که از جمله می توان به اظهارات اخیر احمدی نژاد درباره لزوم دست یابی به راه حلی برای حوادث سوریه به دور از خشونت و اینکه خشونت در سوریه به سود اسرائیل است، اشاره کرد .

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران هم پیش از این از دولت سوریه خواسته بود مطالبات مشروع ملت خود را برآورده سازد.

این دیپلمات ادامه داده است: دفتر نمایندگی بیروت در مقر سازمان ملل متحد اطلاعاتی را درباره مذاکرات ایران و آمریکا در زمینه غنی سازی اورانیوم دریافت کرده است. در این مذاکرات درباره نقش ایران در منطقه نیز صحبت شده است. البته موضع مقامات ارشد ایرانی درباره مذاکرات یکپارچه نبود.../تحلیل:عصرایران