اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزنامه انگلیسی: نباید با ایران درگیر شد


یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به ۱۰ کشور نخست جهان از حیث پرسنل آماده درگیری، از نیروهای مسلح ایران به عنوان یکی از ده کشور اول جهان از این حیث یاد نمود.

خبرگزاری فارس: روزنامه انگلیسی «اکسپرس» در گزارشی تحت عنوان «بزرگترین ارتش‌های دنیا که نباید با آن درگیر جنگی شوید» از ایران به عنوان هشتمین ارتش بزرگ دنیا در جهان نام برد.

اکسپرس در آغاز این گزارش نوشت: کدام کشور اینک فعال‌ترین پرسنل نظامی از حیث آمادگی برای نبرد در صورت مواجهه در جنگ در گستره جهانی  را دارد؟

بر اساس این گزارش، روزنامه یاد شده با نام بردن از «ایران» به عنوان هشتمین ارتش آماده جهان نوشت: گزارش‌ها حکایت از این دارند که ایران پهپادهای انتحاری خود را به عنوان بخشی از یک سلاح نظامی بهبود داده است، سلاح‌هایی که ارزان‌تر از یک موشک کروز هستند.

روزنامه انگلیسی: نباید با ایران درگیر شد

به نوشته اکسپرس، ارتش ایران 534 هزار پرسنل نظامی آماده دارد.

روزنامه اکسپرس در  ادامه گزاش خود به ترتیب از  چین با 2285000 پرسنل نظامی، به عنوان آماده‌ترین ارتش جهان نام برد و در پی آن آمریکا با 1431000 پرسنل، هند با 1325000 نفر، کره شمالی با 1190000 هزار نفر، روسیه با 768500 هزار نفر،  پاکستان با 630400 نفر، کره جنوبی با 630000 نفر، ایران با 534000 نفر، ترکیه با 510600 نفر و سرانجام ویتنام با 482000 نفر در رتبه‌های بعدی جای دارند.

وبگاه انگلیسی «بریتیش فورسز نیوز» نیز چندی قبل درباره توامندی نیروهای مسلح ایران در گزارشی تحت عنوان «مواردی که باید درباره توان نظامی ایران دانسته شود» نوشت: نیروهای نظامی فعال ایران 523 هزار نفر هستند که این رقم شامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز می‌شود.

روزنامه انگلیسی: نباید با ایران درگیر شد

از دیگر نکات برجسته موجود در نگاه این وبگاه درباره توان نظامی ایران وجود زیر دریایی کلاس «غدیر» و موشک‌های «سجیل» است به طوری‌که در خاتمه این گزارش آمده است: زیر دریایی کلاس غدیر تهدید مهم علیه تنگه هرمز که 20درصد سوخت جهان از این نقطه به بازارهای جهانی  انتقال می‌یابد، است. ایران همچنین ذخایری عظیم از موشک‌های بالستیک «سجیل» با برد بین 2000 تا 2500 کیلومتر دارد.


ویدیو مرتبط :
روزنامه نگار روزنامه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی های روزنامه انگلیسی برای سال 2013/پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، مردم بار دیگر به خیابان ها می ریزند!



اخبار,اخبارجدید,اخبار 

جالب

 

پیش بینی های یک روزنامه انگلیسی برای سال 2013

پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، مردم بار دیگر به خیابان ها می ریزند! / احتمال درگیری نظامی ایران و اسرائیل چقدر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :یک روزنامه انگلیسی پیش بینی کرده که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در ایران، بار دیگر «مردم به خیابانها خواهند ریخت و ناآرامی ها در ایران گسترده خواهد شد»

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ، روزنامه انگلیسی "گاردین" در مطلبی به بررسی حوادث احتمالی سال 2013 پرداخته و پیش بینی کرده است که سال 2013 میلادی نیز مانند سال گذشته تحت تاثیر جدال بر سر قدرت و اهداف هسته ای خواهد بود و این به معنی ادامه جنجال ها بر سر ایران و تداوم درگیری ها در خاورمیانه بدون چشم اندازی برای صلح است. آنچه در زیر می خوانید متن این مقاله است که در شماره اول ژانویه این روزنامه انگلیسی به چاپ رسیده است.آنچه 2013 را خطرناک تر می کند، پتانسیل وقوع جنگی است که در مقایسه با دوسال گذشته افزایش یافته است. برنامه های هسته ای ایران که در ارتباط با برنامه های موشکی است در دو سال اخیر پیشرفت داشته یا اینکه غرب اینگونه گمان می کند. در اسرائیل نیز دو مقام نظامی و جاسوسی ارشد از سمت خود کناره گیری کرده و افراد دیگری جایگزین آنها شده اند.

گاردین در ادامه می نویسد اگر در انتخابات ژانویه، دوباره " نتانیاهو" روی کار بیاید باز رجز خوانی هایش علیه ایران را از سر خواهد گرفت، رجز خوانی هایی که از سال 2010 ادامه دارد.

این روزنامه انگلیسی در پیش بینی سوال برانگیزی نوشت: از دیگر رخدادهای مهم در منطقه انتخابات ریاست جمهوری ایران خواهد بود که معلوم نیست چه کسی جانشین احمدی نژاد خواهد شد و احتمالا در این انتخابات نیز مثل انتخابات قبلی، ریاست جمهوری مردم به خیابانها خواهند ریخت و ناآرامی ها در ایران گسترده خواهد شد.

لازم به ذکر است در زمستان سال 1387 چندین ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران، بخش "توصیه های سفر" وبسایت رسمی سفارت انگلیس در تهران به شهروندان این کشور توصیه کرده بود که به هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران از سفر به ایران خودداری کنند که در همان ایام برخی تحلیل گران از برنامه از پیش تعیین شده این کشور و دوستانشان برای ایجاد ناآرامی ها در جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

گاردین در ادامه با اشاره به حساسیت سال 2013 نوشت در این سال آمریکا تلاش خواهد کرد تا وارد درگیری نظامی مستقیم با ایران نشود، اما این به این معنای نخواهد بود که آمریکا ترور، حملات سایبری و عملیاتهایی را که سبب بی ثباتی ایران شود، متوقف کند.

یک مشکل بزرگ در روند گفت و گو ها این است با توجه به برخی اختلافات در تهران، چه کسی از جانب حکومت سخن می گوید. با توجه به شرایط داخلی ایران، هیچ سیاستمدار ایرانی نمی خواهد مسئول توافق با غرب به نظر برسد و به سیبلی برای انتقاد ها تبدیل شود./انتخاب