اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون:اوباما به دنبال مصالحه با ایران است



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

اوباما به دنبال مصالحه با ایران است

یک روزنامه آمریکایی دلیل کنار گذاشتن یک مقام ارشد نظامی این کشور را برنامه های اوباما برای نزدیک شدن به ایران عنوان کرد.

به گزارش عصر ایران، روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون در گزارشی نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با هدف دست یابی به راه حلی برای مسئله هسته ای ایران و خروج از تنگنای هسته ای ایران، در حال ارسال نشانه ها و علائم مثبت به ایران است.

به نوشته این روزنامه، اوباما در همین راستا، ژنرال "جیمز ماتیس" که به ارائه هشدارهای جدی درباره برنامه هسته ای ایران معروف است، از ریاست فرماندهی مرکزی آمریکا (فرماندهی نظامیان آمریکا در منطقه خاورمیانه) مستقر در قطر، برکنار کرد.

ورلد تریبیون اضافه کرد: برنامه های جدید دولت امریکا با هدف مصالحه با ایران است.

این روزنامه ادامه داد: تصمیم اوباما به بازنشستگی ژنرال ماتیس در ماه مارس گذشته به جاری آگوست 2013، به برنامه های او برای سرعت بخشیدن به مرحله انجام مذاکرات با تهران مرتبط است.

از سوی دیگر، روزنامه نیویورک تایمز هم در مطلبی نوشت: خبر ناگهانی اعلام شده از سوی علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران درباره پیشنهاد تهران برای برگزاری مذاکرات 1+5 در قاهره ، اقدامی در راستای معطل کردن روند مذاکرات است.

این روزنامه افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند با سوء استفاده از نام مصر، با غرب و به ویژه آمریکا بازی کند./عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
تمسخر مجری آمریکایی: اوباما نگران شغل جوانان ایران است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای روزنامه آمریکایی: ارسال نامه اوباما به رهبر ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی,نامه اوباما به رهبر ایران


اخبارسیاست خارجی  - ادعای روزنامه آمریکایی: ارسال نامه اوباما به رهبر ایران

هنوز منبعی در ایران درباره این خبر واکنشی نشان نداده است اما آیت الله خامنه ای قبل از این به طور شفاف و جدی هر گونه همکاری میان تهران و واشنگتن در زمینه مقابله با داعش را رد کرده بودند.

یک روزنامه آمریکایی مدعی شد اوباما برای رهبر ایران نامه محرمانه ای ارسال کرده است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اضافه کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در ماه گذشته میلادی نامه محرمانه ای درباره مقابله با داعش، خطاب به رهبر ایران ارسال کرد.

اوباما در این نامه بر منافع مشترک میان ایران و آمریکا در مقابله با گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه و عراق تاکید کرده است.

هنوز منبعی در ایران درباره این خبر واکنشی نشان نداده است اما آیت الله خامنه ای قبل از این به طور شفاف و جدی هر گونه همکاری میان تهران و واشنگتن در زمینه مقابله با داعش را رد کرده بودند.

کاخ سفید واشنگتن هم از موضع گیری مستقیم درباره این نامه و تایید یا رد آن خودداری کرد.

وال استریت ژورنال افزود: این نامه در نیمه ماه گذشته میلادی (اکتبر) ارسال شده و در آن تاکید شده که همکاری میان آمریکا و ایران در مقابله با داعش با توافق در حال مذاکره میان تهران و کشورهای خارجی درباره برنامه هسته ای اش مرتبط است.

وال استریت ژورنال گفته از طریق افرادی که از ارسال این نامه مطلع بوده اند؛ از وجود این نامه آگاه شده است.

این روزنامه توضیح داد که مقامات آمریکایی از گفتگوی درباره این مسئله خودداری کردند.


همچنین هنگامی که در چند روز اخیر، دیپلمات های خارجی از مسؤولان دولت آمریکا درباره این نامه سؤال کرده اند آنها وجود این نامه را رد نکرده اند.

 

 اخبار سیاست خارجی  - عصرایران