اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روزنامه آسمان توقیف شد / آقایان طوری رفتار می‌کنند که گویی آن‌ها امامزاده هستند و ما بچه یزید/ مدیرمسئول به اوین منتقل شد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,توقیف روزنامه آسمان

 

اخبار اجتماعی - روزنامه آسمان توقیف شد

علاءالدین ظهوریان - دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات - در این باره بیان کرد: هیأت نظارت بر مطبوعات درباره روزنامه «آسمان» جلسه تشکیل نداده و به وضعیت این روزنامه در روز دوشنبه رسیدگی می‌شود، بنابراین ممکن است روزنامه «آسمان» ‌از سوی نهاد دیگری توقیف شده باشد.

روزنامه "آسمان" توقیف شد. این روزنامه که 14 بهمن‌ماه از هیأت نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار دریافت کرده بود، پس از 6 روز انتشار، به دلیل چاپ مطلبی درباره قصاص، توسط دادستانی توقیف شد.

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه روزنامه آسمان به دلیل انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی توقیف شده است.

در دو روز اخیر رسانه های محافظه کار بر قسمتی از یکی از مطالب شماره چهارم این روزنامه تمرکز کردند، مطلبی در آن درباره قصاص صحبت شده بود.

مدیرمسئول روزنامه آسمان پیش از این اعلام کرده بود این مطلب توسط مدیرمسئول حذف شده بود اما به دلیل اشتباه فنی به انتشار رسیده است.
 
علاءالدین ظهوریان - دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات - در تماس خبرنگار ایسنا در این باره بیان کرد: هیأت نظارت بر مطبوعات درباره روزنامه «آسمان» جلسه تشکیل نداده و به وضعیت این روزنامه در روز دوشنبه رسیدگی می‌شود، بنابراین ممکن است روزنامه «آسمان» ‌از سوی نهاد دیگری توقیف شده باشد.
 
خبرگزاری ایسنا هم خبر داده روزنامه «آسمان» توسط شعبه 11 دادسرای رسانه توقیف شده است.

با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه روزنامه آسمان به دلیل انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی توقیف شد.

آخرین خبرها حاکی از آن است که دادستانی، عباس بزرگمهر، مدیرمسئول آسمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده است.

این دومین توقیف روزنامه ها از زمان سرکار آمدن دولت حسن روحانی است.

آبان امسال روزنامه "بهار" به دلیل چاپ مطلبی درباره عید غدیر خم توقیف و مدیر مسئول آن به دادگاه احضار شد.

این در حالی است که پس از آن که هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه های محافظه کار "وطن امروز" و "9 دی" به دلیل نقض مصوبات شورای عالی امنیت ملی تذکر داد و "یالثارات" را توقیف کرد، جمعی از نمایندگان محافظه کار مجلس نامه ای خطاب به رییس جمهوری نوشتند و خواستار باز شدن فضا برای رسانه های منتقد شدند و از آزادی بیان دفاع کردند. نمایندگان همچنین به دلیل این که وزیر ارشاد گفته بود از توقیف روزنامه بهار متاسف است به او کارت زرد دادند.

 

سخنان مدیرمسئول «آسمان» پیش از حضور در دادسرای رسانه
مدیرمسئول روزنامه «آسمان» در پی اتفاقی که برای این روزنامه پیش آمده، در تاریخ پنج‌شنبه (اول اسفندماه) از طرف رئیس دادسرای رسانه احضار شد.

عباس بزرگمهر، مدیرمسئول روزنامه «آسمان» با اعلام این خبر درباره موضوعی که برای روزنامه «آسمان» حادث شده است، به ایسنا گفت: روز سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه در روزنامه آسمان مطلبی منتشر شد که در آن استادان و دانشجویان دهه 60 یادی از همان ایام کرده بودند و خاطرات خود را درباره دهه 60 گفته بودند. در همین میان دکتر هرمیداس باوند درباره بیانیه‌ای که در آن زمان درباره قصاص مطرح شده بود، خاطره‌ای گفته بود. عنوان این بیانیه، قصاص «غیرانسانی» بود که همین پسوند غیرانسانی مسئله‌ساز شد.

او ادامه داد: من در نسخه‌ای که برای چاپخانه قرار بود فرستاده شود، این پسوند را حذف کردم اما متأسفانه بخش فنی روزنامه سهوا نسخه اصلاح‌نشده را برای چاپخانه فرستاده بود. با توجه به اینکه روزنامه ما شماره‌های ابتدایی خود را منتشر می‌کند و امکانات فنی کمی داریم، چنین اشتباهی ممکن است که اتفاق بیافتد.

بزرگمهر با بیان اینکه ما خودمان پس از چاپ و توزیع روزنامه متوجه چنین اتفاقی شدیم، تصریح کرد: اولین خبر را در این‌باره، یکی از خبرگزاری‌ها منتشر کرد که من در تماس با آن خبرگزاری ماجرا را توضیح دادم. اما متأسفانه رسانه‌های دیگر نیز به این موضوع دامن زدند و موضع گرفتند. برخی، از این اتفاق به عنوان یک بُل سیاسی برای حذف رقیب استفاده کردند. این در حالی است که من به‌عنوان مدیرمسئول روزنامه آسمان، در همان زمان که چنین بیانیه‌ای منتشر شد، جزو مخالفان این عقیده بودم.

مدیرمسئول این روزنامه تازه منتشرشده درباره موضع‌گیری برخی افراد تصریح کرد: آقای کوشکی در این زمینه موضع گرفته‌اند و به روزنامه آسمان‌ و سردبیر آن حمله کرده‌اند. این در حالی است که اگر آقای کوشکی جبهه رفته است، من در خط مقدم جنگیده‌ام. اگر او جنگیده است، من شیمیایی جبهه هستم که حتی به دنبال دریافت کارت جانبازی نیز نرفته‌ام. آقایان طوری رفتار می‌کنند که گویی آن‌ها امامزاده هستند و ما بچه یزید.

عباس بزرگمهر درباره جزئیات احضار خود به دادسرای رسانه نیز گفت: ساعت 12 و 15 دقیقه ظهر روز پنجشنبه که من در خارج از شهر تهران بودم، مدیر دادسرای رسانه با من تماس گرفت و گفت برای ارائه توضیح به دادسرای رسانه بیایید. من با توجه به اینکه فاصله زیادی با شهر داشتم، درخواست کردم که این قرار به روز شنبه صبح موکول شود اما نپذیرفتند و من در حال حاضر در حال رفتن به دادسرای رسانه برای ارایه توضیحات هستم.

عذرخواهی سردبیر
«محمد قوچانی» سردبیر روزنامه "آسمان" که در شماره اخیر آن، مصاحبه‌ای حاوی هتک حکم اسلامی قصاص به چاپ رسیده است، توضیحاتی را منتشر کرد.

متن این توضیح که در شماره امروز (پنجشنبه) این روزنامه به چاپ رسیده است،‌ بدین شرح است: «توضیح، تصحیح و پوزشدر شماره 4 روزنامه «آسمان» به دلیل تراکم و شتاب کار در روزهای آغازین انتشار روزنامه، مطلب مندرج در صفحه 23 بدون اعمال تغییرات و حذفیات اعمال‌شده از سوی مدیریت روزنامه، روانه چاپخانه شده بود.

 

این اشتباه به دلیل آشفتگی شروع کار و ضعف امکانات فنی رخ داده و بدیهی است که دیدگاه «آسمان» نبوده است و فرض بر این بوده که گوینده سخن تنها در پی بیان عنوان عنوان اعلامیه جبهه ملی بوده و با همین حساسیت متن اصلاح شد که متأسفانه سهواً اعمال نشد.روزنامه «آسمان» از همکاران رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌هایی که به دلیل اطلاع یا تجربه بدون جهت‌گیری سیاسی امکان بروز این‌گونه اشتباهات به‌خاطر سرعت اجتناب‌ناپذیر کار توضیح مدیرمسؤول را نیز بلافاصله انعکاس دادند، صمیمانه سپاسگزار است و از خوانندگان پوزش می‌خواهد.»

 

تکمیلی:
مدیرمسئول «آسمان» به زندان اوین منتقل شد

مدیرمسئول روزنامه آسمان که امروز (پنجشنبه) با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به این دادسرا مراجعه کرده بود، به زندان اوین منتقل شد.

نوشاد عمادی از دوستان عباس بزرگمهر - مدیرمسئول روزنامه آسمان - در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، توضیح داد: برای آقای بزرگمهر قرار وثیقه 300 میلیون تومانی صادر شده بود که به علت پایان وقت اداری قرار دادن وثیقه به صبح شنبه موکول شد و آقای بزرگمهر به زندان اوین منتقل شدند.

ظهر امروز عباس بزرگمهر مدیر مسئول روزنامه آسمان با این اعلام جرم و در تماس مدیر دادسرای فرهنگ و رسانه برای ارائه پاره‌ای از توضحیات به دادسرای رسانه مراجعه کرده بود. همچنین روزنامه آسمان نیز به علت انتشار مطلبی در شماره چهارم خود عصر امروز توسط شعبه یازده دادسرای رسانه در حالیکه شش روز از انتشار آن می‌گذشت توقیف شد.

 

 

اخبار سیاسی - تدبیر،ایسنا،خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
توقیف روزنامه اسمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیرمسئول «آسمان» به اوین منتقل شد


مدیرمسئول روزنامه آسمان که دیروز (پنجشنبه) با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به این دادسرا مراجعه کرده بود، به زندان اوین منتقل شد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرمسئول روزنامه آسمان که دیروز (پنجشنبه) با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به این دادسرا مراجعه کرده بود، به زندان اوین منتقل شد.

نوشاد عمادی از دوستان عباس بزرگمهر - مدیرمسئول روزنامه آسمان - با بیان این مطلب، توضیح داد: برای آقای بزرگمهر قرار وثیقه 300 میلیون تومانی صادر شده بود که به علت پایان وقت اداری قرار دادن وثیقه به صبح شنبه موکول شد و آقای بزرگمهر به زندان اوین منتقل شدند.

ظهر دیروز عباس بزرگمهر مدیر مسئول روزنامه آسمان با این اعلام جرم و در تماس مدیر دادسرای فرهنگ و رسانه برای ارائه پاره‌ای از توضحیات به دادسرای رسانه مراجعه کرده بود.

همچنین روزنامه آسمان نیز به علت انتشار مطلبی در شماره چهارم خود عصر دیروز توسط شعبه یازده دادسرای رسانه در حالیکه شش روز از انتشار آن می‌گذشت توقیف شد.