اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحـانی: دشمنان اسلام دنبال اختلاف میان مسلمانان هستند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,رابطه ایران و مالزی

 

اخبار سیاست خارجی -  هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید مالزی
روحـانی: دشمنان اسلام دنبال اختلاف میان مسلمانان هستند

ریس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید مالزی، ایران و مالزی را به عنوان دو کشور دوست و مسلمان و نزدیک به هم دانست و گفت: خواست دولت تدبیر و امید روابط نزدیکتر و بهتر با ملت و دولت مالزی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلاموالمسلمین حسن روحانی تأکید کرد: خواست دولت تدبیر و امید، وحدت و اتحاد میان دو کشور مسلمان است که با داشتن هر مذهبی تحت عنوان اسلام، برای تقویت برادری و دوستی در میان مسلمانان تلاش کنند.


وی با بیان اینکه دشمنان اسلام دنبال این هستند که میان مسلمانان اختلاف باشد و با اختلافات مذهبی آنها وادار به خشونت کنند، گفت: اما از دید اسلام خشونت و افراط گری مردود است و باید تلاش کنیم که محبت و دوستی و نزدیکی در میان مسلمانان افزایش پیدا کند.


رییس جمهور با بیان اینکه روابط اقتصادی دو کشور در سال های اخیر کاهش پیدا کرده است اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان دو کشور شاهد توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط دوجانبه باشیم.

روحانی گفت: همواره بین مردم دو کشور روابط خوبی وجود داشته و علاقمندیم که این روابط نیز توسعه پیدا کند.

وی با اشاره تلاش نخست وزیر اسبق و جدید مالزی برای ارتقاء و توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است روابط دو ملت و دو دولت در سطوح مختلف توسعه یابد.

راجا نوشیروان بن زین العابدین نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین سلام های گرم پادشاه مالزی به رییس جمهوری کشورمان نقش جمهوری اسلامی ایران را در مناقشات منطقه ای و بین المللی مفید و سازنده ارزیابی کرد.

وی گفت: دولت مالزی همه دستاوردهای دولت و ملت ایران را که از زمان روی کار آمدن دولت جدید ایران به دست آورده است ستایش می کند.

سفیر جدید مالزی با بیان این‌که دولت مالزی برای برای پیشرفت، توسعه و اعتدال میان دو کشور تلاش خواهد کرد، گفت: امیدواریم همکاری با ایران در راستای گفتمان اعتدال در مقابل خشونت و افراط گری به توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه بیانجامد.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ایجاد اختلاف میان مسلمانان توسط انگلیسی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در نشست «اسلام و مسلمانان در رسانه» در آلمان چه گذشت؟



 

 

 

در نشست «اسلام و مسلمانان در رسانه» در آلمان چه گذشت؟

 

نشست تخصصی «اسلام و مسلمانان در رسانه» در وزارت امور خارجه آلمان تشکیل شد تا به بررسی دیدگاه غرب نسبت به مسلمانان بپردازد.

در این نشست که به پیشنهاد «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه القدس العربی برگزار شد به موضوع انعکاس اخبار قرآن سوزی در آمریکا، انتشار کاریکاتورهای موهن و اسلام ستیزی در اروپا پرداخته شد.

بنابر این گزارش «هانریش کریوت» رئیس بخش گفتگوی ادیان و اقلیت های مذهبی در امورخارجه آلمان در این نشست گفت: تریبون های تبلیغی در اروپا به مسائل اسلام نمی پردازند و این خلأ ایجاد شده باید توسط رسانه های اسلامی پر شود.

او افزود: جهان اکنون با آنتن های ماهواره و صفحات روزنامه ها و سایت های اینترنت اداره می شود و هرکس قدرت مانور در این زمینه ها را داشت موفق است و کشورهای اسلامی از این نکته غافل هستند.

پرفسور «ولکر بریتس» مدیر مرکز مطالعات سیاسی و امنیتی برلین نیز گفت: شیوه برخورد رسانه های کشورهای اسلامی با تنش های مذهبی با رنگ و بوی سیاسی به گونه ای است که نمی توان از آن در رسانه های اروپایی دفاع کرد.

وی توضیح داد: در جریان احداث گلدسته در مساجد سوئیس، هیچ یک از سران مذهبی کشورهای اسلامی فلسفه گلدسته و کاربری آن را تشریح نکرده و تنها بر اساس برخی تعصبات دینی اصرار به ساخت این بنای مذهبی داشتند لذا با مقاومت غیر مسلمانان مواجه شد اما درباره حادثه قرآن سوزی به گونه ای عمل شد که گردانندگان آن در موضع انفعال قرار گرفتند زیرا خود را در مقابل یک تهاجم فرهنگی و نه تعصبات دینی احساس کردند، و این هنر رسانه است.

گفتنی است «عبدالباری عطوان» نیز در پایان این جلسه خواهان تنظیم میثاق جهانی با امضای علمای اسلام و روحانیون مسیحی و یهودی برای جلوگیری از اهانت و اسائه ادب به مقدسات ادیان بزرگ الهی شد..../تحلیل:تابناک