اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی یک سرو گردن از اوباما بالاتر بود


آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور ایران به سازمان ملل، رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل یک سر و گردن از رئیس جمهور آمریکا بالاتر بود و این به برکت اقتدار جمهوری اسلامی است که حاصل خون شهدا و مجاهدتهای امام راحل است.

خبرگزاری مهر: آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور ایران به سازمان ملل، رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل یک سر و گردن از رئیس جمهور آمریکا بالاتر بود و این به برکت اقتدار جمهوری اسلامی است که حاصل خون شهدا و مجاهدتهای امام راحل است.

وی با بیان این نکته که برای اسلامی شدن دانشگاه باید دانش اسلامی شود ضرورت توجه به اسلامی شدن علوم به ویژه علوم انسانی را یادآور شد و افزود: دانشگاه را دانش می سازد و تا دانش اسلامی نشود دانشگاه اسلامی نخواهد شد.

در ابتدای این دیدار نیز سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی تدوین نقشه جامع علمی کشور را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه این نقشه جامع مسیر و هدف برای اجرایی کردن برنامه‌ها را مشخص می‌کند، تصریح کرد: در این سند حرکت هدفمند و نیازگرا در آموزش عالی کشور مورد تاکید قرار گرفته و نسبت به تعیین الویت‌ها اقدام شده است.

همچنین سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مدت تصدی خود بر وزارت علوم ارائه نمود.

در پایان این دیدار سرپرست وزارت علوم و هیئت همراه نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت الله جوادی آملی اقامه نمودند.


ویدیو مرتبط :
سرو غذای جشن شکر گذاری برای نیازمندان توسط اوباما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین واکنش مستقیم رهبران آمریکا و روسیه به انتخاب روحانی/اوباما: محتاطانه خوشبینم



واکنش اوباما به انتخاب روحانی,اخبار سیاسی

اولین واکنش مستقیم رهبران آمریکا و روسیه به انتخاب روحانی/اوباما: محتاطانه خوشبینم

باراک اوباما در اولین واکنش مستقیم خود نسبت به انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهوری ایران «محتاطانه» ابراز خوشبینی کرد و گفت، امیدوار است با اتمام این انتخابات، بتوان گفت‌وگوهایی را پیش گرفت که حل مسأله هسته‌ای ایران را ممکن سازد..

رییس‌جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه هشت کشور صنعتی بزرگ جهان با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود ملاقات و این واکنش را در کنفرانس خبری مشترک خود با رییس‌جمهوری روسیه عنوان کرد.

ولادیمیر پوتین نیز در این کنفرانس خبری گفت، امیدوار است نتیجه انتخابات در ایران باعث شود تا فرصت‌های تازه‌ای برای حل پرونده هسته‌ای ایران فراهم آید.

رییس‌جمهوری روسیه گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا حل‌وفصل این مسأله به گونه‌ای دوجانبه و در قالب فرآیند مذاکرات بین‌المللی باشد.

پیش‌تر، دنیس مک‌دانا، رییس دفتر کاخ سفید در یک برنامه تلویزیونی انتخاب حسن روحانی را «بالقوه نشانه امید» خواند.

مک‌دانا در مصاحبه با برنامه تلویزیونی «در برابر مردم» از شبکه سی.بی.اس گفته بود که اگر رییس‌جمهوری منتخب ایران «به تعهدات خود تحت قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل» و درباره برنامه هسته‌ای تهران رفع تردید کند، می‌تواند «دولت آمریکا را شریک خود بیابد.»

پوتین: آمریکا و روسیه به برگزاری نشست صلح سوریه امیدوارند

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری روسیه پس از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود اعلام کرد، واشنگتن و مسکو همچنان به برگزاری نشست صلح درباره سوریه امیدوار هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهوری روسیه گفت که کشورش و آمریکا طرح برگزاری نشست صلح ژنو درباره سوریه را کنار نگذاشته‌اند.

پوتین گفت: مطمئنا ما اختلاف‌نظر داریم اما همه ما برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه مصمم هستیم.

اوباما نیز در این زمینه گفت که بین دو طرف اختلاف نظر وجود دارد اما درباره ضرورت کاهش خشونت‌ها در سوریه توافق دارند./ایسنا