اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی گفت اجازه نداری بیرون بروی مگر...


دکتر روحانی بعد از انتخابات از من خواستند در دولت یازدهم حضور داشته باشم. بنده از ایشان خواستم به من اجازه دهند که بعد از یازده سال از مسولیت های دولتی آزاد باشم. از طرفی یکی دو پیشنهاد فعالیت در خارج از کشور داشتم که ترجیح می دادم به این پیشنهادات فکر کنم.

خبرگزاری مهر: علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه این هفته «دیروز، امروز، فردا» با بیان اینکه نزدیک به 37 سال تجربه کار دارم گفت: قبل از انقلاب معلم دانشگاه شریف بودم و از ابتدای انقلاب هم توفیق این را داشتم که رئیس دانشگاه باشم؛ بعد از دانشگاه صنعتی شریف، در معاونت وزارت علوم، سازمان انرژی اتمی، وزارت امور خارجه و... فعالیت داشته ام، در همه دولت ها به نوعی مشغول بوده ام که این موضوع را توفیق الهی می دانم.

وی افزود: بنده همیشه سعی کرده ام به عنوان یک خدمت گزار کارم را به خوبی انجام داده و تلاشم این بوده که خودم را وارد بگو مگوهای سیاسی داخلی نکنم، همیشه به دنبال اعتدال و انصاف بوده ام و اینکه نظام چه می خواهد تا خود را با نظام میزان کنم.

وزیر امور خارجه دولت دهم ادامه داد:«بنده هیچ وقت جز معلمی و استادی دانشگاه متقاضی شغلی نبوده ام و مسولیت ها بر طبق درخواست دوستان بوده! دکتر روحانی بعد از انتخابات از من خواستند در دولت یازدهم حضور داشته باشم. بنده از ایشان خواستم به من اجازه دهند که بعد از یازده سال از مسولیت های دولتی آزاد باشم. از طرفی یکی دو پیشنهاد فعالیت در خارج از کشور داشتم که ترجیح می دادم به این پیشنهادات فکر کنم اما ایشان فرمودند اجازه نداری به خارج از کشور بروم و آنجا فعالیت داشته باشم، ایشان سه پیشنهاد دادند و به من گفتند اجازه نداری از این اتاق بیرون بروی، مگر اینکه یکی از این سه پیشنهاد را قبول کنی. (خنده) اولین پیشنهاد که اتفاقاً خیلی هم خوب بود را چون اصولاً بلد نبودم، نپذیرفتم. پیشنهاد دیگر برای یکی از وزارتخانه ها بود که در مقابل این پیشنهاد هم گفتم که بنده آمادگی قبول این مسولیت را ندارم و در نهایت سومین پیشنهاد همین سازمان انرژی اتمی بود.»

صالحی افزود:«چون در سازمان انرژی اتمی یک نوع بحث علمی و فنی وجود دارد ما اختیار تام داریم و فکر می کنم کمتر مسولی در نظام چنین اختیاراتی داشته باشد.»

 

آخرین وضعیت فعالیت هسته ای ایران از زبان صالحی / چهار هدف از دستابی به انرژی هسته ای

رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد آخرین وضعیت فعالیت های هسته ای ایران گفت: «ما چهار هدف اساسی را دنبال می کنیم، اولین هدف سازمان انرژی اتمی که قبل از انقلاب هم تبیین شده، تولید برق و انرژی پاک از توان هسته ای است. وقتی به سراغ تولید برق می رویم، باید به نحوی از امداد رسانی سوخت نیروگاه ها اطمینان حاصل کنیم. بنا بر این هدف دوم، تامین سوخت هسته ای نیروگاه هاست. اگر این چرخه را نداشته باشیم، همیشه با هدف نداشتن سوخت مواجه خواهیم بود. هدف سوم، استفاده از این فناوری است. وقتی شما به دنبال نیروگاه و چرخه سوخت هسته ای رفتید، به یک فناوری دست پیدا کرده اید که می توانید از این فناوری در عرصه های دیگر هم استفاده کنید.»

صالحی در ادامه افزود:«یکی از کاربردهای فناوری هسته ای، مساله رادیو داروهاست که تا امروز حدود 15 رادیو دارو ساخته شده و در خدمت مردم قرار گرفته است. بنابراین هدف و مسولیت سوم ما استفاده از فناوری هسته ای در عرصه هایی مثل صنعت، کشاورزی و پزشکی است. هدف چهارم ارتقای کیفیت و استانداردهای صنعت کشور است. شما در مهندسی هسته ای با بالاترین محدودیت ها مواجه هستید و به همین دلیل هم باید بالاترین استانداردها را رعایت کنید. بنابر این شما باید با دقت کافی این فناوری را پیش ببرید تا مشکلی پیش نیاید و در واقع فرهنگ استاندارد جدیدی را به صنعت کشور تزریق می کنید.»

وی افزود:«در پزشکی به خوبی از این فناوری استفاده کرده ایم. در صنعت هم الان فعالیت جدیدی در صنعت نفت و نیرو شروع شده که ما با استفاده از فناوری هسته ای به اندازه گیری سطح مایعات در مخازن، حفاری چاه، شناسایی چاه در عمق های زیاد و... می پردازیم. حتی ما شرکت های به خصوصی را در این زمینه دایر کرده ایم که به صورت خاص این خدمات را ارائه می دهند. در مساله تولید برق هم الان نیروگاه بوشهر 1000 مگاوات برق تولید می کند. ما الان تنها کشور اسلامی هستیم که می توانیم تا این حد از فناوری هسته ای، برق تولید کنیم. انشالله طی هفته های آینده هم اداره کل نیروگاه بوشهر به دانشمندان ایرانی سپرده خواهد شد.»

صالحی گفت: «اگر بچه های بی بدیل ایرانی سوخت 20 درصد را نمی ساختند، بدون شک امروز برای تامین سوخت هسته ای با مشکل روبه رو می شدیم. بچه های ما طی 18 ماه صفحه های سوخت را تولید کردند و این در شرایطی بود که کشورهای غربی با شرط های عجیب و غریب و درخواست هزینه ای بسیار زیاد، به ما گفتند 2 سال و نیم طول می کشد تا صفحات سوخت را به ایران تحویل دهند.»

 

مکانیزم انجام مذاکرات هسته ای با غرب روشن است / 5 مهر در وین مذاکراتی خواهیم داشت

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه این برنامه گفت: «شیوه و مکانیزم انجام مذاکرات هسته ای روشن است. یک فردی به عنوان مسول مذاکره کننده مشخص می شود که الان جناب آقای ظریف است. در ادامه شیوه کار مثل  قبل است. کمیته هسته ای که دستگاه های ذی ربط در آن نمایندگانی دارند، بحث های فنی، سیاسی و ... را انجام می دهند و پرونده به شورای عالی امنیت ملی سپرده می شود و بعد از چکش کاری شدن این پرونده، هیات مذاکره کننده راهی مذاکرات هسته ای می شود.»

وی ادامه داد:«من قدیمی ترین فرد در پرونده هسته ای هستم. کسانی که قرار است در مجموعه فعالیت کنند، از بین کسانی هستند که قبلاً به نحوی در موضوع هسته ای سهیم بوده اند. البته بنده در مذاکرات به صورت مستقیم حضور ندارم ولی سازمان انرژی اتمی در پرونده هسته ای ایران به عنوان تصمیم ساز حضور دارد.»

صالحی همچنین گفت: «ما قبلاً اعلام آمادگی کردیم که آماده ایم مذاکراتمان را با آژانس انرژی اتمی ادامه دهیم. انشالله 5 مهر به وین خواهیم رفتیم و در ارتباط با اطلاعات ادعایی آن ها مذاکراتی خواهیم داشت. الان هم مسول کمیته مذاکر کننده، جناب نجفی (سفیر ایران در آژانس بین المللی اتمی) هستند. انشالله هفته آینده بنده در وین خواهم بود و در اجلاس سالانه آژانس شرکت خواهم کرد و مواضع ایران را بیان خواهیم کرد. به احتمال قوی هم با آقای آمانو دیداری خواهیم داشت.»

وی ادامه داد: «این دو مذاکره اینطور نیست که متوالی باشد و به صورت موازی با هم خواهند بود. صحبت ها با آژانس فنی و حقوقی است و این درحالی است که مذاکرات با 5+1 اول سیاسی است و بعد فنی و حقوقی.»

صالحی همچنین افزود: «پرونده هسته ای ایران کاملاً مشخص و البته تکراری است. اگر گزارش های آقای آمانو را با هم مقایسه کنید متوجه می شوید که این گزارش ها هیچ تفاوتی با هم ندارد. فکر می کنم ادامه این موضوع حتی برای آژانس هم به نوعی نتیجه عکس دارد. مجموعه آژانس و 5+1 به این نتیجه رسیده اند که باید با جمهوری اسلامی ایران کنار بیایند. ما هم بارها اعلام کرده ایم که به دنبال رویه برد- برد هستیم.»

 

پرونده هسته ای ایران یک پرونده ساختگی است / ساخت نیروگاه جدید مورد بحث آقای روحانی و پوتین

وی اظهار داشت: «ما از صلح آمیز بودن فعالیت های خود مطمئن هستیم و می دانیم که پرونده هسته ایران، یک پرونده ساختگی است. وقتی از نظر فنی با طرف مقابل صحبت می کنیم خیلی سریع به نتیجه می رسیم اما وقتی بحث حقوق می شود بحث یک مقدار سخت می شود و وقتی که از نظر سیاسی صحبت می کنیم بحث خیلی سخت می شود. با توجه به شرایط منطقه و نتیجه انتخابات 92 جایگاه ایران به شدت ارتقاء پیدا کرده است. طرف مقابل به این نتیجه رسیده که ایران به بخش های مهم فناوری هسته ای دست پیدا کرده و نتوانسته جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.»

صالحی گفت:«ما می پذیریم که نگرانی های غرب را رفع کنیم و با استفاده از معاهده های بین المللی در این جهت حرکت می کنیم. راه برای رفع نگرانی آن ها وجود دارد اما در مقابل از آن ها انتظار داریم که حق هسته ای ما را در چهارچوب NPT  بپذیرد. این بازی برد- برد است.»

صالحی در ادامه برنامه «دیروز،امروز،فردا» گفت:«نیروگاه بوشهر به پایان رسیده و یکی از نکات مورد بحث دیدار آقای روحانی و آقای پوتین ساخت نیروگاه های بعدی است. پس ما در زمینه ساخت نیروگاه مشکلی نداریم، حتی اگر اروپایی ها هم بخواهند برای ما نیروگاه بسازند ما مشکلی نداریم و همکاری می کنیم. نکته دیگر مساله غنی سازی است که جزو حقوق ماست اما غرب در این مورد ابراز نگرانی می کند. آن ها در ابتدا می گفتند شما اصولاً حق غنی سازی ندارید! ما گفتیم اگر غنی سازی نکنیم چطوری مطمئن باشیم که سوخت نیروگاه ها تامین می شود؟ گفتند ما ضمانت می دهیم اما در تاریخ نشان داده که آن ها به ضمانت های خود پایبند نیستند.»

وی ادامه داد: «الان آن ها به اینجا رسیده اند که ما می توانیم غنی سازی را در حد 5 درصد انجام دهیم و می گویند باید از غنی سازی 20 درصد چشم پوشی کنید! این در حالی است که ما یک مقدار اورانیوم را 20 در صد غنی سازی کرده ایم. الان آن ها می گویند شما غنی سازی نکنید ما اورانیوم 20 درصد را تامین می کنیم که در مورد این موضوع باید به ما ضمانت دهند که البته باید در این مورد مذاکره کنیم.»

صالحی گفت: «آن ها می گویند اگر داوطلبنه غنی سازی را در حد 5 درصد قبول کنید، ما ضمانت جمعی می دهیم که میزان سوخت مورد نیاز شما را در هر حد و درصدی تامین می کنیم. این چیزی است که آن ها می گویند و باید در مذاکرات نسبت به این مساله بحث شود.»

 

امسال محصول 34 ساله انقلاب را برداشت خواهیم کرد / آمریکا با سوریه وارد جنگ نخواهد شد

وی ادامه داد: «بنده به بازی برد-برد خیلی امیدوارم. فکر می کنم امسال سالی است که برداشت 34 سال انقلاب را خواهیم دید و محصول انقلاب را خواهیم گرفت. اولین نشانه همین انتخابات بود که واقعاً حیرت آور بود. چند روز بعد از انتخابات تعدادی از وزرای خارجه اروپایی تماس گرفتند و گفتند که ما از این انتخابات باشکوه حیرت زده شدیم. این نشانه ای از فرهیختگی ملت ماست. ضمن اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران به شدت افزایش پیدا کرده و ما در دنیا یک کشور نقش آفرین محسوب می شویم و کلید طلایی منطقه در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.»

دکتر صالحی همچنین اظهار داشت: «نیروگاه بوشهر از حدود 2 سال پیش که سوخت گذاری انجام شد، وارد فعالیت تولید انرژی شد. در دنیا مرسوم است که نیروگاه بعد از یک سال از سوخت گذاری از سوی پیمان کار به کارفرما تحویل شود. برای ما یک سال طول کشید که به دلیل مسائل فنی بود. برای اینکه ما کاملاً از عملکرد تجهیزات مطمئن شویم، تست های زیادی انجام شد که در این تست ها مسائلی پیش آمد که کار راه اندازی رسمی نیروگاه یک سال بیشتر طول کشید.»

صالحی ادامه داد: «کارشناسان ما در این مدت با مشکلاتی که می تواند در کار ایجاد شود، آشنا شده اند و در نهایت 24 سپتامبر نیروگاه تحویل کارفرما می شود. البته ما اعلام کرده ایم که عجله ای برای این موضوع نداریم.»

وی در مورد آب سنگین اراک هم گفت: «پیش بینی دوستان این بود که آب سنگین اراک در سه ماهه نخست سال 2014 برای سوخت گذاری آمادگی دارد. بعد از پرس و جوهایی که انجام شد متوجه شدیم بهتر است یک مقدار تحمل کنیم و به همین دلیل به آژانس اعلام کردیم سوخت گذاری مجتمع اراک در آن تاریخ انجام نخواهد شد و تاریخ جدید اعلام خواهد شد.»

صالحی گفت: «در این یکی دو سال من از مسائل هسته ای دور نبودم. ضمن اینکه از نظر علمی هم با این مساله در ارتباط بودم. الان تصمیم دارم بیشتر به سازماندهی تشکیلات سازمان انرژی اتمی بپردازیم. به هرحال این سازمان تشکیلات عظیمی است و به همین دلیل باید تشکیلات آن را به خوبی ساماندهی کنیم.»

وی اظهار داشت: «وقتی یک عالم از دست می رود قطعا جایش پر نمی شود. اما در مجموع جمهوری اسلامی ایران چشمه فیاضی است و امروز دانشجویان زبده ای داریم. این ترورها باعث شد زبده های بیشتری وارد این حیطه شوند و به همین دلیل هم از نظر فنی و علمی نگرانی در این زمینه ندارم.»

صالحی در پایان گفت: «به نظر من حمله به سوریه اتفاق نمی افتد. چون آمریکا یا باید یک حمله تمام عیار کند که عواقب این جنگ کامل برای آن ها مشخص نیست. سوریه در جایی قرار گرفته که کشورهایی مثل لبنان و عراق که وضعیت خاصی دارند در همسایگیش هستند. اگر اتفاقی در سوریه بیفتد معلوم نیست در کشورهای اطراف چه اتفاقی می افتد و معلوم نیست ابعاد جنگ چقدر خواهد بود. احتمال بعدی این است که ضربه ای بزنند و بروند که با این شیوه آقای بشار نخواهد رفت و اتفاقاً قوی تر خواهد شد و نخواهد رفت. پس به نظر من آمریکا با سوریه وارد جنگ نخواهد شد.»


ویدیو مرتبط :
اجازه رفتن روی تخت نداری!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی:هر وقت از امام اجازه دیدار خواستم پذیرفتند/قالیباف:در دو سال ثبات را حاکم می کنم/مصباح: جلیلی اصلح است



انتخابات,انتخابات ریاست جمهوری,اخبار انتخابات ریاست جمهوری

حسن روحانی در تلویزیون:

مشکل کشور خودشیفتگی است/چون حقوق خوانده‌ام فرق قطعنامه و کاغذ معمولی را می‌دانم/رابطه با جهان آرزو نیست/هر وقت از امام اجازه دیدار خواستم پذیرفتند

حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه "با دوربین" شبکه یک تلویزیون اظهار کرد: این درس حقوق بود که به من آموخت فرق قطعنامه شورای حکام و شورای امنیت با یک کاغذ معمولی چیست؟ کسی که حقوق را به خوبی نخوانده، شاید این تفاوت‌ها را به خوبی لمس نکند.

حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه "با دوربین" شبکه یک تلویزیون اظهار کرد: این درس حقوق بود که به من آموخت فرق قطعنامه شورای حکام و شورای امنیت با یک کاغذ معمولی چیست؟ کسی که حقوق را به خوبی نخوانده، شاید این تفاوت‌ها را به خوبی لمس نکند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: ملت ایران! کسی که هم‌اکنون در محضر شماست، حسن روحانی متولد 1327 در سرخه سمنان از یک خانواده مذهبی و انقلابی به دنیا آمد. از 11 سالگی از طرف پدر موظف شدم که با کار در دوره تابستان مخارج تحصیلم را تامین کنم. با کشاورزی و قالیبافی آن روز کمی برای من سخت بود، اما به زودی فهمیدم که روی پای خود ایستادن چقدر لذت‌بخش است.

وی افزود: مادرم همیشه صبور، فداکار، مهربان به مانند همه مادرها بود. آنروز که برادرم در زندان و من فراری و پدرم تحت تعقیب بود، او به تنهایی خانه را با صبوری اداره کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تحصلات حوزوی خود را در قم به مدت 10 سال گذراندم و از اساتید بزرگی چون آیت‌الله سلطانی، فاضل لنکرانی، شهید بهشتی و مطهری بهره‌های فراوانی را بردم و در دست و خارج اساتید به نامی چون آیت‌الله سیدمحمد محقق داماد، گلپایگانی و حائری‌یزدی درسها و فن اجتهاد را از آنها آموختم و بر روان همه آنها درود می‌فرستم.

روحانی در ادامه به تحصیلات دانشگاهی خود اشاره کرد و افزود: دانشگاهم در رشته حقوق بود و دوره لیسانس را در دانشگاه تهران گذراندم و فوق لیسانس و دکتری را خارج از کشور گرفتم، اما حقوق و درس حقوق برای من پیام مهمی داشت. نه از این دیدگاه که بسیاری از سیاست‌مداران بزرگ دنیا درس حقوق خواندند، بلکه از این دیدگاه که درس حقوق به من آموخت که چگونه از حقوق مردم و منافع ملی به خوبی دفاع کرد.

وی اضافه کرد: این درس حقوق بود که به من آموخت فرق قطعنامه شورای حکام و شورای امنیت با یک کاغذ معمولی چیست؟ کسی که حقوق را به خوبی نخوانده، شاید این تفاوت‌ها را به خوبی لمس نکند. نهضت اسلامی از سال 41 و راهبری اما و یارانش را به جان خریدم و همواره به عنوان سرباز در نهضت اسلامی ایستادم . سخنرانی‌ها، بازداشت‌ها، تحت تعقیب قرارگرفتن‌ها، ممنوع‌المنبر شدن‌ها چقدر زیبا بود که می‌فهمیدم که مسیر دستیابی به استقلال کشور، مبارزه با استبداد و استقرار احکام اسلامی در این سرزمین است.

"انقلاب شکوهمند اسلامی پیروز شد و پس از آن همواره افتخار آن را دارم که مسئولیت‌هایی را به عهده داشتم. همیشه نماینده مردم بودم و الان هم هستم. مشروعیتی که از رای مردم به دست می‌آید، سرفرازی دارد. 20 سال با رای مردم در مرکز قانون‌گذاری کشور به عنوان رئیس کمیسیون دفاع و رئیس کمیسیون سیاست‌خارجه خدمت کردم. بعد 2 دوره نمایندگی مردم در خبرگان رهبری را داشتم و هم‌اکنون نماینده مردم تهران در خبرگان رهبری هستم".

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نمایندگی امام و رهبری هم برای من افتخار داشت، خاطرنشان کرد: هر وقت از امام اجازه دیدار خواستم پذیرفتند و همیشه نماینده رهبر انقلاب بودم و هم‌اینک نماینده رهبری در مهمترین نهاد سری کشور یعنی شورای عالی امنیت ملی کشور هستم.

روحانی افزود: خوب می‌دانم نزدیکی با رهبری آشنایی طولانی و ارادت 45 ساله از سال 1347 تا به امروز سرمایه بزرگی برای من است و آنکس که باید اداره کشور را بر عهده گیرد اینگونه روابط نزدیک می‌تواند برای حل معضلات کشور به او کمک کند.

وی تصریح کرد: در کنار مسئولیت نمایندگی مردم و رهبری، من در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش داشتم. گرچه افتخار دفاع مقدس از آن شهیدان، جانبازان وو خانواده‌های آنهاست، اما من هم به عنوان سرباز این افتخار را داشتم که رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیاء باشم.

روزی که فرماندهی بر عهده آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود فرماندهی پدافند هوایی با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین رئیس ستاد پشتیبانی جنگ شدم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در ستاد پدافند درس‌هایی آموختم، آموختم که با همکاری با متخصصان چگونه می‌توان تحولات بزرگی را در یک بخش پیچیده فنی بوجود آورد.

یاد شهید بابایی و شهید ستاری گرامی باید که بار سنگین پدافند بر دوش آنها بود. این دنبال تخصص بودن و همکاری و تلاش بود که ما را موفق کرد در عملیات والفجر 8 در سال 1364 قادر شویم 73 فروند هواپیمای عراق را سرنگون کنیم که دنیا را به اعجاب و تعجب واداشت.

روحانی با بیان اینکه این افتخار یک درس دیگری را به همراه داشت گفت: حراست آسمان ایران نه تنها فضای جغرافیایی بلکه فضای فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی ایران همواره نیاز به حراست، مراقبت و مواظبت دارد و آن موقعی که تخصص و ابزار لازم فراهم شود، دشمن سرکوب خواهد شد و ملت آزاد و در کنار رفاه و امنیت زندگی خواهند کرد.

وی افزود: با پیروزی رزمندگان اسلام، من بلافاصله به مدت 16 سال مسئولیت شورای عالی امنیت ملی را به عهده گرفتم. دوران افتخار آمیزی که در هشت سال اول در کنار ریاست جمهوری آیت الله هاشمی تلاش کردم.

وی ادامه داد: اولین دستاورد شورای عالی امنیت ملی بازپس‌گیری سرزمین اشغالی توسط صدامیان، آزادی همه اسرا و آزادگان و همچنین محکومیت عراق در شورای امنیت سازمان ملل به عنوان متجاوز بود.

روحانی ادامه داد: این اتفاق اول از آن شوراست، در آن دوران حساس و سپس محکومیت صدام که به کویت تجاوز کرد، قبل از کشورهای منطقه و بعد از آن حمله ائتلاف در منطقه و اعلام موضع گیری بی طرفی فعال که موجب حراست از منافع ملی و امنیت ملی شد، و همگان را به تحسین موضع گیری ایران وا داشت، از افتخارات شوراست.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در شورای عالی امنیت ملی در دوران هشت ساله بعد در دوره ریاست جمهوری خاتمی، نیز اقدامات بسیار مهمی انجام گرفت گفت: امضای تفاهم نامه امنیتی با عربستان و رابطه نزدیک و گرم با این همسایه تا مسئله 11 سپتامیر و موضع‌گیری عاقلانه جمهوری اسلامی ایران در آن حادثه حساس گرفته تا موضع ایران در اشغال افغانستان و عراق و حفظ سرزمین‌مان که همه مقاطع بسیار حساس و مهم و تاریخ‌ ساز برای ایران است، من افتخار دارم که در این اقدامات سهم بسزایی در تصمیم سازی و تصمیم گیری داشتم.

روحانی ادامه داد: مسئله مهم بعدی بعد از اشغال عراق و بغداد این بود که می‌خواستند کشور را در مسیر شورای امنیت، تحریم یا جنگ قرار دهد. در این مقطع با اقدامات به جا توطئه آمریکا و اسرائیل به شکست منجر شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از مذاکرات تهران با سه وزیر اروپایی، مقام معظم رهبری این کار را تدبیر و بدون عقب نشینی و شکست توطئه آمریکا و اسرائیل اعلام فرمودند در سخنرانی 82/8/11. ما توانستیم کشور را از شورای امنیت و جنگ و تحریم دور کنیم و صلح آمیز بودن پرونده هسته ای در شورای حکام را بعد از یک سال به اثبات برسانیم.

فرصت لازم برای تکمیل فناوری هسته ای به وجود آوردیم و فرصت لازم برای آنکه روابط با کشورها توسعه یابد.پایان این دوره به گونه ای بود که رهبری انقلاب از آن به عنوان مدیریت پخته و عاقلانه یاد کردند. در اینجا لازم می دانم که بگویم همه موفقیت‌های شورای عالی امنیت ملی در طول 16 سال هدایتش، ارشادش و حمایتش از آن مقام معظم رهبری است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به حضور خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: من در مجمع تشخیص مصحلت نظام در طول 22 سال و تصویب سیاست‌های کلی در امور مهم به ویژه چشم اندزا 20 ساله سیاست های کلی اصل 44 بر تجربه من بر کلیه مسائل مهم کشور افزود.

همچنین حضورم در مرکز تحقیقات استراتژیک و تحقیق در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به گونه ای است که امروز ره‌توشه سنگینی را برای اداره آینده کشور در اختیار دارم و بر آن می بالم و افتخار می‌کنم.

روحانی خطاب به مردم ایران، تصریح کرد: ملت عزیز ایران! ما امروز گرچه با مشکلات مهم اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و سیاست خارجی مواجه هستیم، گرچه رشد اقتصادی ما در سالی که گذشت منفی بود به جای آنکه 8 درصد باشد و پیش‌بینی این است که در سال جاری نیز منفی باشد، گرچه سرمایه گذاری قرار بود 8.7 باشد به 1.2 درصد رسید، گرچه بیکاری از 11 به 12.2 افزایش یافت، گرچه تورم از 10.3 به 30.5 متاسفانه ارتقاء یافت، گرچه بداخلاقی‌ها در جامعه ما اوج گرفت، گرچه قیمت دارو بیش از 40 درصد افزایش پیدا کرد، گرچه شکاف در جامعه بیشتر و بیشتر شد، اما ما در ایران بزرگ و با عظمتی زندگی می‌کنیم که دارای منابع بسیار غنی فیزیکی و مادی و دارای نیروی انسانی ارزشمند فعال است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشوری که در حساس‌ترین نقطه جهان قرار گرفته و دارای موقعیت ژئوپولوتیک و ژئواستراتژیک در منطقه است، درارای شاهراه شمال به جنوب است، دومین منبع گاز و نفت جهان است، مردم ما چرا در مشکلات معیشتی باشند؟ مشکل کجاست؟ مشکل از مدیریت آغاز می شود. مشکل از تصمیمات فردی شروع می شود، مشکل از عدم مشورت آغاز می شود.

روحانی تصریح کرد: مگر یک نفر یا چند نفر یا یک جمع کوچک قادرند کشور بزرگی مثل ایران را در این شرایط توطئه جهانی اداره کنند؟ ما نیاز به همگان داریم؛ ما نیاز به بهترین‌ها داریم، ما نیاز به مشورت دانشگاه و کارشناسان داریم. مگر می‌توان بهره بانکی را با یک نشست و برخاست یک‌رقمی یا دو رقمی کرد؟ مگر اقتصاد دستوری هم در دنیای امروز معنا و مفهومی دارد؟ مگر می‌توان در یک شعار و برنامه تلویزیونی اعلام کرد نرخ دلار به 700 تومان تقلیل پیدا کند و بعد از چند ماه دلار به چند برابر افزایش پیدا کند؟

وی با طرح این پرسش که مشکل کجاست،‌ اظهار داشت: مشکل در عدم مشورت، خود‌شیفتگی، عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور ‌و بی‌ثباتی‌هاست؛ چقدر مدیران در حال تغییر و تحول در این 7 - 8 سال بودند؟ مهمترین وزارتخانه استراتژیک و اقتصادی نفت، 4 بار مدیر ارشد و وزیرش جابجا و تعویض شد.

حسن روحانی ادامه داد: بانک مرکزی 3 بار مسئولش تغییر می‌کند و نگویم از دستگاه‌هایی که 5 بار و 6 بار مدیرانش عوض شده است. ای کاش این بی‌ثباتی در مدیریت بود که در سیاست نیز چنین بی‌ثباتی را ما شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: آیا مردم عزیز و وفادار ما باور می‌کنند که از 8 آبان 91 تا 8 آذر 91 در مدت یکماه 37 بخش نامه و دستورالعمل متفاوت در مسائل اقتصادی صادر شده است؟ باور می‌کنند که در طول پنج ماه 60 بخشنامه راجع به مسائل ارزی و پولی صادر شد؟ این بی‌ثباتی چگونه به مردم اطمینان و آرامش خواهد داد؟ مردم مدیریت کارآمد، ثبات، آرامش، قدرت آینده و آینده‌نگری را می‌خواهند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در کنار این مشکلات قانون‌گریزی‌ها و حتی عدم ابلاغ مصوبات مجلس شورای اسلامی بود که در بسیاری از موارد رئیس مجلس مجبور به ابلاغ آنها شد در حالیکه اساس در کشور باید قانون و اطاعت از قانون، مقررات، شفافیت باشد و این می‌تواند اعتماد لازم را در یک جامعه بوجود آورد.

روحانی تصریح کرد: بد‌اخلاقی‌ها، اضافه کردن شکاف‌ها و فاصله‌ها و کنار گذاشتن یک جناح و به جز یک قبیله کنار گذاشتن همه کارشناسان و منزوی کردن آنها از دیگر مشکلات است.

آیا در کشوری مثل ایران در شرایط حساسی که امروز قرار داریم، بدون حضور همگان و استفاده از همگان قادریم از مشکلات عبور کنیم؟ در دولت استفاده از تمام شایستگان انجام خوهد شد. در دولت تدبیر و امید همواره از متخصصین و صاحبنظران استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: شورای پول و اعتبار به قدرت خود بر می‌گردد. سازمان برنامه و بودجه و مدیریت بر می‌گردد. بانک مرکزی به استقلال خود می‌رسد. شورای اقتصاد که ظاهراً اخیراً بعد از 5 سال تازه یک جلسه‌ای را تشکیل داده است، به قدرت قبلی بر می‌گردد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: می‌خواهم بگویم مردم بزرگوار! باید اداره کشور اداره علمی باشد. باید حکمرانی، حکمرانی شایسته باشد و‌ باید از نخبگان استفاده شود. باید با شفافیت با مردم حرف زد. باید مشکلات را با مردم در میان گذاشت. باید آمارها دقیق باشد تا ما بتوانیم از پیچ تاریخی‌ای که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، به خوبی عبور کنیم و بتوانیم حماسه سیاسی و اقتصادی را بیافرینیم.

روحانی در همین زمینه افزود: اگر امروز مشکلات اقتصادی داریم و اگر امروز گرانی و بیکاری وجود دارد، اگر امروز فساد اداری وجود دارد و اگر امروز ضربه بر اخلاق و فرهنگ در جامعه ما مشاهده می‌شود و اگر امروز روابط ما با جهان با مشکلات فراوان توأم است، همه و همه به خاطر این است که یک دولت کارآمد و یک مدیریت درست در تدبیر صحیح در کار انجام نگرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: هیچ کشوری در دنیای امروز بدون ارتباط فعال و سازنده با جهان توسعه نخواهد یافت. با انزوا رشد و پیشرفت امکان‌ناپذیر است. جدایی جهان و کشیدن دیوار دور کشور امکان‌ناپذیر است. ما باید با تعامل سازنده بتوانیم کشور را از مشکلات نجات دهیم. با گرانی به راحتی می‌توان مقابله کرد، با بیکاری نیز می‌توان مقابله کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من یک نکته ساده بگویم؛ ما 3 میلیون و 300 هزار بیکار داریم و اگر در سال 10 میلیون توریسم وارد کشور شود؛ 13/6 میلیارد درآمد ارزی و 4 میلیون اشتغال درست می‌شود یعنی با یک حرکت صحیح در یک مسئله اقتصادی و اجتماعی ما می‌توانیم بیکاری را حل کنیم.

روحانی تصریح کرد: ما با رونق اقتصادی می‌توانیم بر بیکاری فائق شویم. بیکاری امروز تنها مشکل اقتصادی نیست بلکه مشکل اجتماعی و خانوادگی و معضل فرهنگی است و ده‌ها معضل دیگر به همراه دارد. مشکل بیکاری که باعث شده است از هر 5 ازدواج یکی به طلاق منجر شود. با رونق اقتصادی این کار به راحتی امکان‌پذیر است.

وی در ادامه تاکید کرد: کارخانه‌های کشور بین 20 درصد تا حداکثر 40 درصد از ظرفیت فعال است. ما باید همه مراکز تولیدی را به فعالیت کامل صددرصدی برسانیم و این کار امکان‌پذیر است.

در برنامه مدون من علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امور فرهنگی برنامه کوتاه مدت یکماهه و صد روزه وجود دارد. ما می‌توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور بوجود آوریم و در آن تحول اقتصادی بتوانیم با اینجاد یک دوره تنفس به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که امروز مشکل دارند، مشکلات آنها را در اون مدت کوتاه حل و فصل کنیم‌.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ما با یک تفاهم بین بانک مرکزی و بانک‌های کارگشا قادر هستیم آن همه اجناسی که در گمرکات ما انبار شده است را به سرعت به بازار برگردانیم‌. همه اینها در یک برنامه کوتاه مدت امکان‌پذیر است. ما می‌توانیم روابط خارجی‌مان را با دنیا به صورت مناسبی بر‌گردانیم. روابط خارجی آرزویی نیست که کسی دنبال آرزو باشد. روابط خارجی شناخت جهان است. دیدن واقعیت‌هاست و ترسیم برنامه‌هاست. هزینه فایده کردن است و قدم به قدم گام را جلوگذاشتن ‌و به هدف دست یافتن است.

روحانی تصریح کرد: ما کشور قدرتمندی هستیم. ایران ابر قدرت منطقه است. ایران کشور حساس منطقه است. با میلیون‌ها دل ‌و نگاه مسلمانی که چشم دوخته‌اند. مقداری تدبیر و مقداری برنامه و مقداری دقت لازم است تا ما بتوانیم حتی معضلات اقتصادی که در سایه تحریم بوجود آمده است را ‌قدم‌به‌قدم در مسیر حل‌وفصل نهایی قرار دهیم.

وی ادامه داد: این کار امکان‌پذیر است. ما باید اقتصاد کشور را از شرایط فعلی نجات دهیم. ما باید اخلاق را در جامعه احیا کنیم. فرهنگ چیزی نیست که بشود دستوری به مردم اعلام کرد. در مسائل فرهنگی با مردم باید تعامل کرد. گر چه مشکلات امروز در کشور ما زیاد است اما توانمندی ملت ما و حضور نخبگان و مدیران لایق کشور ما قادر است این مشکلات را با یک برنامه خوب به حل و فصل نهایی برسانیم. باید نخبگان و دانشگاه و مراکز تولید و مراکز تصمیم گیری را به هم متصل کنیم و‌ باید از مشورت بخش خصوصی برای حل و فصل مسائل اقتصادی استفاده کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همین زمینه تاکید کرد: همه کار با تدبیر امکان‌پذیر است و این تدبیر ما را به ساحل امید خواهد رساند. دولت تدبیر قادر است معضلات کشور را با کمک مردم و با اراده مردم و حمایت مردم و با سرمایه ملی به حل و فصل برساند.

قالیباف در جلسه مجمع عمومی فراکسیون رهروران ولایت:

8 سال از چشم انداز گذشته، در کجا قرار گرفته ایم؟/ در دو سال ثبات را حاکم می کنم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت:اکنون 35 سال از انقلاب گذشته است و به راحتی می‌شود قضاوت کرد که آیا کسی که برنامه می‌دهد آیا توان تحقق آن برنامه را دارد یا ندارد، اشکال امروز ما در برنامه نیست بلکه اشکال ما در تحقق برنامه هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی که در محل کمیسیون تلفیق مجموعه بهارستان برگزار شد، اظهار داشت: ما نیازمند یک برنامه مدون هستیم، برنامه تنها کفایت نمی‌کند، قریب 8 سال از سند چشم‌انداز 20 ساله می‌گذرد، برنامه‌های پنج‌ساله ما تدوین شده‌اند باید ببینیم در عمل و نتیجه در برنامه‌های سوم و چهارم توسعه چقدر طبق قانون عمل‌ کرده‌ایم، به نظر می‌رسد آنقدر ضعیف عمل کردیم که نمی‌توانیم تشخیص دهیم مشکل از کجاست.

وی افزود: هم‌اکنون 35 سال از انقلاب گذشته است و به راحتی می‌شود قضاوت کرد که آیا کسی که برنامه می‌دهد آیا توان تحقق آن برنامه را دارد یا ندارد، اشکال امروز ما در برنامه نیست بلکه اشکال ما در تحقق برنامه است، گاهی یک پروژه 30 سال روی زمین می‌ماند.

قالیباف با تأکید براینکه سیستم اداری ما متمرکز و فسیل است، گفت: هزینه‌ها هر روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور در کنایه‌ای به علی‌اکبر ولایتی دیگر کاندیدای ریاست جمهوری، گفت: بنده این توان را ندارم که بگویم ظرف 100 روز می‌توانم در کشور ساماندهی انجام دهم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بنده برای پروژه صدر - نیایش برای اینکه بتوانم که ال‌سی باز کنم، 460 امضا گرفتم، 1400 برگ پرونده شد، یک سیستم تمام وقت این موضوع را دنبال کرد و بعد از یک سال و اندی توانستیم ال‌سی را باز کنیم و کار را پیش ببریم.

قالیباف با ذکر این نکته که زمان‌بندی من 2 ساله است، گفت: در 2 سال می‌خواهم به مسائلی مانند گرانی، بیکاری و بحث اشتغال بپردازم، می‌خواهم ثبات و آرامش اقتصادی را به بازار، صنعت، کشاورزی و تولید برسانم، اقتصاد ما باید قابل کنترل و انعطاف باشد در موضوع گرانی و بیکاری، اولویت ما این است که بدانیم باید آرامش به اقتصاد کشور تزریق شود، ثبات و آرامش و تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری باید در کشور انجام شود و بایستی مقابل تصمیمات خلق‌الساعه گرفته شود.

قالیباف با بیان اینکه نکته بعدی کاهش هزینه‌های تولید است، تصریح کرد: پول تسهیلات زودبازده در دولت‌های نهم، دهم و اصلاحات کجا رفت، بانک نباید مانند پول تو جیبی دست دولت باشد که هر طور خواست، از آن استفاده کند.

شهردار تهران با بیان اینکه بانک شهر متعلق به شهرداری است، گفت: هیچ وقت بنده به عنوان شهردار تهران یک نامه دستوری حتی برای یک بار به بانک شهر ننوشتم که به این پروژه پول بده یا به آن پروژه پول نده،

کاندیدای یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر این کار را انجام دهیم و تحقق یابد، در شش ماه اول سال 92 آرامش در کشور ایجاد می‌شود و انشاءالله می‌توانیم بودجه 93 را براساس آن تدوین کنیم؛‌بنده می‌دانم که عزل و نصب مدیران حق دولت است ولی بنده تلاش می‌کنم که وقتی می‌خواهم کابینه را بچینم، چون کابینه باید از همین مجلس رأی اعتماد بگیرد بدون مشورت و نظرخواهی از دوستان این کار را نمی‌کنم.

این جملات قالیباف با احسنت احسنت نمایندگان مواجه شد که کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان خطاب به نمایندگان گفت: خیلی احساساتی نشوید!

قالیباف با ذکر این نکته بنده خیلی علقه خاصی به جریانات سیاسی به معنای این گروه آن گروه حتی زمانی که شهردار تهران بودم، نداشتم و الان هم ندارم، خاطرنشان کرد: باید هزینه تولید در کشور ما کاهش یابد، به عنوان مثال اگر یارانه بخش تولید طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود، این موضوع می‌تواند به بخش تولید کمک شایانی کند. مسئله تثبیت نرخ ارز در بحث تولید نیز امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

قالیباف با تأکید براینکه تولید کشاورزی باید هدفمند باشد، گفت: ما در کشور سند برنامه پنج‌ساله داریم، یکی از دوستان گفت که در سیاست خارجی تحول ایجاد می‌کنم، باید پرسید مگر سیاست خارجی دست رئیس دولت است که حرف می‌زند، سیاست خارجی دست حاکمیت است.

شهردار تهران در ادامه سخنانش در پاسخ به پرسش نماینده دیگری مبنی براینکه چرا اعضای ائتلاف سه گانه می‌گویند تا پایان انتخابات در صحنه حضور دارند؟، توضیح داد: در ائتلاف، ما برادران که کنار هم قرار گرفتیم، بحث بر این بود که براساس مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی پیش برویم تا بتوانیم کار جمعی هم انجام دهیم، ما تا زمان ثبت‌نام کاندیداها کلیات کارمان به همین شیوه پیش رفت که البته الان هم همین‌طور است، تا احراز صلاحیت‌ها هم شرایط اینگونه شد که با هم باشیم، طی 12 روز گذشته جلسات و نشست‌های دو نفره‌ای داشتیم ولی امکان تشکیل جلسات سه نفره پیش نمی‌آمد،‌تا روز گذشته که بالاخره اعضای ائتلاف سه‌گانه توانستند تشکیل جلسه بدهند، توافق این بود که براساس نظرسنجی‌ها تصمیم گیری شود، بنده هم به سهم خودم در جلسات سکوت کردم و نظر نمی‌دادم، از آنجایی که شرایط بنده در نظرسنجی‌ها از بقیه دوستان مناسب‌تر بود، لذا به نظرم رسید که اگر حرف بزنم، می‌گویند قالیباف می‌خواهد فشار بیاورد.

شهردار تهران در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: دوستان می‌گویند شانزدهم، هفدهم یا هجدهم خرداد برای اعلام خروجی ائتلاف سه‌گانه تصمیم‌گیری می‌کنیم، بنده در این زمینه اظهارنظر نمی‌کنم هر زمانی که می‌خواهند تصمیم بگیرند، من آماده‌ام و قول داده‌ام ائتلاف را به هم نزنم.

کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش پایانی سخنانش با طرح این سؤال که باید ببینیم در سیاست‌ خارجی به دنبال چه هستیم، تصریح کرد: سیاست خارجی و دیپلماسی برای ما مفید است، باید از طرفی منافع و مصالح ملی‌مان را در نظر داشته باشیم و از سوی دیگر باید آرمان‌ها و ارزش‌های ما تضمین شده باشد.

وی با ذکر این نکته که ما عمدتاً در حوزه دیپلماسی فعال باشیم، تصریح کرد: حتماً اولویت دیپلماسی بنده اقتصادی است چرا که واقعاً شرایط و موقعیت جغرافیایی ایران منحصر به فرد است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی پس از دیدار با جلیلی:

امیداورم احیای ارزش‌های اسلامی به دست جلیلی ‌اتفاق بیفتد‌‌/از ‌جلیلی حمایت می‌کنیم

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: ‌بعد از آقای باقری لنکرانی همه دوستان ما تشخیص دادند که اصلح آقای جلیلی است و امیدواریم که احیای ارزش‌های اسلامی به دست ایشان اتفاق بیفتد و ایشان بهترین یاور رهبری باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی امشب بعد از دیدار با سعید جلیلی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: خدای متعال را شکر می‌کنیم که توفیقی عنایت فرموده که در سایه نظامی زندگی کنیم که با رهبری‌های امام خمینی(ره) و جانشین ایشان مقام معظم رهبری به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه گفتمان عمومی جامعه گفتمان انقلاب و احیای ارزش‌های اسلامی است بیان کرد: کسانی که شایسته تصدی پست‌های مهم کشور هستند زیاد بوده و هرکدام ویژگی‌هایی قابل تحسین دارند ولی وظیفه داریم که از میان آنها اصلح را بشناسیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: در این راستا دوستان ما تلاش‌هایی کردند و بیشتر توجه ایشان به احیای ارزش‌های اسلامی بوده است، البته ممکن است افراد دیگر دارای معیارهای دیگر باشند ولی توجه دوستان ما بیشتر به مسئله احیای گفتمان انقلاب اسلامی معطوف بوده است.

وی بیان کرد: بعد از آقای باقری لنکرانی همه دوستان ما تشخیص دادند که اصلح آقای جلیلی است و امیدواریم که احیای ارزش‌های اسلامی به دست ایشان اتفاق بیفتد و ایشان بهترین یاور رهبری باشند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: ما در شعاع وجودی خود به نظام خدمت کرده و در این راستا به دولت گفتمان انقلاب اسلامی خدمت می‌کنیم، دولتی که در راس آن فردی باشد که دغدغه اسلام و گفتمان انقلاب را داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: از افرادی مثل آقای جلیلی قدردانی و استفاده کرده و امیدواریم قدم‌های استواری در راه پیشرفت نظام بردارند.

جلیلی پس از دیدار با آیت الله مصباح: از نصایح ایشان استفاده کردیم

باور من این است که آنچه می تواند پیشرفت دنیا و آخرت را برای مردم ما بدنبال داشته باشد تکیه بر ارزشهای اسلامی است که باید از ظرفیت های حوزه، فقاهت و مرجعیت در سایه ولایت فقیه و مسیری که برای ما باید در آن ادامه راه دهیم شکل پیدا کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از حضرت استاد متشکریم که به ما لطف کردند و امروز از نصایح ایشان استفاده کردیم.

به گزارش مهر، سعید جلیلی پس از پایان دیدارش با آیت الله مصباح در جمع خبرنگاران گفت: توفیق بسیار بزرگی بود که امروز خدمت آیت الله مصباح شرف یاب شدم، شخصیتی که ستاره درخشان انقلاب است و وجود پربرکت ایشان موجب خیر و برکت برای نظام اسلامی می باشد؛ آرزو می کنم سایه ایشان در جهت تقویت انقلاب که مقام معظم رهبری علمدار آن هستند مستدام باشد.

وی با بیان اینکه خوشحال هستم که شخصیت هایی همچون آیت الله مصباح در این مسیر نورافشانی می کنند افزود: گفتمان انقلاب یک حیات جدید را برای کشور به ارمغان آورده، انشاءالله در مسیری که انقلاب دنبال می کند، این گفتمان روز به روز به برکت فقاهت و ارزشهای واقعی انقلاب که از حوزه علمیه سیراب می شود این مسیر را پرشتاب تر ادامه دهد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باور من این است که آنچه می تواند پیشرفت دنیا و آخرت را برای مردم ما بدنبال داشته باشد تکیه بر ارزشهای اسلامی است که باید از ظرفیت های حوزه، فقاهت و مرجعیت در سایه ولایت فقیه و مسیری که برای ما باید در آن ادامه راه دهیم شکل پیدا کند.

جلیلی افزود: انشاءالله همه ما بتوانیم فارغ از نتیجه انتخابات این گفتمان را با قوت که مورد رضای خداست ترویج کنیم، از حضرت استاد متشکریم که به ما لطف کردند و ما امروز از نصایح ایشان استفاده کردیم.

انتخاب/مهر/فارس