اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: چهار فاز پارس جنوبی تکمیل می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,تکمیل فازهای پارس جنوبی


 اخبار اقتصادی - روحانی: چهار فاز پارس جنوبی تکمیل می‌شود

رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت یازدهم در نظر دارد تا پایان سال ، چهار فاز پارس جنوبی را فعال کند، گفت : متاسفانه در دولت قبل یکبار برای تکمیل فازهای پارس جنوبی بودجه اختصاص یافت و در اختیار پیمانکاران قرار گرفت اما قبل از راه اندازی این طرح ها ، بودجه به اتمام رسید .

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جمع نمایندگان استان کهکیلویه و بویر احمد گفت : طرح های نیمه تمام ، سرمایه زیادی از کشور را بدون آنکه بهره ای برای مردم داشته باشد بر خاک نشانده است.

روحانی تاکید کرد : با توجه به کمبود بودجه عمرانی ، دولت با بررسی طرح های عمرانی نیمه تمام بجا مانده از دولت های قبل ، طرح هایی را که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشتند امسال به ثمر خواهد رساند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به ویژگیهای ممتاز طبیعی استان کهکیلویه و بویر احمد اشاره کرد و گفت : این استان به لحاظ جاذبه های طبیعی و همجواری با استانهای اصفهان و فارس می تواند مقصد گردشگران داخلی و خارجی شود.

روحانی ابراز امیدواری کرد که مشکلات استان در حوزه راه ، پتروشیمی و آب با همکاری دولت و مجلس هر چه زودتر مرتفع شود.

پیش از سخنان رییس جمهوری ، نمایندگان استان کهکیلویه و بویر احمد ، ظرفیت ها و امکانات بالای استان نظیر برخورداری از منابع آب و خاک ، قرار داشتن در کریدور شمال – جنوب انتقال انرژی و تولید نفت ، اهتمام ویژه دولت به کهکیلویه و بویر احمد را برای محرومیت زدایی و توسعه یادآور شدند.

تکمیل طرح راه آهن سراسری که مشهد - بندر امام خمینی (ره) و تامین آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی شهرها و روستاهای منطقه از سدهای ساخته شده در استان از دیگر خواسته های نمایندگان استان کهکیلویه و بویر احمد بود.
 اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فاز دوازده پارس جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح فاز 12 پارس جنوبی با حضور روحانی



اخبار,اخباراجتماعی , سفر رییس‌جمهور به عسلویه

رییس‌جمهور صبح امروز(سه‌شنبه) وارد عسلویه شد.

فاز 12 پارس جنوبی که به عنوان بزرگترین طرح صنعت نفت کشور به شمار می رود، با حضور رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه ضمن بازدید از بخش های مختلف پالایشگاه خشکی فاز 12 پارس جنوبی که با بهره گیری از متخصصان داخلی و بدون حضور نیروهای خارجی تکمیل شده ، بطور رسمی افتتاح کرد.

فاز 12 پارس جنوبی با سرمایه گذاری بیش از هفت میلیارد دلار راه اندازی شده است ،پیش بینی می شود با راه اندازی فاز 12 پارس جنوبی حدود دو درصد به تولید ناخالص داخلی کشور افزوده می شود.

راه اندازی 6 ردیف گازی پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی به طول یک سال اقدامی بی سابقه به شمار می رود که نشان از توانمندی متخصصان داخلی دارد که در دوران تحریم به این موفقیت دست یافتند.

بر اساس قرارداد پیمانکار فاز 12 پارس جنوبی باید 51 درصد از توان داخلی استفاده می شد، در حالی که اکنون این رقم از 71 درصد گذشته است با تولید 25 میلیون متر مکعب از گاز طبیعی در روز از هر فاز پارس جنوبی حدود هشت میلیارد متر مکعب درسال بدست می آید که ارزش آن با احتساب هر متر مکعب 25 سنت ، معادل دو میلیارد دلار در سال می شود.

بنابراین با راه اندازی کامل فاز12 پارس جنوبی که معادل سه فاز استاندارد است حدود 6 میلیارد دلار طی یک سال عاید کشور می شود.

میدان گازی فاز 12 در بلوک جنوب شرقی حوزه گازی پارس جنوبی حاشیه خط مرزی با کشور قطر قرار دارد.

تاسیسات فرا ساحل در حدود 150 کلیومتری نوار ساحل قرار داشته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک در 65 کلیومترشرق عسلویه قرار دارد


  اخبار  اجتماعی  -  ایرنا