اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: هدایت‌های رهبر انقلاب چراغ راه مذاکرات بود



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

رییس جمهوری در دیدار نوروزی با جمعی از وزرا، معاونین و مدیران دستگاه های اجرایی، نام گذاری سال 94 تحت عنوان «دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی» را بهترین عیدی از سوی مقام معظم رهبری برای دولت و ملت توصیف و تصریح کرد: یکی از اولین برکات همدلی و همزبانی دولت و ملت، توفیقی بود که در آغاز سال 94 در عرصه هسته ای به دست آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که صبح شنبه انجام شد، با بیان اینکه نوروز تلفیقی از آیین ها و سنت های صحیح ایرانی با آموزه های اسلامی است، اظهار داشت: مردم ما همواره سال جدید خود را با دعا و ذکر خدا آغاز می کنند و در ایام نوروز به دید و بازدید یکدیگر می روند که این رسوم بسیار پسندیده و نیکو است.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به مذاکرات اخیر در لوزان و همچنین حیطه اختیارات دولت در فعالیت های هسته ای و مذاکرات ادامه داد: به لحاظ اهمیت فراوان این مسأله همواره از نظرات دیگر مسئولین در قوای مقننه و قضائیه و سایر نهادها استفاده کردیم و ضمن بهره مند بودن از حمایت های بی دریغ و مستمر مردم، هدایت های مقام معظم رهبری نیز، همچون چراغ راه برای پیشبرد مذاکرات بود.

رییس شورای عالی امنیت ملی، مذاکره در عرصه بین المللی را بسیار پیچیده و سخت عنوان کرد و گفت: موفقیت تیم مذاکره کننده کشورمان در برابر نمایندگان شش قدرت جهانی مرهون مهارت مذاکره کنندگان و از آن مهمتر، همدلی و همزبانی همه مردم و مسئولین بود.

دکتر روحانی اضافه کرد: در این مذاکرات، بر حق جمهوری اسلامی ایران برای غنی سازی در خاک خود، تصریح شده است. نیروگاه آب سنگین اراک با تکنولوژی جدیدتر به کار ادامه خواهد داد و تأسیسات فردو و نطنز نیز که در ابتدای امر طرف مذاکره کننده خواهان تعطیلی کامل آنها بود، همچنان فعال خواهند بود. از سوی دیگر اثبات اینکه نمایندگان جمهوری اسلامی می توانند در برابر شش قدرت جهانی بر سر یک میز نشسته و با اقتدار از منافع خود دفاع کنند، دستاورد بزرگی است.

رییس جمهوری با بیان اینکه توفیق به دست آمده در این مرحله از مذاکرات هسته ای، امیدواری به حل کامل مشکلات را افزون کرده است، تصریح کرد: ارتقای امید و سرمایه اجتماعی، وحدت و انسجام داخلی به افزایش توان تیم مذاکره کننده هسته ای در ادامه مسیر برای نگارش توافق نهایی خواهد انجامید.

رییس شورای اقتصاد خاطرنشان کرد: توافق نهایی وضعیت بهتری نیز برای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد کرد. حصول این تفاهم گواه آن است که قدرت های جهانی به این نتیجه رسیده اند که ادامه تحریم ها ممکن نیست و پافشاری بر این حربه نتیجه ای نخواهد داشت.

دکتر روحانی با تقدیر از ایستادگی مردم گفت: باید با همدلی، عزم عمومی، تلاش و کار پیگیر سختی هایی را که مردم به ویژه در سال های اخیر متحمل شدند به نحو شایسته جبران کنیم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال 94 اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم که با همدلی و فراهم آوردن زمینه حضور همه کسانی که نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی را قبول دارند، این انتخابات را به افتخاری دیگر برای ایران اسلامی تبدیل کنیم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر کشور با مشکل کم آبی و خشکسالی مواجه است، بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو باید با تشکیل کارگروه های ویژه اقدامات لازم را برای اصلاح الگوی مصرف آب خانگی و کشاورزی انجام دهد.

دکتر روحانی گام های دولت برای تصفیه فاضلاب های شهری را بسیار خوب و مهم توصیف کرد و اظهارداشت: اقدامات انجام شده در این زمینه باید هر چه زودتر تکمیل شود.

رییس جمهوری مصرف اصلی آب در کشور را در بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت با اختصاص 10 میلیارد دلار به بخش آب، کار بسیار بزرگی انجام داد و باید در سال های آینده با توسعه کشت گلخانه ای، استفاده از آب در کشور را بیش از پیش مدیریت کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به طرح احیای550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان، گفت: با اجرای کامل این طرح، بخش کشاورزی و به تبع آن اشتغال در این استان، متحول خواهد شد. 

 

اخبار سیاسی - پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

 


ویدیو مرتبط :
نقش رهبر انقلاب در مذاکرات هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر اطلاعات: تذکر رهبر انقلاب به رسانه های دروغ پرداز / روحانی گفت اگر در مذاکرات موفق نشویم...



اخبار, اخبار سیاسی,وزیر اطلاعات

 
 اخبار سیاسی - وزیر اطلاعات:
زمانی که رهبر معظم انقلاب، متوجه دروغ پراکنی ها علیه دولت شدند، برخی از این بزرگواران را احضار کرده و برخورد شدیدالحن انجام دادند/روحانی گفت اگر در مذاکرات موفق نشویم، خودم آن را برعهده می گیرم

وزیر اطلاعات با بیان اینکه نباید به خاطر تعلق به طیف های سیاسی مختلف به جان هم افتاد، گفت: یکی اصولگراست، یکی اصلاح طلب و آن دیگری مستقل، عیبی ندارد و عقاید هر کس برای خود و برای دیگران محترم است اما نباید به خاطر تعلق به طیف های سیاسی مختلف به جان هم افتاد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سید محمود علوی ظهر سه شنبه در همایشی که به منظور بزرگداشت سالروز رحلت جانگداز امام راحل(ره) و تبیین اهداف و اندیشه های ایشان با حضور حجت الاسلام علاءالدینی امام جمعه دماوند، شماری دیگر از مسئولان شهرستان و جمع کثیری از مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد،

 

اظهار داشت: جانشین بر حق امام راحل(ره) یعنی مقام معظم رهبری قدم به قدم راه رهبر کبیر انقلاب را دنبال کردند؛ امروز نظام مقدس اسلامی چشمان همه دنیا را به خود جلب کرده است، آن کسی که قطار نظام مقدس اسلامی را روی ریل اسلام و شرع حفظ کرده شخص مقام معظم رهبری است، ایشان خود بارها در فرمایشات خویش تأکید کرده اند که "تا زمانی که این مسئولیت بر عهده من است اجازه نخواهم داد مسیر جامعه از مسیر شرع اسلام دچار انحراف شود".

وی اضافه کرد: همه وارث نعمت انقلاب اسلامی هستیم که با مجاهدت ها و خون شهدای بسیاری به دست آمده و امروز کشورمان از مواهب استقلال و عزت آن بهره مند است؛ امیدواریم نسل امروز امانتدار خوبی برای این میراث ارزنده باشد و آن را با صحت و سلامت به نسل های بعد انتقال دهد تا ایران اسلامی طی نسل ها آتی نیز تحت فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

به نوشته ی مهر، این مسئول با اشاره به سخنان رئیس جمهور و به نقل از وی درباره جایگاه والای رهبری خاطرنشان کرد: دکتر روحانی، رئیس جمهوری چندی پیش در جمع سربازان گمنام امام عصر(عج) جملات زیبایی را مورد اشاره قرار داد که "در جمهوری اسلامی تنها باید یک حرف باشد و آن بیانات مقام معظم رهبری است و ما در این مسیر حرکت می کنیم".

وزیر اطلاعات ادامه داد: همچنین دکتر روحانی چندی قبل در یک گفتگوی دوستانه و پس از ارائه گزارشی از نامهربانی های برخی نسبت به دولت اظهار داشت که "این افراد اشتباه می کنند، آنها خیال می کنند اگر خدای ناکرده حضرت آقا تضعیف شوند به سود آنهاست، ولله اگر ایشان تضعیف شوند به ضرر همه است، عزت آقا عزت همه است".

"اگر در مذاکرات موفق شویم از رهنمودهای رهبری است و اگر ناموفق باشیم دولت نتوانسته"

علوی افزود: حرکت بر مدار ولایت، قوانین شرع و آموزه های ائمه اطهار(ع) چارچوب مسیر نظام مقدس اسلامی و همچنین دولت تدبیر و امید قلمداد می شود که از سوی رئیس جمهوری دولت یازدهم تدبیر شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری همچنین در جمع معاونان وزارت اطلاعات اظهار داشت که "من تصمیم خود را گرفته ام، آقا اجازه داده اند تا مذاکره کنیم و ما نیز مذاکره می کنیم، این مذاکرات ممکن است به نتیجه دلخواه ختم شود و ممکن است که این چنین نشود؛ اگر موفق شویم من به حساب رهنمودهای حضرت آقا می گذارم و به مردم اعلام می کنم که هدایت های مقام معظم رهبری بود که ما را به موفقیت رساند، چراکه هر چه جایگاه رهبری محکم تر شود به نفع همه است،

 

اما اگر در این مذاکرات که احتمال هر نتیجه ای در آن هست، موفق نشویم، من به عهده می گیرم و معتقدم که حضرت آقا خوب راه را به ما نشان دادند و ما نتوانسیم، زیرا اگر منِ روحانی آسیب ببینم ضررش برای نظام کمتر است اما اگر خدای ناکرده رکن رکین نظام و اصل ولایت فقیه آسیب ببیند همه ضرر می کنند".

این مسئول با ابراز تأسف در خصوص رویکرد برخی نسبت به دولت یازدهم بیان داشت: برای من به عنوان یک عضو کوچک دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه تأسف است که برخی هرچه دروغ، افترا و تهمت است را به رئیس جمهور و وزرای آن نسبت می دهند، بولتن هایی به ما می رسد که مالامال از دروغ است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اوایل انقلاب منافقان برای اهداف سیاسی خود علیه انقلابیون دروغ می گفتند، تهمت می زدند و حتی شهید بهشتی را آمریکایی خطاب می کردند.

علوی تصریح کرد: اما متأسفانه امروز دیده می شود افرادی که مدعی ولایت مداری و دینداری هستند به مانند خوردن آب دروغ می گویند.

برخورد شدید رهبر با برخی مسئولان رسانه ها
به گفته وی، زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی متوجه این دروغ پراکنی ها شدند با مسئولانی که این رسانه های دروغ پراکنی مرتبط با آنها هستند تذکر شدیدالحن دادند و زمانی که مشاهده کردند که در عمل تأثیر آنچنانی نگذاشته خود برخی از این بزرگواران را احضار کرده و برخورد شدیدالحن انجام دادند که چرا دولت را تضعیف می کنید، مگر این دولت از کجا آمده است.

این مسئول تصریح کرد: این نمی شود که چون برخی از افراد از چشم و ابروی دولت خوششان نمی آید در امور اخلال کنند که این مسائل منجر به اخلال در مسیر توسعه و پیشرفت کشور شود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: باید در این کشور آرامش برقرار کرد تا در پرتو این آرامش افکار فرهیختگان به کار بیفتد و فرهنگ کشور شکوفا شود تا شعار سال مدنظر رهبری یعنی "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" محقق شود.

نباید به خاطر تعلق به طیف های سیاسی مختلف به جان هم افتاد

علوی با بیان اینکه نباید به خاطر تعلق به طیف های سیاسی مختلف به جان هم افتاد، گفت: یکی اصولگراست، یکی اصلاح طلب و آن دیگری مستقل، عیبی ندارد و عقاید هر کس برای خود و برای دیگران محترم است اما نباید به خاطر تعلق به طیف های سیاسی مختلف به جان هم افتاد.

وی ادامه داد: همه باید تحت پرتو هدایت های رهبر فرزانه انقلاب و تدبیر دولت تدبیر و امید دست به دست هم داده و کار کنیم تا این مملکت پیشرفت کرده و این ملت احساس آرامش کند.
اخبار سیاسی - انتخاب