اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی نظر سرهنگ‌ ها را هم بپرسد


نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رئیس‌جمهور غیر از حقوقدان‌ها، نظر سرهنگ‌ها، تحلیل‌گران، دیپلمات‌ها و مهندسان هسته‌ای را هم درباره توافق‌نامه ژنو بپرسد.

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رئیس‌جمهور غیر از حقوقدان‌ها، نظر سرهنگ‌ها، تحلیل‌گران، دیپلمات‌ها و مهندسان هسته‌ای را هم درباره توافق‌نامه ژنو بپرسد.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور از حقوقدان‌ها می‌خواهد که راجع به توافق ژنو نظر دهند، گفت: این اقدام امری پسندیده است ولی وی باید این کار را قبل از نهایی شدن توافق انجام می‌داد، نه اینکه حال که آنرا امضا کرده‌اند بگویند نظر دهید.

وی اضافه کرد: یک پیشنهاد به آقای رئیس‌جمهور دارم که برای گام جامع این کار را انجام دهید و تصمیمات خود را با مشورت حقوفدان‌ها اتخاذ کنید که شاید اشتباهات مرحله اول تکرار نشود؛ البته در این توافق غیر از حقوقدان‌ها که از منظر حقوقی باید نظر دهند سرهنگ‌ها هم از منظر امنیت ملی باید نظرشان را اعلام کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: سرهنگ‌ها باید نظر دهند که توافق چه میزان امنیت ما را تحت الشعاع قرار داده است؛ مهندسین هسته‌ای هم باید نظرشان را بگویند که  دستاوردهایی که حاصل تلاش‌ها و مجاهدت‌ها به دست آمده،‌ چه سرنوشتی خواهند داشت.

بذرپاش ادامه داد: اقتصاد دان‌ها هم باید نظر دهند که چه اتفاقی در حوزه اقتصادی کشور خواهد افتاد، تحلیلگران سیاسی هم باید نظر دهند که چه فرصت‌هایی را از دست داده‌ایم، دیپلمات‌ها هم باید نظر دهند که چه رابطه‌ای میان گستاخ شدن آمریکایی‌ها و توافق ژنو برقرار است.

وی در ادامه اظهار داشت: به نظر می‌رسد اینکه حقوقدان‌ها نظر دهند آنهم اکنون که توافق امضا شده، یک کار صرفاً تبلیغاتی است که امیدوارم اینگونه نباشد.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهار نظر حسن روحانی در مورد ازدواج موقت



 

اظهار نظر حسن روحانی در مورد ازدواج موقت

 

 

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك معتقد است:قوانین نباید به گونه‌ای تصویب شوند كه امكان سوء‌استفاده از آن وجود داشته باشد و احتمالا به خاطر همین مساله است كه لایحه حمایت از خانواده همچنان در مجلس باقی مانده و به تصویب نهایی نرسیده است.

 

حسن روحانی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: لایحه حمایت از خانواده، لایحه بسیار مهم و حساسی است، بنابراین مجلس باید تلاش كند كه برای تصویب این لوایح دقت نظر كافی را به كار ببرد.

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك تصریح كرد: مسائل مطرح شده در لایحه حمایت از خانواده، جزء مسائلی به حساب می‌آید كه در جامعه حساسیت خاص و ویژه‌ای نسبت به آنها وجود دارد، بنابراین باید مجلس هم با حساسیت لازم پیگیر این لایحه باشد.

او ادامه داد: نكته‌ای كه بسیار حائز اهمیت است این است كه نحوه اجرای قانون بسیار مهم است، یعنی در مواردی مشاهده می‌شود كه قانون و مقررات موجود، مناسب است اما نحوه اجرای قانون، باعث ایجاد اعتراض در جامعه می‌شود.

روحانی توضیح داد: قرآن، تعدد زوجات را مجاز دانسته است، اما شرطی برای آن در نظر گرفته كه تعدد زوجات را بسیار مشكل كرده است. در قرآن آمده است كه فقط در شرایطی می‌توانید بیش از یك همسر اختیار كنید كه بتوانید، عدالت را در بین همسران رعایت كنید و اگر نمی‌توانید عدالت را رعایت كنید باید به یك همسر بسنده كنید.

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك ادامه داد: بنابراین مهم این است كه این قانون خداوند چگونه اجرا شود، این قانون باید به صورتی در جامعه اجرا شود كه هدف خداوند متعال كه در آموزه‌های اسلامی و دینی مطرح شده تامین شود.

او در رابطه با ازدواج موقت نیز گفت: در اسلام مساله ازدواج موقت مطرح شده است، اما ازدواج موقت را فقط در شرایط خاص مجاز دانسته است و اسلام هرگز نخواسته است كه ازدواج موقت وسیله‌ای برای خوش گذراندن عده‌ای شود.

روحانی تصریح كرد: ازدواج موقت نباید باعث خوش‌گذرانی یك عده و نگرانی عده دیگری از مردم در جامعه شود یعنی نباید جامعه به دو بخش تقسیم شود و یك عده ازدواج موقت را وسیله‌ای برای خوش‌گذرانی خود قرار دهند و عده دیگر همواره نگران و مضطرب وضعیت خود باشند. اسلام هرگز چنین چیزی نخواسته است بنابراین بسیار مهم است چه قانونی در رابطه با ازدواج موقت در جامعه تصویب و اجرا می‌شود.

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك گفت: باید در تصویب چنین قوانینی دقت نظر كافی داشت و چهارچوب‌های قانونی درستی برای آن در نظر گرفت و بعد از تصویب، قانون را به درستی اجرا كرد.

او تاكید كرد: نباید قوانین به گونه‌ای تصویب شوند كه امكان سوء‌استفاده از آن وجود داشته باشد و احتمالا به خاطر همین مساله است كه لایحه حمایت از خانواده همچنان در مجلس باقی مانده و به تصویب نهایی نرسیده است.

روحانی گفت: به هر حال باید تلاش شود كه دقت نظرهای لازم برای تدوین شرایط و اجرای لایحه حمایت از خانواده صورت گیرد و راه هر گونه سوء استفاده در این قانون از بین برود.../ایلنا