اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: مگر می توانند این دولت را لکه دار کنند



اخبار,اخبارسیاسی,رانت خواری, فساد


 اخبار سیاسی - روحانی: مگر می توانند این دولت را لکه دار کنند

رییس جمهوری با بیان اینکه عده ای دولت را به رانت خوری متهم می کنند، گفت: مگر بعضی ها می توانند این دولت پاک را لکه دار کنند. فساد سال های گذشته را با سروصدا نمی توان شست.

به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان چهار محال و بختیاری افزود: فساد سال های پیش را مگر با این سرو صداها می توان شست؟ باید جواب دهند.

رییس جمهوری تصریح کرد: اعتقاد دولت بر این است که با رانت، فساد، خویشاوند بازی، جناح بازی و طایفه بازی نمی توانیم کشور را پیش ببریم.

روحانی به مشکلات بخش کشاورزی و واردات گندم در سال های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: وقتی توسعه کشاورزی با مشکل مواجه شود، در حالی که جمعیت افزوده می شود یعنی به خارجی نیازمندیم.

رییس جمهوری افزود: در سال گذشته چقدر گندم با مشکل وارد شد و کالاهای اساسی به گونه ای شد که 80 تا 90 کشتی پهلو گرفته بودند و با وجود مشکلات ارزی «دموراژ» پرداخت می کردیم و قیمت ارز هم مدام در حال تغییر بود که مشکلات را دو برابر کرده کرده بود.

وی ادامه داد: یک وزارتخانه هم که شجاعت به خرج داد و به آقایی، گفت اگر می توانید کشتی ها را با اعتباری که دارید ترخیص کنید و من پول آن را ماه ها بعد تحویل می دهم، عده ای سر و صدا کردند که رانت شده، خوردند و بردند.

رییس جمهوری اظهار داشت: متاسفانه رسانه های گروهی نیز که انشاء الله تعمدی نبوده و از روی کم اطلاعی بوده است آن را منعکس کردند.

روحانی تصریح کرد: به هر شایعه ای اعتماد نکنیم یک نفر در گوشه ای حرفی می زند آن حرف ناصواب مدام تکرار می شود و الحمدلله کانال هم زیاد داریم، چرا ناصحیح حرف می زنیم.
 اخبار سیاسی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
دلیل رفتار مشابه دولت آمریکا با دولت روحانی و خاتمی چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت روحانی «دانشجو» ها را ستاره دار کرد!


هرچقدر «دانشجو»ها در دولت دهم، پست های کلیدی و حساس را از ان خود کردند، اما با خروج سومین برادر خانواده دانشجو از دولت یازدهم، پرونده حضور دانشجوها در کابینه روحانی بسته شد.

مجله مهر: هرچقدر «دانشجو»ها در دولت دهم، پست های کلیدی و حساس را از ان خود کردند، اما با خروج سومین برادر خانواده دانشجو از دولت یازدهم، پرونده حضور دانشجوها در کابینه روحانی بسته شد.

با پایان روزگار شیرین «خسرو» و «فرهاد». 30 شهریورماه، خبر خروج سومین پسر خانواده دانشجو هم منتشر شد. خانواده ای که ابتدا نام خانوادگی «کسائیان» در شناسنامه شان ثبت شده بود و بعدها به «دانشجو» تغییر نام دادند و درکابینه نهم و دهم،  مدیر و رئیس و وزیر شدند. اما جایی در کابینه یازدهم نداشتند.

 حالا و با تغییرهایی که در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده است، برادران دانشجو هم مثل برادر وزیرشان، اتاق ریاست را ترک کرده اند تا پایان داستان کامران و فرهاد و خسرو، با تغییر دولت، پایان شیرینی نداشته باشد.

با استعفای «خسرو دانشجو» به نظر می رسد دوران کامیابی دانشجوها با شروع دولت یازدهم پایان یافته باشد. دورانی که با دولت نهم شروع شد و با دولت دهم به اوج رسید. حالا اما همان طور که پیش بینی می شد، ستاره بخت برادران دانشجو در دولت یازدهم کم سو شده و آنها یکی یکی صندلی های مدیریت را ترک کردند.



شروع شیرین با خسرو

انتخابات دوره دوم شورای شهر و لیست «آبادگران»، اولین دانشجو را به شورای اسلامی شهر تهران برد. «خسرو دانشجو» که تحصیلاتش را در رشته معماری تا مقطع دکترا به پایان رسانیده است، در شورای شهر دوم و سوم، عضویت داشت. او سخنگوی شورای شهر هم بود. خسرو دانشجو از جمله حامیان احمدی نزاد در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری بود که البته بعدها به یکی از منتقدان او تبدیل شد. او در این سالها حتی به عضویت هیات مدیره باشگاه «استقلال» هم درآمد.

 گفته می شود نقش او در انتخاب برادرش «کامران» برای وزارت علوم کابینه دهم هم پررنگ بوده است. خسرو دانشجو در انتخابات چهارمین دوره شوراها در تهران، نفر چهل و دوم شد و به جمع 31 نفره شورا راه نیافت.، او پس از ماجراهای خبرساز تغییر مدیریت دانشگاه آزاد و انتصاب برادرش «فرهاد» به ریاست دانشگاه آزاد، با حکم برادرش در اسفندماه سال 90 به ریاست واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه هم منصوب شد. انتصابی که البته با استعفای او که خودش می گوید به دلیل «خستگی» بوده و همزمان با برکناری برادرش از ریاست دانشگاه، به حضور برادران دانشجو در دانشگاه آزاد پایان داد.

کامروایی با کامران

انتخابات ریاست جمهوری سال 88، شاید برای برادران دانشجو یک خاطره ماندگار باشد. نقش پررنگ «کامران دانشجو»  که از استانداری تهران به ریاست ستاد انتخابات کشور رسیده بود و برگزاری انتخابات 88 ، سبب شد تا برادر بزرگتر خانواده دانشجو که سابقه جانشینی معاونت دانشجویی وزارت علوم را هم در کارنامه داشت، لباس «وزارت» دولت دهم را  برتن کند و به ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برود.



کامران دانشجو که خودش می گوید سابقه رفاقت دیرینه با احمدی نژاد دارد و چندجایی هم خاطراتی راجع به «گل کوچک» بازی کردن در تیم احمدی نژاد نقل کرده، جزو معدود وزرای  کابینه احمدی نژاد بود که تغییر نکرد و تنها پس از روی کار آمدن دولت روحانی، جایش را به «جعفر توفیقی» داد تا پس از 3 سال استانداری تهران، حدود 6 ماه ریاست ستاد انتخابات کشور و 4 سال وزارت علوم، دولت را ترک کند.

فرجام ناخوش فرهاد

بازهم یک رخداد خبرساز دیگر در کشور و بازهم نقش برادران دانشجو در این رخداد، این بار نام «فرهاد دانشجو» را مطرح کرد. دولت احمدی نژاد که از ابتدای روی کارآمدن در سال 84، تلاش می کرد تا ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را از جاسبی بگیرد، بالاخره 27 دی ماه سال 90 به خواسته خود رسید و با  تصمیم اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، «فرهاد دانشجو» به جای عبداله جاسبی بر صندلی ریاست این دانشگاه نشست.

فرهاد دانشجو که تحصیلاتش را در رشته مهندسی زلزله تا بالاترین سطح ادامه داده و به «پروفسور»ی رسیده است، حدود یک سال و نیم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بود و البته همان طور که پیش بینی می شد با تغییر دولت و روی کارآمدن نزدیکان آیت الله هاشمی رفسنجانی، ریاست دانشگاه آزاد را ترک کرد تا این دانشگاه دوباره توسط نزدیکان آیت الله اداره شود و البته عصر مدیریت «دانشجو» ها برکشور نیز با خروج سومین برادر از بدنه مدیریتی کشور تمام شود.