اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی:مردم باید از امکانات فضای مجازی راحت تر و سالم تر استفاده کنند



اخبار, اخبار اجتماعی,روحان


 اخبار اجتماعی - رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی فضای مجازی:
مردم باید از امکانات فضای مجازی راحت تر و سالم تر استفاده کنند

جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر دیروز (شنبه) به ریاست دکتر حسن روحانی؛ رئیس جمهور و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش تیک ، در این جلسه اعضای شورای عالی فضای مجازی به بحث در خصوص مفاد آیین نامه این شورا پرداختند.

رئیس جمهور در این جلسه تاکید کرد: این شورا تشکیل شده است تا در چارچوب رهنمود های مقام معظم رهبری سیاست گذاری ها در فضای مجازی را هماهنگ و از موازی کاری ها جلوگیری کند.

روحانی افزود: هدف شورا این است که مردم از امکانات فضای مجازی راحت تر و سالم تر استفاده کنند، ضمن آنکه نگرانی ها در خصوص حفظ ارزشها و ملاحظات امنیت شبکه نیز دغدغه همه ماست.

اخبار اجتماعی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
از فضای مجازی درست استفاده کنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی در جلسه شورای عالی فضای مجازی: تسهیل استفاده مردم از امکانات فضای مجازی و شبکه‌‌های اجتماعی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهور گفت: تسهیل دسترسی و استفاده مردم از امکانات فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی و همزمان مقابله با سوء استفاده از تبادل اطلاعات و آسیب‌های آن باید مورد اهتمام باشد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی شامگاه شنبه و در جلسه شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به حجم قابل توجه سهم شرکت‌های بزرگ ارتباطی در اقتصاد بین‌المللی و نقش بسترهای اطلاعاتی در توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی اظهار داشت: استفاده بهینه از فرصت های ارتباطی؛ علاوه بر مزایای اقتصادی، دسترسی متوازن به اطلاعات و خدمات الکترونیک، کاهش فساد در نظام اداری و هزینه‌ها و بهبود ترافیک و حفظ محیط زیست را نیز به همراه خواهد داشت.

رییس جمهور تعیین روش‌ها و استانداردهای کارآمد و هوشمند برای استفاده سالم و بهره‌گیری از ابعاد فرهنگی و اقتصادی فضای مجازی و در عین حال مراقبت نسبت به آسیب‌های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

روحانی تشویق استعدادهای جوان و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در فضای رقابتی را لازم دانست و مأموریت صندوق شکوفایی و نوآوری در این زمینه را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به تحول‌های ارتباطی و فرصت‌هایی که فناوری‌های اطلاعاتی ایجاد کرده است، تأکید کرد: تسهیل دسترسی و استفاده مردم از امکانات فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی و همزمان مقابله با سوء استفاده از تبادل اطلاعات و آسیب‌های آن باید مورد اهتمام باشد.

در این جلسه همچنین سیاست‌های مربوط به حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور با بهره‌گیری از فرهنگ ایرانی – اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

اخبار سیاسی - فارس