اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: ماجراجویی در خاورمیانه خطرات جبران‌ناپذیری برای ثبات در منطقه و جهان دارد



هشدار روحانی به اقدام نظامی علیه سوریه, سلاح های شیمیایی

روحانی: ماجراجویی در خاورمیانه خطرات جبران‌ناپذیری برای ثبات در منطقه و جهان دارد/ مردم منطقه آمادگی جنگ جدید ندارند

رئیس جمهور ضمن ابراز نگرانی از تحولات منطقه گفت: مردم جهان و به ویژه مردم منطقه خاورمیانه آمادگی پذیرش جنگ جدید را ندارند و هر گونه ماجراجویی در این منطقه خطرات جبران ناپذیری برای ثبات در منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت و تنها به گسترش افراط و تروریزم در منطقه خواهد انجامید

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیئت دولت صبح امروز چهارشنبه به ریاست دکتر روحانی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حسن روحانی ضمن ابراز نگرانی از تحولات منطقه اظهار داشت: مردم جهان و به ویژه مردم منطقه خاورمیانه آمادگی پذیرش جنگ جدید را ندارند و هر گونه ماجراجویی در این منطقه خطرات جبران ناپذیری برای ثبات در منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت و تنها به گسترش افراط و تروریزم در منطقه خواهد انجامید.

وی تهدید به استفاده از زور را مخل ثبات و امنیت و تعهدات بین المللی دانستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی بزرگ سلاح های شیمیایی، پیشتاز مبارزه با این سلاح های غیر انسانی در سطح جهانی است و هر گونه است استفاده از این سلاح ها را به شدت محکوم می کند.

روحانی ادامه داد: با توجه به مجموعه شرایط و اطلاعات موجود، به نظر می رسد گروهی با جنجال تبلیغاتی و سیاسی تلاش دارند که اذهان عمومی را از واقعیات میدانی پیرامون استفاده اخیر از سلاح های شیمیایی در سوریه منحرف کرده و زمینه را برای سوء استفاده از این اقدام وحشیانه به منظور تحمیل دیدگاه های خطرناک و کوتاه بینانه خود فراهم کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که باید مسئولان استفاده از سلاح شیمیایی بر اساس تحقیقات بی طرفانه و نه قضاوت شتاب زده و منفعت طلبانه مشخص شوند، افزود: سازمان ملل متحد می باید با توجه به واقعیات میدانی، نوع سلاح دست ساز استفاده شده و سابقه انتقال مواد شیمیایی به گروه های تکفیری از خارج سوریه، استفاده اخیر را بررسی کرده و نتایج را به صورت شفاف اعلام کند.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه اقدامی باید با توجه به شرایط حساس منطقه و پایان یافتن هر چه سریع تر جنگ داخلی و جلوگیری از افراط در منطقه و در چارچوب مقررات بین المللی باشد.

در ادامه این جلسه، به منظور رفع مشکلات مربوط به منابع درآمدی و هزینه های قانون بودجه سال 1392 کل کشور و کم کردن فشارهای اقتصادی به مردم، پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در خصوص لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت که ادامه آن به جلسه آتی دولت موکول شد.

همچنین در این جلسه، تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی، به تصویب اعضای دولت رسید.
در پایان جلسه محمدباقر نوبخت به عنوان سخنگوی هیئت دولت تعیین شد./مهر


ویدیو مرتبط :
‫استفاده بی موقع از موبایل،عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: همکاری تهران - آنکارا در جهت ثبات و امنیت منطقه ضروری است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاست خارجی - روحانی: همکاری تهران - آنکارا در جهت ثبات و امنیت منطقه ضروری است

روحانی یادآور شد: اراده سیاسی برای ارتقای سطح روابط در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در هر دو دولت وجود دارد و باید گام های بلندتری در این زمینه برداشته شود.

رییس جمهوری گفت: تهران و آنکارا باید در زمینه مسایل منطقه ای اهداف مشترک و مهمی را دنبال کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» عصر چهارشنبه در دیدار مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، افزود: همکاری های نزدیک دو کشور می تواند به استقرار ثبات و امنیت در کل منطقه کمک کند.

وی با بیان اینکه ایران، ترکیه، عراق و سوریه چهار کشور مهم منطقه هستند، گفت: امروز تهران و آنکارا در زمینه مبارزه با تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و استقرار ثبات و امنیت همسایگان اشتراک نظر دارند و می توانند از طریق رایزنی و گفت و گو در این مسیر موثر باشند.

روحانی یادآور شد: اراده سیاسی برای ارتقای سطح روابط در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در هر دو دولت وجود دارد و باید گام های بلندتری در این زمینه برداشته شود.

رییس جمهوری با ابراز خرسندی از استقرار دولت با شرایط جدید در ترکیه ، اظهار داشت : در سفر روسای جمهوری دو کشور، تصمیمات مهمی برای گسترش همکاری ها اتخاذ شد که باید هر چه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود.

روحانی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند و باید ضمن کنار گذاشتن تشریفات زاید، راه و تسهیلات لازم برای دستیابی به اهداف تعیین شده در جهت منافع دو ملت فراهم شود.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات خوب و مفیدش با وزیرامورخارجه کشورمان و همکارانش در سفر به تهران ، گفت : در این دیدارها روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای با همه ابعاد مورد بررسی قرار گرفت و معتقدیم که می توانیم با کمک هم به راهکارهای قابل توجهی دست یابیم.

وی با اشاره به تعیین هدف 30 میلیارد دلاری حجم مبادلات تجاری تهران – آنکارا از سوی مسولان ارشد دو کشور در حوزه اقتصادی اظهار داشت: دستگاه سیاست خارجی دو کشور باید تمام مساعی خود را به کار بندند تا راه برای دستیابی به این هدف بلند هر چه سریعتر باز شود.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به سفر آتی رییس جمهوری کشورش به تهران اظهار امیدواری کرد که دومین نشست شورای عالی راهبردی دو کشور در این سفر برگزار شود تا زمینه های لازم برای اجرایی و عملیاتی شدن اهداف تعیین شده را بیش از پیش فراهم آورد.

وی خواستار رایزنی و مشورت بیشتر با تهران به منظور نزدیک شدن هر چه بیشتر دیدگاه های دو کشور در خصوص مسایل منطقه ای شد.

اخبار سیاست خارجی - پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری