اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی فردا به اروپا می رود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,روحانی

ملاقات و گفتگو با مدیرکل یونسکو بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد نیز از دیگر برنامه های اقای روحانی در پاریس است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران سفر رسمی خود را به دو کشور ایتالیا و فرانسه، از فردا صبح با عزیمت به رم آغاز می‌کند.

روحانی در صدر هیئتی بلندپایه صبح فردا به دعوت رئیس جمهور ایتالیا به رم سفر می‌کند.
 
رئیس جمهور در سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، با رئیس جمهور، نخست وزیر و دیگر مقامات  بلندپایه ایتالیا دیدار خواهد کرد.
 
همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش بینی شده است.
 
حضور در واتیکان و ملاقات و گفتگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان  از دیگر برنامه های رییس جمهوری در مرحله اول سفر خود به اروپا اعلام شده است.
 
اقای روحانی چهارشنبه 7 بهمن ماه و پس از اتمام برنامه ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می کند.
 
رییس جمهور در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رییس جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفتگو خواهد داشت و هیاتهای عالیرتبه دو کشور نیز مذاکراتی مشترک خواهند داشت.
 
ملاقات و گفتگو با مدیر کل یونسکو بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد نیز از دیگر برنامه های اقای روحانی در پاریس است.
 
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفته است همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه برنامه ریزی شده است.
 
ملاقاتهای دوجانبه و چند جانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران را از دیگر  برنامه های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر 4 روزه اعلام شده است.
 
به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور تعدادی از وزرا و مقامات بلند پایه کشورمان دکتر روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسناد متعددی نیز برای همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.
 
رئیس جمهور روز پنج شنبه 8 بهمن ماه به کشورمان باز می گردد.

اخبار سیاست خارجی - صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
اروپا به کدام سمت می رود ؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی فردا به مجلس می رود



اخبار,اخبارسیاسی,وزیر پیشنهادی علوم


 اخبار سیاسی  - روحانی فردا به مجلس می رود

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری فردا (سه شنبه) برای دفاع از «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی می رود.

حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری عصر دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص حضور رییس جمهوری در جلسه روز سه شنبه مجلس، حضور روحانی در این جلسه را مورد تایید قرار داد.

به گزارش ایرنا، طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد ابتدا رییس جمهوری می تواند در دفاع از برنامه های وزیر پیشنهادی خود سخنرانی کند و سپس دو مخالف و دو موافق وزیر پیشنهادی علوم به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر 15 دقیقه فرصت سخنرانی دارند.

پس از پایان سخنرانی مخالفان و موافقان، وزیر پیشنهادی علوم حداکثر 30 دقیقه فرصت دارد از برنامه های خود دفاع کند و به پرسش های نمایندگان پاسخ دهد.

سپس نمایندگان رای اعتماد و یا عدم اعتماد خود به وزیر پیشنهادی را بصورت کتبی اعلام می کنند.

رییس جمهوری نخستین بار «جعفر میلی منفرد» را به مجلس نهم معرفی کرد که مجلسی ها به او رای اعتماد ندادند. سپس «جعفر توفیقی» به عنوان سرپرست وزارت علوم تعیین شد و سرانجام رییس جمهوری «رضا فرجی دانا» را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

فرجی دانا پس از حدود 9 ماه فعالیت به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استیضاح شد و رییس جمهوری نیز «محمدعلی نجفی» را سرپرست این وزارتخانه کرد و به وی ماموریت داد تا موضوع بورسیه ها را با جدیت پیگیری کند.

روحانی 30 مهرماه «محمود نیلی احمدآبادی» را برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد اما نمایندگان به وی نیز رای ندادند.

سرانجام رییس جمهوی در سه شنبه 20 آبان ماه «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید به مجلس معرفی کرد که فردا جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس به وی برگزار می شود.


 اخبارسیاسی  -  ایرنا