اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: سیاست خارجی امروز ایران با دیروز متفاوت است



اخبار,اخبارسیاسی,سفر های استانی روحانی


 اخبار سیاسی - روحانی: سیاست خارجی امروز ایران با دیروز متفاوت است / نرمش قهرمانانه خواهیم داشت، نرمش ذلیلانه ممنوع است

رییس جمهوری با بیان اینکه سیاست خارجی امروز جمهوری اسلامی ایران با دیروز متفاوت است و دیگر تهدید و تحریم ملت بزرگ ایران تاثیرگذار نیست، گفت: ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت و نرمش ذلیلانه ممنوع است.

به گزارش «تیک»، رییس دولت یازدهم در ششمین سفر هیات دولت به استان چهار محال و بختیاری در جمع مردم شهرکرد خطاب به مردم ایران افزود: دولت تدبیر و امید که تقریبا به روزهای سالروز شروع کارش، نزدیک می شویم، حدود یک سال است که این دولت برامده از رای و اراده شما و با پشتیبانی شما کار را شروع کرده و آغاز کرده است.

روحانی تصریح کرد: امروز این دولت افتخار می کند که در مسایل مهم کشور گام های اولیه را برداشته است؛ شما می بینید در زمینه های مسایل اقتصادی، سیاست خارجی ، سیاست داخلی، مسایل فرهنگ، مسایل اجتماعی گام های روشن و آشکار و مشهودی را به کمک شما مردم، هدایت های رهبر معظم انقلاب و لطف و عنایت خداوند و توجهات حضرت ولی عصر(عج) برداشته است.

وی ادامه داد: امروز سیاست خارجی ایران با دیروز متفاوت است؛ در سیاست خارجی شما دیدید که دولت در برابر ظالمانه اموال مردم را که قدرت های بزرگ مسدود کرده بودند، تقریبا هفت میلیارد دلار از چنگ آنها به در آورده است. این اولین قدم است؛ قدم های بعدی را این ملت با قدرت برخواهد داشت.

رییس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: دنیا می داند دیگر تهدید یا تحریم در برابر این ملت بزرگ تاثیرگذار نیست؛ ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت همانطور که رهبری فرمودند؛ نرمش ذلیلانه ممنوع است؛ تسلیم در برابر قدرت های بزرگ ممنوع است.

رییس جمهوری تصریح کرد بر اساس معیارهای اسلامی و قرآنی، سیره پیامبر (ص)، سیره امام مجتبی (ع)، سیره علی ابن موسی الرضا (ع) و سیره ائمه اطهار (ع) با دیگران سخن می گوییم و با منطق و استدلال، حقوق مردم را بازپس می گیریم و به حول و قوه الهی به همه حقوق این ملت دست خواهیم یافت.

*** نقش تاثیرگذار مردم این سرزمین در جنبش مشروطه
رییس جمهوری در ابتدای سخنانش گفت: تمدن بخش بزرگی از ایران از کوههای سر به فلک کشیده زاگرس و منبع چشمه های آب جوشان و سرشاخه نهرهای مهم تمدن ساز ایران عزیز است.

روحانی ادامه داد: اینجا سرزمین مردم دلاوری است که تاریخ سرزمین ما به ایثار و دلاوری و قهرمانی آنها اتصال دارد.

وی با اشاره به سالروز پیروزی جنبش مشروطیت که سرآغاز آزادی از استبداد، قانونگرایی و سرآغاز تمدنی نوین در ایران عزیز بود، اظهار داشت: در پیروزی جنبش بزرگ مشروطیت این دیار و این سرزمین و عشایر این منطقه نقشی تاثیرگذار داشتند.

رییس دولت تدبیرو امید اضافه کرد: دیروز سالروز امضای فرمان مشروطه بود و کیست که نداند علما، بزرگان، مجتهدین، مراجع ،عشایر، ایلات و مردمان فداکار این سرزمین چه نقش بزرگی را برای آن تحول و انقلاب بزرگ ایفا کردند.

رییس جمهوری یادآور شد: بیش از 100 سال از آن زمان می گذرد اما عشایر ما، ایلات ما، بزرگان و نخبگان سرزمین ما همان ویژگی را دارند و آن راه ادامه خواهند داد؛ یعنی ایستادگی در برابر انواع استعمار و مداخلات خارجی و حرکت در مسیر قانون و اخلاق. آن روز در برابر استبداد و استعمار ایستادید و سپس در انقلاب اسلامی ایران نقش بزرگ خود را ایفا نمودید و پس از آن، در دفاعی که ازهمه دلاوری های شما مردم، سرداران، جوانان و عشایر مشاهده کردند.

روحانی اظهارداشت: بسیار خرسندم که یادآوری کنم اولین استانی که سال گذشته برای تبلیغات انتخاباتی انتخاب کردم استان چهار محال و بختیاری بود؛ پارسال در آغاز تبلیغاتم در شهرکرد گفتم که من خواستم از بام ایران با مردم ایران حرف بزنم و سخن بگویم. امروز نیز به همان شهر عزیز و به همان دیار پر افتخار برگشتم تا به شما مردم بگویم به عهد پارسالم وفادارم و به آنچه در آن سخنرانی گفته ام پای آن ایستاده ام.

رییس جمهوری اضافه کرد: با هم مسیر پیشرفت تعالی و ترقی ایران عزیز و به ویژه بام ایران، شهر کرد را و چهار محال و بختیاری را به پیش خواهیم برد تا فقر و مشکلات از ایرانمان و از این دیار و منطقه رخت بربندد.

وی با بیان اینکه راه تاریخی ما مشخص است؛ وحدت، یکپارچگی و برادری که خوشبختانه این دیار سرزمین برادری و اخوت اقوام و طوایف و عشایر و اقوام گوناگون است.

روحانی ادامه داد: می دانیم که این استان دارای مشکلات فراوانی است و همه ما می دانیم که نه تنها برای ایران، امروز منطقه و دنیای اسلام با معضلات فراوانی مواجه است. مردم ایران در این روزهای اخیر و در یک ماه گذشته مقاومت دلیرانه مردم بزرگ و صبور غزه و فلسطین، چگونه از این مردم حمایت کردند.

رییس جمهوری گفت: مردم ایران برای حمایت از مسلمانان، برای آنهایی که کودکان و زنانشان در برابر بمب و موشک اهدایی استکبار به دست ظالمانه ترین گروه خونخوار یعنی صهیونیسم ایستادگی و مقابله کردند، پیروز شدند و پیروز خواهند شد.

رییس جمهوری اظهار داشت: مردم ایران از روز اول در کنار مظلومین عالم در کنار مردم فلسطین، لبنان، سوریه و عراق بودند و امروز هم هستند؛ هیچ کس تردید ندارد آن دلسوزی که از این سرزمین نسبت به عتبات عالیات و قبور ائمه اطهار که جان ما به فدای راهشان و مسیرشان و خواسته شان، که افتخار ما این است که مسلمانیم و رهرو راه امیرالمومین و اهل بین عصمت و طهارت هستیم.

روحانی افزود: این مردم، مردم بزرگ، دلیر و مقاوم نه تنها برای منافع ایران، که برای منافع جهان اسلام و مظلومین عالم بوده اند و هستند.

 اخبار سیاسی - تیک 


ویدیو مرتبط :
روحانی: سیاست خارجی دنیای دو طرفه است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: مقابله با تحریم ها و پیشبرد صلح از اولویت های سیاست خارجی ایران است



اخبار,اخبار سیاسی , حسن روحانی

رییس جمهور مقابله با تحریم های ناروا و ناعادلانه و پیشبرد صلح و تفاهم جهانی را از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در دیدار «غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان ملل متحد که پیش از عزیمت به محل ماموریت خود انجام شد، بر لزوم گسترش تعامل سازنده با جهان و همکاری بین المللی، جدی و عمیق برای مبارزه با افراطی گری و خشونت گرایی تاکید کرد.

خوشرو تاکنون سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوییس بود که در ماموریتی جدید، به مقر سازمان ملل در نیویورک اعزام می شود.

او پیش از این رییس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک و نیز معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه بوده است.

اخبار سیاسی - ایرنا