اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: رابطه با اروپا برای ما بسیار مهم است


دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در دیدار با رییس جمهوری اسلوونی، با بیان اینکه ظرفیت های بزرگی برای همکاری و توسعه روابط ایران و اسلوونی در همه زمینه ها وجود دارد، بر گسترش روابط دو جانبه دو کشور تاکید کرد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: دکتر روحانی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ادامه دیدار با سران کشورها، با رییس جمهوری اسلوونی دیدار و گفت و گو کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه روابط با اروپا از اهمیت بالایی برای ایران برخوردار است، ابراز امیدواری کرد اسلوونی به عنوان عضو اتحادیه اروپا، به درک مشترک و توسعه همکاری ها میان ایران و اتحادیه اروپا کمک کند.

دکتر روحانی با اشاره به ناآرامی در منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: برقراری آرامش و امنیت در منطقه و رهایی از تروریسم، با همکاری و عزم جمعی حاصل می شود و با برقراری ثبات و امنیت، جلوی گسترش خشونت و نا امنی به سایر مناطق نیز گرفته می شود.

رییس جمهوری با تایید دیدگاههای رییس جمهوری اسلوونی درباره توسعه روابط دو جانبه ، خاطرنشان کرد: آغاز روابط بسیار مهم است و بهتر است که ارتباط نزدیک بین بخش های خصوصی دو کشور برقرار شود.

بوروت پاهور، رییس جمهوری اسلوونی نیز با ابراز خرسندی از دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران، دیدار روسای جمهور دو کشور را علامتی قوی برای مصمم بودن دو کشور برای تقویت روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: نه تنها مانعی برای روابط دو کشور وجود ندارد بلکه فرصت ها برای تعمیق روابط خیلی زیاد است. فرصت های عظیمی وجود دارند که اگر تحریم ها برداشته شوند تحول بسیار بزرگی در روابط ایجاد خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه بین الملل به ایران به عنوان لنگرگاه صلح و ثبات در منطقه بسیار حساس خاورمیانه نگاه کند.

رییس جمهوری اسلوونی با اعلام آمادگی کامل برای پیگیری روابط دو جانبه ایران و اسلوونی، عنوان کرد که شخصا بهبود و توسعه روابط اقتصادی دو کشور را مورد پیگیری قرار می دهد.


ویدیو مرتبط :
توصیۀ مهم غرضی به روحانی در رابطه با آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: فصل مهم در رابطه با چین آغاز شد


رئیس جمهور کشورمان با اشاره به سابقه روابط میان ایران و چین، خاطرنشان کرد: از امروز به بعد فصل مهمی میان روابط ایران و چین آغاز شده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور کشورمان با اشاره به سابقه روابط میان ایران و چین، خاطرنشان کرد: از امروز به بعد فصل مهمی میان روابط ایران و چین آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با شی جینگ پی، رئیس جمهور جمهوری خلق چین با ابراز خوشحالی از سفر رئیس جمهور چین به ایران به اهمیت رابطه میان دو کشور اشاره کرد و گفت: هم به دلایل تاریخی که از پشتوانه دوهزارساله برخوردار است و هم به دلیل نزدیکی افکار دو دولت نسبت به مسائل جهانی و همکاری‌های موجود بین دو کشور به ویژه توسعه روابط میان دو کشور رابطه با چین برای ما حائز اهمیت است.

وی با ابراز خوشحالی از انجام این سفر در دوران پساتحریم و پسابرجام، خاطرنشان کرد: امروز می‌توانیم نسبت به مواردی که مورد علاقه دو کشور است به امضای سندهای نهایی دست یابیم.

روحانی با اشاره به دیدارهای قبلی خود با رئیس جمهور چین، اظهار کرد: پیش از این در طول دو و نیم سال اخیر و پس از مذاکراتی که در بیشکک، شانگهای، جاکارتا و نیویورک داشتیم امروز و در پنجمین مذاکره میان روسای جمهور در جلساتی عمومی و خصوصی همه مسائل دوجانبه، بین‌المللی و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس جمهور کشورمان در مورد جزئیات مذاکرات امروز میان روسای جمهور دو کشور، گفت: امروز راجع به روابط راهبردی دو کشور، تنظیم یک سند جامع 25 ساله و همچنین ارتقاء سطح روابط دوجانبه ظرف 10 سال آینده تا 600 میلیارد دلار بحث کردیم. همچنین مسائل مالی و بانکی، اعتبارات مورد نیاز، سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران دو کشور، مباحث مربوط به قراردادهای بلندمدت در زمینه‌های انرژی و همچنین سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، بنادر، صنعت، گردشگری،‌ شهرک‌ فناوری و سایر موارد در جلسه عمومی و خصوصی را مورد بحث و تأکید قرار دادیم.

وی ادامه داد: علاوه بر مسائل اقتصادی بحث در زمینه علمی،‌ فناوری‌های نوین، فرهنگی، گردشگری و همچنین در زمینه مسائل امنیتی و دفاعی در دیدار امروز با رئیس جمهور چین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روحانی با تأکید بر اینکه موضوع تروریسم و مبارزه با افراطی‌گری و خشونت و همچنین مبارزه با اختلافاتی که دامنگیر منطقه شده از دیگر مباحث مورد تأکید و بحث دوجانبه بود، اظهار کرد: ایجاد ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه،‌ رایزنی و کمک در زمینه کشورهایی از جمله عراق، سوریه و یمن که امروز گرفتار تروریسم شده‌اند و همچنین کمک‌هایی فکری و اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم از جمله مباحث امروز میان روسای جمهور دو کشور بود.

رئیس جمهور بحث درباره یکجانبه‌گرایی آینده جهان و منطقه، تهدیداتی که در آینده میان مدت باید مورد نظر دو کشور قرار گیرد و همچنین اهداف بلندمدت و مهم که در منطقه میان ایران و چین وجود دارد را از جمله دیگر مباحث مطرح شده میان خود و "شی جینگ پی" دانست.

روحانی در پایان با بیان اینکه سفر مهم رئیس جمهور چین به جمهوری اسلامی ایران به همراه هیأت بلندپایه همراه را یک رویداد مهم تاریخی می‌دانم، خاطرنشان کرد: مطمئنم از امروز به بعد فصل مهمی میان روابط ایران و چین آغاز شده است.