اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی در گفت و گو با شبکه«ان‌بی‌سی» آمریکا: هرگز به دنبال ساخت سلاح اتمی نخواهیم بود



روحانی: هرگز به دنبال ساخت سلاح اتمی نخواهیم بود

رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا تاکید کرد ایران به هیچ‌وجه ساخت تسلیحات اتمی را دنبال نمی‌کند.

رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا تاکید کرد ایران به هیچ‌وجه ساخت تسلیحات اتمی را دنبال نمی‌کند.
   
به گزارش خبرگزاری فارس، «حسن روحانی» رئیس‌‌جمهور ایران روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا بار دیگر تاکید کرد که ایران به دنبال ساخت تسلیحات اتمی نیست و هیچ‌گاه هم چنین مسیری را دنبال نخواهد کرد.

 

این شبکه همچنین به نقل از آقای روحانی نوشته است که وی برای توافق با غرب در مورد برنامه هسته‌ای، اختیار کامل دارد.

 

اولین گفت و گوی روحانی با شبکه

 

مشروح این مصاحبه قرار است صبح فردا از شبکه «ان‌بی‌سی» پخش شود. این اولین مصاحبه رئیس‌جمهور جدید ایران با یک شبکه آمریکایی است. این مصاحبه روز چهارشنبه در ساختمان ریاست‌جمهوری ضبط شده است./فارس


ویدیو مرتبط :
تهدید اقا-ماسلاح اتمی نداریم و سلاح اتمی نخواهیم داشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان: حمله آمریکا به داعش نمایشی است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاست خارجی - روحانی: حمله آمریکا به داعش نمایشی است

رئیس جمهور ایران در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی گفت که حمله آمریکا به داعش بیشتر نمایشی است تا اینکه با هدف دستیابی به پیروزی باشد.

به گزارش  تسنیم، "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران در مصاحبه با کریستین امانپور مجری شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گفت که حمله آمریکا به داعش بیشتر نمایشی بوده تا اینکه با هدف دستیابی به پیروزی باشد.


رئیس جمهور ایران در پاسخ به سوال خبرنگان سی‌ان‌ان درباره بازداشت خبرنگار واشنگتن پست در ایران گفت: من فکر نمی‌کنم که فردی در ایران به این دلیل که روزنامه نگار باشد در بازداشت یا زندان به سر ببرد.


حسن روحانی در ادامه این مصاحبه گفت: حمله علیه داعش "جنگ روانی" و نه عملیات نظامی است.


وی درباره گروه تروریستی داعش گفت: این تهدیدی مشترک برای همه ماست و نیازمند تلاش مشترک از همه ما است.


رئیس جمهور ایران در این مصاحبه افزود: ما به عملیات گسترده‌ای نیاز داریم، بمباران هوایی تقریبا،من می گویم، نوعی تئاتر به جای حمله جدی علیه تروریسم است.


وی در پاسخ به سوالی درباره اوضاع در سوریه گفت: ارتش سوریه در حال مبارزه علیه تروریسم است و مخالفان سوری خیلی زود به سوی استفاده از سلاح و خشونت دست بردند آیا بهتر نبود که به گفت‌وگو و مذاکرات روی می‌آوردند؟


روحانی ادامه داد: در صورتی که مردم سوریه، دولت سوریه به مبارزه علیه تروریسم بر نمی‌خواستند فکر می‌کردیم که امروز چه کسی پیروز بود؟ فرض کنید هیچ کسی کمکی انجام نمی‌داد، پیروز میدان همان کسانی بودند که امروز ما آنها را تروریست‌ها می‌نامیم.


رئیس جمهور ایران در ادامه این مصاحبه با شبکه خبری "سی‌ان‌ان" درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: توافق موقت دلیل محکمی است که گفت‌وگو و مذاکرات موفق شده است. همه ما پذیرفتیم که تنها یک راه وجود دارد و آن راه گفت‌وگو و مذاکره است. این بدان معناست که تحریم‌ها ابزار نامناسبی است. این راه‌هایی که تهدید می‌کنند مسیر اشتباهی هستند. مذاکره کنندگان ایران در حال مذاکره درباره موضوعات با حداکثر جدیت هستند.


وی افزود: هنوز اختلاف در دیدگاه‌ها وجود دارد. برخی از این اختلاف دیدگاه‌ها می‌تواند خیلی چشمگیر باشد اما در پایان ما باید راه‌حلی برای حل این اختلافات پیدا کنیم.


رئیس جمهور ایران درباره احتمال تمدید مجدد مذاکرات پس از پایان مهلت آن گفت: هم اکنون ایران فقط درباره رسیدن به یک توافق و نه تمدید مجدد آن فکر می‌کند.

اخبار سیاست خارجی - تسینم