اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی در گفت‌وگو با سی.ان.ان: هرچه تنفر زیاد باشد، شرایط برای صلح کمتر می‌شود



حسن روحانی,مصاحبه روحانی با شبکه cnn,

روحانی در گفت‌وگو با سی.ان.ان: هرچه تنفر زیاد باشد، شرایط برای صلح کمتر می‌شود

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای خواستار حقوق حقه خود به دور از اعمال هرگونه تبعیض همانند سایر کشورهای دنیا و در چارچوب مقررات بین‌المللی بوده است و آن را دنبال می‌کند.

رییس‌جمهور در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌.ان.‌ان آمریکا به پرسش‌های مجری این شبکه درباره موضوعات مختلف پاسخ داد و با انتقاد از اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد: هرچه تنفر زیاد باشد، شرایط برای صلح و دوستی کمتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این مصاحبه در پاسخ به پرسشی درباره موضوع هسته‌ای ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود و کشتار جمعی را برخلاف باورهای دینی و مذهبی و اصول اخلاقی خود می‌داند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای خواستار حقوق حقه خود به دور از اعمال هرگونه تبعیض همانند سایر کشورهای دنیا و در چارچوب مقررات بین‌المللی بوده است و آن را دنبال می‌کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران چیزی جز قانون نمی‌خواهد"، اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان را غیرانسانی و برخلاف تمامی اصول و مقررات بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم با فشار بر یک ملت، هیچ‌کس به جایی نمی‌رسد؛ چراکه هرچه تنفر زیاد باشد، شرایط برای صلح و دوستی کمتر می‌شود.

روحانی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تحولات سوریه نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با هر کشوری در راستای خاتمه دادن به جنگ داخلی در سوریه همکاری کند.

رییس‌جمهور همچنین تاکید کرد: هیچ دولت دیگری نباید برای آینده سوریه تصمیم‌گیری کند.

بر اساس این گزارش، مشروح گفت‌وگوی روحانی با شبکه تلویزیونی سی‌.ان.‌ان آمریکا که در محل اقامت رییس‌جمهور در نیویورک انجام شده است، متعاقباً منتشر خواهد شد. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تنفر گربه از یک سی دی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: امام(ره) آن روز که ضروری بود راه صلح را برگزید/ امام در ان شرایط امنیتی سخت، فرمان ۸ ماده ای را صادر کرد



اخبار,اخبارسیاسی, رئیس  جمهور

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام راحل با بیان این‌که امام (ره) مصحلت ، قدرت در دولت اسلامی را تبیین کرد گفت: امام در آن شرایط امنیتی سخت فرمان 8 ماده ای را صادر کرد و حقوق شهروندی را برای همه مردم تبیین و روشن ساخت.

 رییس جمهور گفت: امامی که در مقاطع مختلف در برابر دشمن و استکبار ایستادگی کرد و استکبارستیزی را به ما آموخت شهامت آن را داشت، آن جا که ضروری است راه صلح را برگزیند.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام راحل با بیان این‌که امام (ره) مصحلت ، قدرت در دولت اسلامی را تبیین کرد گفت: امام در آن شرایط امنیتی سخت فرمان 8 ماده ای را صادر کرد و حقوق شهروندی را برای همه مردم تبیین و روشن ساخت.

وی ادامه داد: امام با خانه نشینی و عافیت طلبی مخالف بود. هم راهش با مفسدان و ظالمان فاصله داشت و هم با کسانی که مسیر جمود را انتخاب کرده بودند فاصله داشت.

رییس جمهور اظهار کرد: امام راه اعتدال ، پیشرفت و توسعه را آموخت . امامی که در مقاطع مختلف در برابر دشمن و استکبار ایستادگی کرد و استکبارستیزی را به ما آموخت شهامت آن را داشت تا آن روز که ضروری است راه صلح را برگزیند و مسیر توسعه و ثبات کشور را ادامه دهد.

روحانی گفت: امام همان روز که لازم بود زمان و مکان را درنظر داشت. و اجتهاد امام اصلاح طلبی اصولگرایانه بود. اجتهاد امام تحول خواهی سنت خواهانه و اجتهاد امام انقلاب دولت ساز بود. 


 اخبار سیاسی  -  ایسنا