اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی در دیدار ایرانیان مقیم آمریکا: ایرانیان سفیران سرزمین خود هستند



روحانی در دیدار ایرانیان مقیم آمریکا

روحانی در دیدار ایرانیان مقیم آمریکا: ایرانیان سفیران سرزمین خود هستند

رییس‌جمهور با اشاره به تاثیر ایرانیان در انتقال صدای ایران به جهانیان گفت: ایرانیان سفیران سرزمین خود در سراسر جهان و حلقه وصل سرزمین ایران با سایر ملت‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز گذشته در جریان سفر به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در دیدار جمع کثیر و پرشور ایرانیان مقیم آمریکا که در فضایی کاملا صمیمانه برگزار شد، اظهار کرد: اقلیت‌های یهودیان، ارمنی‌ها، آشوریان، زرتشیان همه و همه زیبایی‌های سرزمین ایران هستند.

وی افزود: ایران به عنوان سرزمین همه دلها، در دو مقطع بزرگترین فرهنگ را آفرید، فرهنگ باستان قبل از اسلام یکی از چند فرهنگ بزرگ جهان بود و هنوز هم ما به آن دوران می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

روحانی با اشاره به اشتیاق مقام‌های اروپایی برای ملاقات با وی گفت: هیچ مقامی نبود که در این سفر با من ملاقات کند و از عظمت ملت ایران و انتخابات ۲۴ خرداد۹۲ سخن نگوید. همه این لحظه ها برای من شیرین بود و احساس غرور می کردم که نماینده یک ملت و فرهنگ بزرگ هستم.

رییس‌جمهور افزود: دولت تدبیر و امید دست نیاز به سوی هیچ کشور خارجی دراز نخواهد کرد، اما دست نیازش را به سوی شما ایرانیان دراز می‌کند، زیرا شما می توانید تصویری واقعی از سرزمین خود به جهانیان معرفی کنید. صداوسیمای ما در اینجا شما هستید، شما می توانید صدای ملت ایران را به گوش مردم آمریکا برسانید و فرهنگ غنی خود را به آنها معرفی کنید.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در بحث رابطه میان ایران و آمریکا گذشته تلخی وجود دارد، گفت: تنش‌ها و تخاصمی که از گذشته میان تهران - واشنگتن شکل گرفته یک‌شبه حل نمی‌شود.

روحانی درباره تمایل اوباما برای دیدار و مذاکره با وی نیز گفت: من با اصل پیشنهاد موافق هستم اما دو طرف هرچه فکر کردیم که نتیجه این ملاقات چگونه برای دو ملت هدیه مناسبی باشد، متوجه شدیم که این مسأله در این فاصله زمانی کوتاه میسر نیست.

رییس‌جمهور همچنین به تلاش‌ها برای بازگرداندن یک میراث گرانبهای تاریخی با قدمت دو هزار و ۷۰۰ ساله از آمریکا به ایران اشاره کرد و گفت: سالها پیش این آثار گرانبها به آمریکا قاچاق شد و در این سفر قرار شد این شیء ارزشمند به کشور بازگردانده شود. افتخار می‌کنم که این اثر گرانبهای تاریخی ملت ایران را به کشور بازگردانم. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ دکتر روحانی به سئوالات ایرانیان مقیم خارج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه دیدار ایرانیان مقیم آمریکا با روحانی



اخبار,اخبار سیاست خارجی , دیدار ایرانیان مقیم آمریکا با روحانی

 

اخبار سیاست خارجی - حاشیه دیدار ایرانیان مقیم آمریکا با روحانی

ایرانیان مقیم آمریکا که موفق به دیدار صمیمانه با دکتر روحانی در نیویورک شده بودند،از نظرات و دیدگاه های اعتدال گرایانه ریاست جمهوری اسلامی ایران در قبال مسایل داخلی و بین المللی استقبال کردند.

به گزارش ایرنا مقابل ساختمان محل دیدار ایرانیان با رییس جمهوری، صف طولانی از ایرانیان تشکیل شده بود و در سرسرای ساختمانی که قبلا متعلق به یکی از بانک های بزرگ نیویورک بود، صدها نفر در انتظار دیدار با دکتر روحانی بودند.

پیش از ورود رییس جمهوری ،دکتر ظریف وارد ساختمان شد و با حضور بر سر میز میهمانان ضمن احوالپرسی با آنها عکس یادگاری گرفت. محبوبیت ظریف در میان دیپلمات های خارجی هم زبانزد است.

-قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط 'خرمیان ' قاری بین المللی در جمع ایرانیان حاضر ، فضای معنوی زیبایی در ابتدای مراسم ایجاد کرد که برخی موارد جاری شدن اشک در چشمان تعدادی از حاضران حس و حال عجیبی را با شنیدن کلام الهی در جمع ایرانیان در ابتدای مراسم موجب شد.

-پخش سرود « ای ایران ای مرز پرگهر...» هیجان را بر فضای سالن مستولی کرد. همه حاضران در سالن با شنیدن این سرود حماسی ایستادند و با همخوانی وحدت و یکپارچگی خود در حمایت از نام وطن را اعلام کردند.

در همین حال دکتر روحانی که به داخل سالن آمد و جمعیت باتفاق به احترام او بپا خاستند و برای دقایقی به تشویق رییس جمهوری پرداختند.

-پروفسور 'فضل الله رضا' استاد نامی ریاضیات ،کسی که نامش بخاطر طراحی منحنی های پرواز فضاپیماهای 'ناسا' گره خورده است در سخنانی به تمجید از شایستگی جوانان پرداخت و با ذکر قطعه شعری از ملک الشعرای بهار گفت ایران سرزمین افسانه ها ، محبت و وطن ماست و ما در هر کجا که باشیم دلمان برای آن خاک پرگوهر می تپد.پس از پایان سخنرانی پرفسور رضا ، رییس جمهوری به طرف این استاد صد ساله رفت و از او قدردانی کرد.

-دکتر مریم طبیب زاده فارغ التحصیل رشته 'بیو تکنولوژی' از دانشگاه 'کارولینای جنوبی' نیز به نمایندگی از جامعه زنان و جوانان نخبه ایرانی در سخنانی از رییس جمهوری خواست زمینه را برای حضور نخبگان جوان در ایران برای مدت زمان کوتاه فراهم کند.رییس جمهور به احترام او هم ایستاد و جمعیت برای هر دو دست زدند.

-در ابتدای سخنرانی، جمعیت بلافاصله پس از بیان این جمله از سوی دکتر روحانی که برخلاف آنچه تصورمی شود، نفت و معادن سرمایه ما نیست ، بلکه فرهیختگان ، صاحبنظران و متخصصان ما در داخل و خارج از کشور سرمایه ما هستند ؛ به تشویق رییس جمهوری پرداختند.

-اظهارات رییس جمهوری بویژه پس از آنکه گفت ما برای پیشرفت امور یک کار بیشتر نکردیم و آن کنار گذاشتن تصمیمات یک شبه بود با واکنش روبرو شد و با بیان این جمله که «ما تصمیات فی البداهه را کنار گذاشتیم » دست زدن حضار ادامه یافت.

**-رییس جمهور هنگامی که درباره ضرورت حضور سرمایه گذاران در ایران سخن می گفت خطاب به حاضران گفت : نقل قولی منتسب به کندی رییس جمهوری امریکاست که به مردم می گوید« نگوییم دولت برای کشور چه کار کرده است ،بگوییم ما برای کشور چه کار کرده ایم؟»

-دکتر روحانی درباره آزادی و تغییر شرایط در ایران به مزاح گفت : همین پهنای باند دلیل بر این است که فضا در ایران عوض شده است! که با تشویق جمعیت روبرو شد.

-غرور را در چشمان ایرانیان موج می زد ،وقتی رییس جمهوری کشورشان با قدرت می گفت «غربی ها نمی توانند ما را از منزوی کنند . آنها می دانند اگر در عراق تروریست ها نتوانستند کاری کنند و به شهرهای بزرگ عراق برسند بخاطر کمک های ایران به مردم عراق بوده و مهم نیست که به این ماجرا اقرار بکنند یا نه.»

-حاضران ایستادند و رییس جمهوری را تشویق کردند وقتی گفت : باید دست در دست هم بدهیم و بتوانیم ایرانی آباد ، سربلند و عزیز که مایه افتخار باشد به فرزندانمان هدیه کنیم.

نکته بسیار زیبا در پایان سخنرانی ریاست جمهوری شوق بی وصف شرکت کنندگان در استقبال از سخنان ریاست جمهوری که از بدو ورود دکتر روحانی بصورت ممتد با دست زدن حتی هنگام سخنرانی ایشان بصورت مکرر در هر فراز از سخنان ایشان ادامه می یافت.

- پس از پایان سخنان دکتر روحانی صدها ایرانی مقیم نیویورک بصورت جمعی به همراه خانواده خود برای گرفتن عکس به نزدیک میز ریاست جمهوری آمده و با دوربین موبایل خود در حالی که ریاست جمهوری را در کادر دوربین قرارداده بودند، عکس یادگاری می گرفتند.

- فضای مراسم متاثر از سخنان غرور انگیز ریاست جمهوری از ظرفیت های ایران از بعد نیروی انسانی وبویژه اقدامات انجام شده در مسیر اعتلای نام ایران و تکیه بر توانمندی های داخلی و ضرورت همدلی بین ایرانیان برای کمک به توسعه ایران،شده بود.

دکتر روحانی در راس هیاتی از مقام های ارشد کشورمان برای شرکت در شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل و تبیین مواضع و سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران به نیویورک سفر کرده بود.

رییس جمهوری در مدت پنج روز اقامت در نیویورک با شماری از سران ، رهبران و مقام های بلندپایه کشورهای مختلف جهان دیدار و درباره موضوعات منطقه ای ، بین المللی و دوجانبه به تبادل نظر و رایزنی پرداخت.

رییس جمهوری همچنین در یک کنفرانس خبری با شرکت شمار زیادی از خبرنگاران شبکه ها و رسانه های آمریکایی به سووالات آنان درباره مسایل مختلف پاسخ گفت.

دکتر روحانی همچنین در نیویورک در مصاحبه با شبکه سی ان ان ، باردیگر بر مواضع به حق کشورمان در قبال مسایل هسته ای تاکید کرد و اعلام داشت ایران هیچگاه از سیاست های اصولی خود برای ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای عقب نشینی نمی کند.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا