اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: در دنیای امروز نمی توان اینترنت را کنار گذاشت



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاسی - روحانی:دوران مخفی کردن رادیو در کمد گذشته

یک روزی بود که یک مومنی در خانه اش رادیویی داشت آن را در قفسه ای می گذاشت و در آن را قفل می کرد و کلید را در جیب می گذاشت تا فرزند و همسرش از آن رادیو در ساعاتی که نباید استفاده کنند، استفاده نکنند. خود که از مغازه به خانه می آمد در موقع اخبار، رادیو را روشن می کرد و دوباره در آن کمد می گذاشت و در آن را قفل می کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز دوشنبه در اجلاس جهانی روز مسجد افزود: مسجد بار بزرگ انقلاب و نهضت اسلامی را بر دوش کشید و با راهبری های امام عزیز و بزرگوار (ره) انقلاب را پیروز کرد.

وی با تاکید بر این که بار سنگینی بر دوش ما است بر ضرورت بهره مندی دولت از نظرات حوزویان، عالمان، بزرگان، اندیشمندان تاکید کرد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که روز مسجد، روز تجلیل از مکان عبادت مومنان و مخلصان است، گفت: روز مسجد تجلیل از مکانی است که همواره مرکز هدایت مردم و شروع حرکت های مردمی، نهضت ها و انقلاب ها به نفع مردم و جامعه بوده است.

روحانی از قبله گاه اول مسلمین و مسجد الاقصی که تحت سلطه شروران و تجاوزگران است، یاد کرد و اظهارداشت: مسجد و روحانیت همواره دو عنوان و مفهومی بوده اند که در کنار هم دیده می شدند و می شوند.

وی ادامه داد: کدام مسجد بدون روحانی و عالم می تواند کارکرد خود را داشته باشد و کدام عالم و روحانی است که بدون مسجد جایگاه مناسب برای بیان سخن حق داشته باشد؟

وی با بیان این که روحانیت وظیفه و رسالت بس سنگینی را بر دوش داشت که امروز رسالتش سخت تر و سنگین تر شده است، اضافه کرد: اگر انقلاب اسلامی در برابر همه دسیسه ها و توطئه ها به ثمر رسید با امیدی بود که روحانیت در دل مردم به وجود آورد و آن امید را تا پیروزی انقلاب زنده نگاه داشت.

رییس قوه مجریه ادامه داد: به تعبیر امام راحل آن روزی که همه روشنفکران از پیروزی نهضت اسلامی و انقلاب مایوس شده بودند آنها که ایستادند و امید را زنده نگاه داشتند، روحانیت بودند.

روحانی با یادآوری این موضوع که روحانیت در آغاز نهضت اسلامی خود در صف مقدم این حرکت قرار گرفت، خاطرنشان کرد: حادثه خونبار مدرسه فیضیه در دوم فروردین سال 1342، شهادت نخستین روحانی در مسیر نهضت اسلامی یعنی سید یونس رودباری در آن حادثه و بعد در همه حوادث، روحانیت پیشتاز زندان، شکنجه، تبعید و حتی شهادت بود.

وی اظهار داشت: در 15 خرداد هم در قم یک روحانی جوان در خط مقدم مبارزه در برابر دژخیمان به شهادت رسید شیخ هبة الله طالقانی و بعد هم در همه حوادث و مراحل، روحانیت هم پرچم و هم بار مسوولیت را بردوش گرفت.

رییس جمهوری ادامه داد: اگر اتصال روحانیت از یک سمت به قرآن و شریعت و دین مبین اسلام و از سمت دیگر به مردم نبود، انقلاب اسلامی پیروز نمی شد، در جنگ تحمیلی ما در برابر افلقیان پیروز نمی شدیم و امروز نمی توانستیم در برابر توطئه استکبار جهانی بایسیتم و مقاومت کنیم.

روحانی افزود: اگر روحانیت و مرجعیت نبود امروز عراق به صورتی که شاهدیم، امنیت نسبی در این سرزمین نبود و اگر روحانیت و امام و رهبری معظم و فریاد روحانیت شیعه و سنی و مقاومت نبود امروز غزه همانند سرو سربلند و شاداب در برابر اشغالگران نبود.

وی اضافه کرد: آن تاریخ نویس انگلیسی در کتاب تاریخ ایران که دانشگاه کمبریج آن را تالیف کرده ،می گوید در نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی دنیا از قدرت روحانیت و سازماندهی مساجد غافل ماند، فکر می کرد احزاب و گروه ها و آنهایی که نام و نشان سیاسی دارند، آنها می خواهند حرکت و انقلاب را به پیروزی برسانند او می گوید در سال 1977 تعبیر این کتاب است، اگر شهید بهشتی ها و مساجد تهران و مساجد شهرستان ها نبودند و اگر سازماندهی روحانیت نبود، انقلاب به پیروزی نمی رسید.

رییس جمهوری اضافه کرد: مسجد بار بزرگ انقلاب و نهضت اسلامی بر دوش کشید و با راهبری های امام عزیز و بزرگوارمان هم انقلاب را پیروزکرد اما با قول سدید «یا ایها الذین امنو اتقو الله و قولو قولا سدیدا یصلح لکم اعمالکم و یغفر لکم ذنوبکم و من یطع الله و رسوله فقد فاز فوزا عظیما».

روحانی یادآور شد: ما قول سدید می خواهیم امام بیاناتش و اعلامیه هایش قول سدید بود و امروز رهبری معظم انقلاب قول و کلامشان قول سدید است، روحانیتی که در مسیر اسلام راستین قرار دارد قولش، قول سدید است، قول سدید قول صدق نیست بالاتر است، قول سدید به معنای راستگویی تنها نیست.

وی ادامه داد: درست است که قول سدید یعنی قول محکم و استوار و همانند سد محکم اما سدید معنایش تنها استحکام و استواری نیست.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: سدید یعنی قصد و اقتصاد سدید یعنی میانه روی قول صدق، تاثیر گذار، استوار، محکم، میانه روانه و آن قول سدید است پیامبر اکرم (ص) همه سخنانش قول سدید بود که گفت «ما خطب رسول الله یا ما جلس رسول الله علی هذا الامنبر الا و تلی هذه آلایه یا ایها الذین امنواتقوالله و قولو قولا سدیدا»

روحانی همچنین گفت: مداوم رسول خدا این آیه شریفه را تکرار می کرد گویی هم به خود تذکر می داد که او منبع صدق و راستگویی و میانه روی و راستی و میانه روی و اقتصاد بود همواره و هم می خواست که مسلمانان و مونین وخطیبان آینده بر منبر یادآوری و تذکر دهندکه دنبال قول سدید باشند.

وی تصریح کرد: امروز نسل جوان ما نیاز به قول سدید دارد، ما نمی توانیم دروازه های دنیا را به روی نسل جوان ما ببندیم.

نسل جوان نیاز به قدرت ایستادگی در برابر فضای آلوده دارد
رییس جمهوری همچنین گفت: می گویند و راست هم می گویند که باید نسل جوان را از آب مسموم بر حذر داشت، نسل جوان را باید از هوای مسموم برحذر داشت، اما چه کنیم هوا آن چنان آلوده است که تنها با ماسک قوی می توان در برابر آن آلودگی ایستاد، ما هوا را کاری نمی توانیم کنیم.

وی همچنین به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آنان که در جبهه بودند، خاطرتان هست آن زمان که سلاح شیمیایی به کار می رفت و بمب های شیمیایی بر سر رزمندگان ما فرود می آمد، اگر کسی می گفت می خواهم از این هوا فاصله بگیرم نه وقت، نه جا و نه زمان بود، آنچه درمان می کرد ماسک بود، از ماسک استفاده می کردیم تا از آن فضا عبور کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: نسل جوان ما نیاز به توان، قدرت ایستادگی در برابر فضای آلوده دارد، نسل جوان ما نیاز به آگاهی در برابر آب های آلوده دارد.

روحانی ادامه داد: فضای عالم امروز از وسایل ارتباطی جدید پُر شده است، یک روزی بود که یک مومنی در خانه اش رادیویی داشت آن را در قفسه ای می گذاشت و در آن را قفل می کرد و کلید را در جیب می گذاشت تا فرزند و همسرش از آن رادیو در ساعاتی که نباید استفاده کنند، استفاده نکنند. خود که از مغازه به خانه می آمد در موقع اخبار، رادیو را روشن می کرد و دوباره در آن کمد می گذاشت و در آن را قفل می کرد.

وی گفت: فکر می کنم که دیگر از آن دوران عبور کردیم، امروز نه کمدی و نه قفلی وجود دارد و حال اگر کلید هم وجود دارد....، دنیای امروز شرایط جدیدی را پیش روی ما گذاشته، اگر امروز هم به نسل دوم تلفن همراه نرویم و صبر و تامل کنیم، فردا خواهیم رفت، فردا نرویم، پس فردا خواهیم رفت.

رییس قوه مجریه اضافه کرد: من نمی خواهم ابزار جدید را به ویروس تعبیر کنیم، چون ابزار جدید هم نقاط مثبت و منفی دارد، هم خیر هم شر دارد، آلاتی هست که هر دو گونه می توان از آن استفاده و بهره برداری کرد.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز ربط ما با دنیای علم با اینترنت است، کسی که اینترنت نداند و استفاده نکند در دنیای امروز نه تنها او را عالم نمی خوانند حتی دانشجو هم نمی خوانند.

اجلاس روز جهانی مسجد از صبح امروز با حضور رییس جمهوری در مرکز همایش های برج میلاد آغاز به کار کرد.
اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
‫آیا می توان نام یاسین را رو فرزند گذاشت؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه می توان در سطح اینترنت موفق بود؟



 

 

چگونه می توان در سطح اینترنت موفق بود؟

 

هر کسی در اینترنت به دنبال بهترین روشی است که از طریق آن هر چه سریعتر به پول برسد. افرادی که بهترین روشها را از دید خود ارائه می کنند مایل هستند که شما روش آنها را باور کنید.

اما واقعاً چه روشی « بهترین روش » است؟ خوب اگر به گفته های آنها گوش فرا دهید، واضح است که می گوئید فقط روش آنها بهترین روش است.

« 5 دلار خود را در عرض 30 روز بدون تلاش به 50 میلیون دلار تبدیل کنید» آیا بیل گیتس نیز در همان دوران 30 روزه فعالیت اولیه خود چنین ثروتی بدست آورد. شک دارم که او بگوید حتی امروز بدون هیچ کوششی به جایی رسیده باشد. آیا می خواهید به حرف این افراد دغل گوش کنید یا واقعاً می خواهید از طریق اینترنت درآمد کسب کنید؟

توقع بی جا در مورد سریع ثروتمند شدن از طریق اینترنت مثل این است که در گوشه ای بنشینیم و منتظر باشیم که شماره قرعه کشی لاتاری را اعلام کنند و ما برنده شویم.

اعتقاد دارم که ما با هوشتر از این حرفها هستیم. ما اعتقاد داریم که تنها راه موفقیت در هر چیز نیازمند تلاش و کار فراوان، انگیزه، پشت کار و کمی شانس است. حالا اجازه دهید هر کدام از این نکات را توضیح دهم.


تلاش فراوان
مسلماً قصد ندارید کامپیوترتان را روشن کنید. دور از کامپیوتر قدم بزنید و دست آخر هم انتظار داشته باشید کارتان به سرانجامی موفقیت آمیز بینجامد.
باید روی کامپیوترتان کار کنید. هر چه کارهای سازنده تر و مفید تری در وب سایت خود و فعالیتهای تجاری خود انجام دهید، پاداش بزرگتری نیز نصیب شما می شود.
توجه داشته باشید که گفتم « کارهای سازنده »
حتی می توان روزی 20 ساعت روی وب سایت خود کار کرده و هیچ کار مفیدی برای شغل و تجارت خود انجام نداد. باید بر فعالیتهای خود متمرکز شوید یا بتوانید کاری سازنده انجام دهید.
حال به روش دیگر: اگر روزی 20 ساعت وقت صرف کنید تا میزان محبوبیت سایت خود را بالا برده، طرحهای آن را تصحیح کنید، بر روی آن تبلیغ کرده و تجربه کسب کنید که چه چیزی موثر واقع شده و چه چیزی کارآیی ندارد، به نتایج خارق العاده ای دست خواهید یافت.
بسیاری از وب سایتها بطور باورنکردنی شکست می خورند نه بدین دلیل که صاحبان آن به اندازه کافی کار نکرده اند، بلکه بیشتر به این سبب که هوشمندانه کار نکرده اند.


انگیزه
چگونه می توانید همیشه با انگیزه باقی بمانید و روزها و ماهها چسبیده به مانیتور بدون خستگی کار کنید؟ آیاد دلیل خستگی ناپذیری شما این است که فکر می کنید بالاخره روزی فعالیت تجاری شما به نتایج موفقیت آمیزی خواهد رسید. ؟ آیا واقعاً کاری که از آن تصاویر متنفرید می توانند برای شما عمری داشته باشد؟ باور کنید اگر از چیزی متنفر باشید نه تنها به نتیجه ای نمی رسید، بلکه هر روز ناراحت تر و کسل تر خواهید شد. بنابراین چطور می توان با انگیزه باقی ماند؟ فکر می کنم مهمترین و بهترین انگیزه برای شما این است که موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید .
اگر در زمینه ای کار می کنید که از آن لذت می برید، نتایج ناامید کننده کمتر به سراغ شما آمده و تاثیر کمتری روی شما خواهند داشت. اگر تلاش خود را در زمینه ای به کار گیرید که هیچ علاقه ای به آن ندارید ... حتی پیش از آنکه شروع به کار نمایید، شکستتان حتمی خواهد بود.
یک لحظه به گفته های من فکر کنید؟ دوست دارید وقتتان را چگونه بگذرانید؟ موضوع مورد علاقه شما چیست؟ آیا هنگامی که بر روی موضوع مورد علاقه خود کار می کنید انرژی می گیرید؟ آیا کسی که عاشق کارش است بعد ازظهر پنجشنبه مدام به ساعت نگاه می کند که چه زمانی کارش تمام می شود؟
آیا یک تماشاچی و علاقمند به ورزش آرزو می کند که ای کاش فصل فوتبال کوتاهتر بود؟ اگر شغل خود را حول موضوعی که به آن علاقه دارید، توسعه می دهید، اگر از صرف وقت برای آن لذت می برید،
اگر نمی توانید بیش از این صبر کنید که به خانه رفته و کامپیوتر خود را برای کار بر روی موضوع خود روشن کنید... در این صورت انگیزه دیگر برای شما معنی خاصی نمی تواند داشته باشد، زیرا خود معدن انگیزه هستید.


پشتکار
باید سخت به کارتان بچسبید. رهایش نکنید. امید خود را از دست ندهید. شاید اوقات بدی نیز به سراغتان بیاید، اما باید به کارتان ادامه دهید.
ممکن است آنقدر که انتظار داشتید در یک ماه در آمد کسب نکنید ، شاید به اندازه رقیب خود مشترک یا بازدید کننده کسب نکنید. این عوامل بازدارنده و ناراحت کننده حقیقت زندگی هستند .
آنها را بپذیرید و به گونه ای مناسب کنار بیاید. از اشتباهات خود درس بگیرید و کار خود را ادامه دهید. اگر در خلال زمانهای ناخوشایند روش درستی را به کار گیرید، آنوقت اوقات خوشایند بسیار شیرین تر خواهند بود.


شانس
البته به هر حال کمی هم شانس در کارها دخیل است. اما اگر خطی مش های بالا را پیگری کنید، آنوقت می توانید شانس خوب را خودتان بسازید.
شانس خوب وقتی به شما لبخند می زند که زمان درست را درک کرده باشید. شانس وقتی به سراغ شما می آید که در لحظه های بحرانی تصمیمات عاقلانه ای بگیرید. شانس یعنی ارزان بخرید و گران بفروشید. شانس یعنی اگر اشتباهی کردید قبل از اینکه آن اشتباه همه چیز را در هم بریزد، سعی در اصلاح آن داشته باشید.
هر قدر که درباره موضوع مورد نظر خود اطلاعات بیشتری داشته باشید، هر چه زمان بیشتری برای آموزش خود در آن زمینه صرف کنید، هر چه بیشتر کار کنید تا در زمینه کاری خود تخصص بیشتری کسب کنید ، به همان نسبت شانسی بیشتری خواهید داشت.
اگر از تمام چم و خم صنعت و کار خود خبر داشته باشید، در زمان مناسب در مکان صحیحی خواهید بود. دیگر اطلاع دارید که چه زمانی باید خرید و چه زمانی باید فروخت.
می دانید که چه تصمیمی و در چه زمانی باید گرفته شود. آیا می خواهید اشتباه خود را تصیح کنید؟ کاری که لازم است انجام دهید این است که نظرات و عقاید را بررسی کرده و آنهایی را که کارآیی ندارند دور بریزید. کنار ننشسته و همه چیز را به سرنوشت نسپارید ... شانس و سعادت خود را خودتان بسازید؟
بنابراین هر وقت از من می پرسند که چطور می توان در اینترنت موفق بود به آنها می گویم که سخت کار کنند، موضوعی را انتخاب کنند که به آن علاقه مند هستند، هر چیزی را که به آن موضوع مربوط است فرا بگیرید، به وقت ناراحتی و شکست مقاوم باشند و سخت به کارشان مشغول شوند

منبع:maghaleh.net