اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی در جلسه هیات دولت: دیپلماسی فعال ایران، روند فزاینده تحریم‌ها را متوقف کرد



روحانی در جلسه هیات دولت

روحانی در جلسه هیات دولت: دیپلماسی فعال ایران، روند فزاینده تحریم‌ها را متوقف کرد

دکتر روحانی گفت: دیپلماسی فعال ایران، ابتکار عمل را به دست گرفته و افکار عمومی جهان را حتی در کشورهای تحریم‌کننده، به سمت خود جلب کرده است و می‌رود تا قدم به قدم با تثبیت حقوق حقه هسته‌ای ایران، موانع پیشرفت را هم از سر راه ملت بردارد.

هیات وزیران عصر امروز (یکشنبه) به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس‌جمهور در ابتدای این جلسه با تشکر از تلاش‌های هیات دیپلماتیک در مذاکرات با کشورهای 1+5 در ژنو گفت: به لطف خداوند و به یمن حماسه سیاسی مردم در انتخابات، تحرک دیپلماتیک دولت در تعامل سازنده با جهان،با حمایت و اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین مدت کوتاه، آثار ارزشمندی داشته است که هم دولت‌ها را به تجلیل از مردم سالاری در ایران واداشته است و هم روند فزاینده تحریم‌ها را متوقف کرده است.

دکتر روحانی افزود: دیپلماسی فعال ایران، ابتکار عمل را به دست گرفته و افکار عمومی جهان را حتی در کشورهای تحریم‌کننده، به سمت خود جلب کرده است و می‌رود تا قدم به قدم با تثبیت حقوق حقه هسته‌ای ایران، موانع پیشرفت را هم از سر راه ملت بردارد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در این میان، موضع خصمانه رژیم صهیونیستی که سعی دارد فرایند تفاهم و تعامل را تخریب کند در انزوا قرارگرفته ، خاطرنشان کرد:در تاریخ انقلاب اسلامی هم شاهد بوده‌ایم که هر زمان، نظام اسلامی به توفیقی در صحنه سیاسی جهانی نزدیک می‌شده است، صهیونیست‌ها دست به خرابکاری و حادثه‌سازی در داخل یا خارج می‌زده‌اند.

دکتر روحانی گفت: در شرایط حساس کنونی، مردم فهیم و هوشیار ما مراقب هستند تا دشمن با حادثه‌سازی در روند حراست از حقوق مسلم مردم خرابکاری نکند و برای انحراف افکار عمومی جنجال جدیدی نیافریند و در صفوف منسجم ملت، خللی ایجاد نکند.

رییس جمهور افزود: مسیر عزتمند حرکت ملت ایران روشن است و اهدافی که رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت کشور ترسیم کرده‌اند به دقت دنبال خواهد شد. دولت مصمم است این راه را با رویکرد تعامل سازنده دنبال کند./عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
روند فزاینده قیمت ارز در بازار متوقف شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزرای روحانی بعد از اولین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران چه گفتند؟



کابینه روحانی,جلسه هیئت دولت

وزیر کار: حل مشکل اشتغال مساله مهم دولت است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: مهم‌ترین بحث برای ما مساله اشتغال، رفاه عمومی و رفاه اجتماعی است.

 علی ربیعی در حاشیه اولین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که «حل مساله اشتغال نه تنها مساله وزارت تعاون، بلکه مساله دولت به طور طبیعی است» اظهار کرد: امیدواریم در این زمینه با توجه به بودجه بد کشور و درآمدهای حاصل نشده، با مدیریت و تدبیر وضعیت اشتغال را بهبود ببخشیم.

وی در جواب سوالی در نحوه کمک به تعاونی‌ها گفت: موضوع احیای تعاونی‌ها از مباحث بعدی ماست و برنامه ما احیای تعاونی‌های نیمه تعطیل است تا زیرساخت‌های مناسب را برای رشد تعاونی‌ها درست کنیم که این مهم‌ترین مساله است.

زنگنه: به دنبال افزایش ظرفیت تولید نفت هستیم

وزیر نفت با اشاره به اینکه برنامه اصلی وزارت نفت افزایش ظرفیت تولید نفت است گفت: هدف اصلی این است و نه اینکه تولید نفت را افزایش بدهیم.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تدابیر این وزارتخانه برای افزایش تولید نفت گفت: همانگونه که قبلا اشاره کرده بودم، ما به دنبال افزایش تولید نفت نیستیم بلکه برای افزایش ظرفیت تولید نفت برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی افزود: من این مسئله را نیز در برنامه خود در مجلس شورای اسلامی به صراحت مطرح کردم.
وزیر نفت تاکید کرد: در شرایط فعلی این مسیر بهترین مسیر ممکن برای صنعت نفت است.

وزیر اقتصاد: به سمت تعیین نرخ سود اسلامی حرکت می‌کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه اولین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از اهداف ما این است که به سمت تعیین نرخ سود منطبق بر عقود اسلامی حرکت کنیم و قاعدتا براساس این منطق تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

 علی طیب‌نیا گفت: به سمت تعیین نرخ سود منطبق بر عقود اسلامی حرکت می‌کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه اولین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از اهداف ما این است که به سمت تعیین نرخ سود منطبق بر عقود اسلامی حرکت کنیم و قاعدتا براساس این منطق تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

طیب‌نیا در جواب این سوال که گفته می‌شود، اشتباه آقای احمدی‌نژاد این بود، که پول نفت را وارد بودجه سراسری کرد و آیا این روند تغییراتی خواهد داشت؟ گفت: مشکلی به طور کلی در 30، 40 سال گذشته در اقتصاد ایران وجود داشته است و به مشکل کاملا ساختاری و نهادی تبدیل شده است و تلاش ما این است که وابستگی به نفت را چه در بودجه دولت و چه در بخش تجارت خارجی کشور به تدریج کاهش دهیم و آنچه تحت عنوان بیماری هلندی شناخته می‌شود و منشاء اصلی کاهش بهره‌وری و نرخ رشد اقتصادی پایین و تورم در اقتصاد خودمان است را درمان کنیم.


وی افزود: طبیعی است که مشکلی که در طی سال‌های طولانی شکل گرفته است، در طی چند روز قابل حل و فصل نیست و در برنامه زمانی منطقی، ما در جهت حل این مشکل و کاهش وابستگی به نفت، حرکت خواهیم کرد.

اولین اظهارنظر رسمی وزیر ارشاد درباره خانه سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم‌ترین اولویت حوزه فرهنگ که من امروز بیشتر به دنبال آن هستم، این است که بتوانیم شورای فرهنگ عمومی را فعال‌تر کنیم.

علی جنتی در حاشیه اولین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور، باید کارهای بیشتری کنیم، زیرا در شرایطی هستیم که آسیب‌های فرهنگی فوق‌العاده است و ماهواره‌ها و مسایل دیگر روی فرهنگ عمومی کشور تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان این‌که «باید به سمتی برویم که فرهنگ را ارتقا دهیم و روی الگوی سبک زندگی ایرانی - اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، کار کنیم» افزود: این کار یکی از اولویت‌های اساسی ماست.

جنتی خاطرنشان کرد: بحث دوم ما، عدالت فرهنگی است که باید بتوانیم فرصت‌های برابری برای همه اهل فرهنگ و هنر و برای مردم فراهم کنیم که از امکانات فرهنگی در نقاط مختلف کشور اعم از نقاط مرزی و دور افتاده به طور برابر استفاده کنند.

وزیر ارشاد همچنین در مورد موضوع خانه سینما گفت: خانه سینما یک قرارگاه و یک جایگاهی است برای همه سینماگران که مسایل صنفی را آنجا مطرح می‌کنند پس باید به سمتی برویم که با رعایت مسایل قانونی که من روی آن تاکید دارم، خانه سینما را بازگشایی کنیم و این مرکز بتواند در اختیار سینماگران و مورد استفاده‌شان باشد و با توجه به اینکه امروز مجموعه‌ای از اختلافات وجود دارد، باید با محور قرار دادن قانون این اختلافات حل شود.

نجفی اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی را تشریح کرد

رییس سازمان میراث فرهنگی در مورد مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان گفت: اولویت‌ها در سه بخش مختلف گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی هستند.

نجفی در اولین حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی در سه بخش سازماندهی می‌شوند که با هم تفاوت دارند» اظهار کرد: یک بخش مربوط به میراث فرهنگی، بخش دیگر گردشگری و دیگری صنایع دستی است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما این است که تعامل و ارتباط سه رکن فعالیت سازمان ایجاد کنیم و این فرهنگ سازمانی و هویت واحد بر مجموعه فعالیت‌ها حاکم باشد.
ایسنا/فارس