اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: حضور مردم در انتخابات فوق العاده بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,روحانی

رییس جمهور گفت: حضور مردم در انتخابات با نشاط و شکوه فوق العاده ای بود و این ازدحام جمعیت به حدی بود که انتخابات تا نیمه شب گذشته به طول انجامید.

به گزارش صداوسیما، روحانی در مصاحبه مشترک با «یوهان اشنایدر آمان» رئیس جمهور سوییس پس از مذاکرات خصوصی درباره انتخابات 7 اسفند کشورمان گفت: حضور مردم با شور، نشاط و شکوه فوق العاده ای بود و این ازدحام جمعیت به حدی بود که انتخابات تا نیمه شب گذشته به طول انجامید.

وی افزود: یک از مبانی که دو کشور را به هم نزدیک کرده است، استقلال، حاکمیت ملی، دموکراسی و مساله انتحابات است که پایه های اصلی دو کشور ایران و وسوئیس به حساب می آید.

رئیس جمهور فعال شدن و همکاری بیشتر بانک های سوئیس و بانک مرکزی و دیگر بانک ها ایران به منظور ارتقا همکاری های اقتصادی ایران و سوئیس را خواستار شد.

اقای روحانی گفت: افزایش مناسبات اقتصادی در دستور کار ایران و سوئیس است.

رئیس جمهور فعال شدن بیشتر بانک های سوئیس در ارتباط با بانک مرکزی و دیگر بانک ها ایران و همچنین بیمه صادراتی دو کشور، موجب ارتقا همکاری های اقتصادی ایران و سوئیس می شود. 


وی افزود:بنا شد همکاری دوکشور در قبال عضویت ایران در سازمات تجارت جهانی ادامه یابد.


 اخبار سیاسی  -  صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
حضور حسن روحانی در ستاد انتخابات کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه روحانی 70 ساله برای انتخابات خبرگان: حضور فقهای جوان خبرگان را تقویت می‌کند



اخبار,اخبار سیاسی,محمدحسن اختری

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت در انتخابات آینده خبرگان به عنوان نامزد حضور نخواهم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری درباره اهمیت انتخابات مجلس خبرگان گفت ملت ایران یک ملت تصمیم‌گیر بر سرنوشت خود به حساب می‌آیند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه همه انتخابات‌هایی که در کشور برگزار می‌شود اهمیت دارد تاکید کرد هر جایگاهی که برای آن انتخابات انجام می‌شود چه شورای شهر و استان و چه مجلس خبرگان و .... اهمیت بالایی دارد و مجلس خبرگان نیز به خاطر ارتباط با عالی‌ترین مقام در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه و جایگاه بالایی برخوردار است و نقش مردم در این زمینه می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد که دانشمندان و فقهایی را تعیین کنند که هم توان انتخاب و تشخیص خوبی داشته باشند و هم مردم به ایمان آنها باور داشته باشند.

وی گفت: مردم باید به این انتخابات اهمیت بدهند و حضور فراگیر در این انتخابات داشته باشند.

حجت‌الاسلام اختری با اعلام این خبر که نامزد انتخابات خبرگان در سال 94 نخواهد شد درباره حضور چهره‌های جوانی مثل حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان گفت: هر شخصیت علمی و فقیه و مجتهدی که در خط انقلاب و نظام و امام و رهبری باشد حضورش در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند این پایگاه مقابله با استکبار را تقویت کند.

اخبارسیاسی - ایلنا