اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی تهران را به مقصد بیشکک ترک کرد/دیدار با رؤسای جمهور چین و روسیه



شرکت در اجلاس سران شانگهای,سفر روحانی به بیشکک

برای شرکت در اجلاس سران شانگهای
روحانی تهران را به مقصد بیشکک ترک کرد

رئیس‌جمهور اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سران سازمان شانگهای عازم پایتخت قرقیزستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد بیشکک پایتخت قرقیزستان به منظور حضور در اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای ترک کرد.

سفر رئیس‌جمهور اسلامی ایران برای شرکت در این اجلاس بنا به دعوت رسمی رئیس‌جمهور قرقیزستان صورت گرفته است و روحانی در این سفر علاوه بر حضور در این اجلاس با برخی از رؤسای جمهور شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار خواهد کرد.

روحانی در مراسم بدرقه که با حضور حجت‌الاسلام والمسملین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، پس از نواخته شدن سرود ملی از یگان احترام حاضر در محل پاویون ریاست جمهوری سان دید.

روحانی را در این سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه همراهی می‌کند.

روحانی پیش از سفر به اجلاس شانگهای خبر داد
دیدار با رؤسای جمهور چین و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای/ تبیین مواضع ایران درباره مسائل منطقه‌ای

رئیس‌جمهوری پیش از سفر به کشور قرقیزستان برای شرکت در اجلاس شانگهای از تبیین مواضع ایران راجع به مسائل منطقه‌ای در جریان این اجلاس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران پیش از سفر رسمی به کشور قرقیزستان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای با اشاره به اهمیت این سفر گفت: این سفر به دعوت رسمی رئیس دوره‌ای شورای سران همکاری شانگهای و به دعوت رئیس‌جمهور کشور دوست قرقیزستان صورت می‌گیرد.

وی افزود: اجلاس سران سازمان شانگهای یک اجلاس مهم منطقه‌ای است و جمهوری اسلامی ایران چندین سال است به عنوان عضو ناظر در اجلاس شانگهای شرکت می‌کند.

وی افزود: این سازمان 6 عضو اصلی و 5 عضو ناظر و سه کشور به عنوان گفت‌وگو دارد و یک سازمان مهم منطقه‌ای است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر در آن شرکت می‌کند.

روحانی گفت: ‌در اجلاس سران شانگهای و در سخنرانی اصلی مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد شد.

وی افزود: تشکیل اجلاس سران شانگهای در شرایط فعلی منطقه‌ای بسیار مهم است. از 6 عضو اصلی این سازمان روسیه و چین به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت مطرح هستند و از این رو این برگزاری این اجلاس می‌تواند در مسائل امروز منطقه اهمیت شایان توجهی داشته باشد.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در ادامه با اشاره به اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و در سخنرانی اصلی آن در خصوص مسائل منطقه‌ای تبیین خواهد شد، گفت: در حاشیه اجلاس نیز علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهور کشور میزبان دیدارهایی نیز با سران شرکت کننده در اجلاس صورت خواهد گرفت.

همچنین دیدارها و ملاقات‌هایی نیز در سطح وزیر انجام خواهد شد.
روحانی همچنین از دیدار با رؤسای جمهور چین و روسیه در جریان این سفر خبر داد.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: امیدواریم بحث‌ها و ملاقات‌ها در این سفر به گونه‌ای باشد که منافع ملت ما و همچنین مردم منطقه تامین شود.
فارس


ویدیو مرتبط :
دیدار رؤسای جمهور روسیه و مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف:روحانی با رئیس‌جمهور چین دیدار می‌کند/ رئیس‌جمهور هفته آینده به "بیشکک" می‌رود



سفر رئیس جمهور به بیشکک,وزیر امور خارجه

ظریف:روحانی با رئیس‌جمهور چین دیدار می‌کند/ رئیس‌جمهور هفته آینده به "بیشکک" می‌رود

وزیر امور خارجه از دیدار رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با رئیس‌جمهور چین در حاشیه اجلاس شانگهای خبر داد.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، با اشاره به حضور رئیس جمهور در اجلاس شانگهای، گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی هفته آینده برای شرکت در اجلاس شانگهای به بیشکک قزاقستان می‌رود.

وی افزود: رئیس جمهور در حاشیه این دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین دیدار می‌کند و دیدارهای دیگری هم با سایر همتایان خود خواهد داشت که در حال تنظیم زمان این دیدار‌ها هستیم.

وزیر امور خارجه تأکید کرد: حجت‌الاسلام روحانی پنج‌شنبه یا جمعه هفته آینده عازم قزاقستان خواهد شد.

ظریف همچنین در خصوص برنامه‌ریزی برای دیگر سفرهای خارجی رئیس جمهور، اظهار داشت: آقای روحانی به‌راحتی سفر نمی‌کنند./تسنیم