اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: تهران از توسعه همه جانبه روابط با توکیو استقبال می‌کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی , حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ژاپن عصر چهارشنبه در جاکارتا دیدار و درباره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که در حاشیه اجلاس سران کشورهای آسیایی – آفریقایی برگزار شد، با اشاره به روابط همواره مثبت میان دو کشور گفت: تهران علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه بوی‍‍ژه در عرصه‌های علمی، فناوری، زیست محیطی و اقتصادی با توکیو است.

رییس جمهوری با اشاره به حضور گسترده شرکتهای بزرگ از اروپا و سایر کشورهای جهان در ایران، افزود: ژاپن نیز این فرصت را دارد که از فرصت های همکاری اقتصادی با ایران بهره گیرد.

دکتر روحانی با اشاره به آغاز همکاریهای تهران – توکیو در حوزه محیط زیستی، گفت : این همکاری‌ها بویژه در زمینه های مقابله با آلودگی هوا و حفاظت از آب های ساحلی، می تواند تعمیق و گسترده تر شود.

رییس جمهوری ضرورت همکاریهای مشترک برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری را خاطر نشان کرد و افزود: یکی از مهمترین ریشه‌های تروریسم در منطقه، فقر و عدم توسعه یافتگی است. ایران و ژاپن می توانند با همکاری مشترک جهت پیشرفت و توسعه کشورهای منطقه همکاری کنند و با همکاری مشترک اقتصادی، زمینه های فقر را کاهش دهند.

دکتر روحانی با اشاره به وضعیت یمن و نیاز شدید مردم این کشور به کمکهای درمانی و انساندوستانه، گفت: ثبات و صلح در هر منطقه به نفع کل جهان و نا آرامی و درگیری در مناطق مختلف نیز به ضرر جامعه بین المللی است. ایران با این دیدگاه از هر گونه همکاری مشترک استقبال می کند.

نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با رییس جمهور کشورمان گفت: روابط ایران و ژاپن در دوره جدید پیشرفت خوبی دارد و توکیو از گسترش همکاریها استقبال می کند.

شینزو آبه اظهار داشت: همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های انسان دوستانه، محیط زیست و مبارزه با مواد مخدر همچنان ادامه دارد و علاقمندیم که در زمینه‌های پزشکی هم این همکاریهای مشترک آغاز شود.

نخست وزیر ژاپن در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و درخصوص ایمنی نیز توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم ایران نقش سازنده خود را در خاورمیانه همچنان ادامه دهد، افزود: تبادل نظر در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی، بین دو کشور باید ادامه یابد.

 

اخبار سیاست خارجی - پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

 


ویدیو مرتبط :
عزم تهران و توکیو برای گسترش روابط اقتصادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: اجرای توافق‌ها، روابط تهران - عشق آباد را توسعه می‌دهد



اخبار,اخبار سیاسی ,رابطه ایران و ترکمنستان

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اجرای توافق‌نامه‌های منعقده میان ایران و ترکمنستان منجر به توسعه و شکوفایی اقتصادی دو کشور خواهد شد،‌ آمادگی تهران برای تسریع در اجرای توافق‌ها و گسترش بیش از پیش مناسبات با عشق‌آباد را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار با معاون رییس کابینه ترکمنستان در امور نفت و گاز، به چهار دور مذاکرات سازنده روسای جمهور دو کشور اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات دو رییس‌ جمهور و تفاهم‌نامه‌های میان دو کشور از جمله در اجرای طرح‌های راه‌سازی، صادرات کالا و خدمات و نیز مبادلات در حوزه انرژی، زمینه‌ساز توسعه منطقه‌ای و ارتقاء همکاری‌ها خواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه همواره مناسبات خوبی میان ایران و ترکمنستان حاکم بوده است، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور همسایه در همه زمینه‌ها توسعه و تعمیق یابد.

«بای مراد خوجه محمد‌اف» معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان در امور نفت و گاز نیز ضمن تقدیم پیام بردی محمد‌اف رییس‌ جمهوری ترکمنستان، به روابط خوب و حسنه دو کشور و امضا ۱۹ سند همکاری دوجانبه اشاره کرد و گفت: ترکمنستان براساس حسن همجواری به دنبال ارتقاء همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: در دو روز گذشته هیات همراهش مذاکرات سازنده‌ای با وزرای نفت، راه، مسکن و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی ایران در خصوص اجرایی شدن توافقات فی‌مابین داشته‌اند.

اخبار سیاست خارجی - پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری