اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: تحریم، فساد اقتصادی می‌ آورد


رییس جمهوری کشورمان ضمن اعلام استقبال از حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش های مختلف اقتصادی ایران اظهار امیدواری کرد، در آمریکا نیز شرایطی فراهم شود که سرمایه‌گذاران علاقمند این کشور قادر به حضور در اقتصاد ایران شوند.

ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع فعالان، صاحب‌نظران و سرمایه گذاران شرکت‌های بزرگ آمریکایی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری خارجی پلی برای ارتباط بهتر دو ملت است و اقتصاد ایران می‌تواند به شاهراهی برای تجارت جهانی، حل و فصل مشکلات سیاسی، ایجاد اعتماد بیشتر میان ملت‌ها و استقرار امنیت در کل کشورهای خاورمیانه مبدل شود.

رییس شورای عالی اقتصاد، با تشریح وضعیت اقتصادی کشورمان در سال‌های گذشته، تلاش دولت یازدهم در کاهش نرخ تورم و خروج از شرایط رکود را یادآور شد و گفت: بزرگترین موفقیت دولت در یک سال گذشته با توجه به قولی که در انتخابات به مردم داده شد، ایجاد ثبات و آرامش در بازار ایران بوده است.

روحانی با اشاره به آثار تحریم‌های غیرقانونی در عرصه اقتصاد جهانی اظهار داشت: یکی از پیامدهای تحریم رواج فساد است؛ ضمن این که تحریم‌های غیرقانونی، کور و ظالمانه باعث تضییع حقوق بشر و تخریب روابط ملت‌ها می شود.

رییس جمهوری کشورمان با تشریح تلاش دولت برای فراهم کردن شرایط مناسب حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: دولت به صراحت اعلام می کند که خواهان واگذاری امور اقتصادی به مردم ایران و شرکت‌های خصوصی است و در بسیاری از زمینه ها از شرکت‌های خارجی نیز برای سرمایه گذاری دعوت کرده است.

رییس شورای عالی اقتصاد با بیان اینکه در گوشه و کنار ایران زمینه برای فعالیت اقتصادی سودآور وجود دارد، از برگزاری نشست اختصاصی با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی و مدیران بانک‌ها در سفرهای استانی و ارائه تسهیلات و ایجاد جاذبه برای حضور شرکت‌های خارجی در کشورمان خبر داد.

روحانی گفت: ایران با توجه به پیشینه تاریخی و طبیعت منحصر به فرد خود می تواند جاذبه بسیاری در صنعت گردشگری داشته باشد، چنانکه در یکسال گذشته ورود گردشگران خارجی به ایران بیش از دو برابر شده و دولت و بخش خصوصی صدها طرح در زمینه گردشگری در دست اجرا دارد.

رییس جمهوری جایگاه ممتاز جغرافیای کشورمان را به عنوان کریدور شمال به جنوب یادآور شد و با اشاره به احداث چندین شبکه ریلی سراسری که خلیج فارس را به کشورهای آسیای میانه، دریای سیاه و قفقاز و چین متصل می کند، گفت: در زمینه دو خطه و برقی کردن شبکه راه آهن در ایران بیش از ۵۰ میلیارد دلار هزینه خواهیم کرد.

رییس شورای اقتصاد افزود: بندر چابهار با تصمیم و سرمایه گذاری دولت در سالهای آینده به یکی از بزرگترین بنادر صادرات و واردات در منطقه مبدل خواهد شد.

روحانی برنامه ریزی دولت برای افزایش ظرفیت تولید نفت به ۴ تا ۵ میلیون بشکه را مورد اشاره قرار داد و گفت: فقط با اتمام یکی از طرح های مهم سرمایه گذاری در منطقه غرب کشور در ۴ سال آینده روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود.

رییس جمهوری از افزایش تولید گاز در کشور خبر داد و با اشاره به توسعه صنایع پتروشیمی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده زمینه برای بخش خصوصی داخلی و خارجی بیش از ۷۰ میلیارد دلار برای ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی وجود دارد که می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

رییس شورای عالی اقتصاد سایر ظرفیت های کشور را در حوزه معدن و کشاورزی تشریح کرد و افزود: همین اقدامات باعث شده که در یکسال گذشته رشد منفی اقتصادی کشور به رشد مثبت تبدیل شود و انضباط مالی و پولی تورم را به نرخ معقولی رسانده است.

دکتر روحانی از ظرفیت شرکتهای خصوصی و داخلی و اصلاح قوانین برای حمایت از بخش خصوصی سخن به میان آورد و گفت: به شدت با رانت اطلاعاتی مقابله کرده و با ایجاد دولت الکترونیک و شفافیت، اطلاعات را در اختیار همه مردم قرار می دهیم.

رییس جمهوری در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در خصوص مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ گفت: اگر غرب و ۱+۵ دنبال تحقق این موضوع هستند که فنآوری صلح آمیز در اختیار ایران باشد اما انحراف به سوی سلاح نباشد، برای ما ۱۰۰ درصد قابل قبول است.

دکتر روحانی اضافه کرد: استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای را در عرصه های مختلف می خواهیم و به دنبال ساخت راکتور هسته ای برای تولید برق و تولید سوخت هستیم، تا به خوداتکایی برسیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی با ابراز خرسندی از اینکه توافق موقت ژنو نشان داد آنچه توافق شد می تواند اجرایی شود، گفت: توافق اولیه، البته مخالفانی داشت ولی در نهایت از سوی طرفین جامه عمل به خود پوشید.

رییس جمهوری کشورمان به درخواست یکی از شرکت کنندگان برای ایجاد سفارت در تهران و واشنگتن و دست دادن روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل اینگونه پاسخ داد: مشکلات ما با آمریکا بسیار زیاد است و تنها با دست دادن روسای جمهور دو کشور حل و فصل نمی شود.

روحانی افزود: البته در یکسال گذشته گام هایی برداشته شده است. وزرای خارجه دو کشور درباره موضوع هسته ای مذاکره می کنند و با این حال گذشتن از شکاف بزرگی که میان ایران و آمریکا به وجود آمده نیاز به تدبیر بیشتر و تسهیل رابطه میان دو ملت دارد.

وی خاطرنشان ساخت: قطعاً صورت دستیابی به توافق جامع نهایی در مسائل تجاری، اقتصادی و بانکی، گشایش خوبی ایجاد خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
روحانی: تحریم ها به زودی از پیش روی فعالان اقتصادی بردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلیلی:حماسه اقتصادی باقهرمان‌سازی خلق نمی‌شود/روحانی: اگر کسی می‌خواهد تحریم ادامه پیدا کند...



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عارف در اصفهان: یک اصلاح‌طلب هرگز عقب‌نشینی نمی‌کند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید روز 24 خردادماه به صحنه بیاییم تا پیروز انتخابات شویم؛ رای ندادن نشانه اعتراض نیست.

محمدرضا عارف در دیدار عمومی خود با مردم اصفهان در مسجد اعظم حسین‌آباد اظهار کرد: قبل از هرچ یز رحلت امام جمعه سابق اصفهان آیت‌الله سیدجلال‌الدین طاهری را تسلیت عرض می‌کنم و باید بگویم که امروز به سوی شما آمده‌ام و دست یاری به سوی شما دراز می‌کنم. امیدوارم در دولت آینده بتوانیم کشور ایران را با هم بسازیم.

وی افزود: مطمئنم با خرد جمعی می‌توانیم ایرانی آباد و آزاد بسازیم. پس از سال‌ها سکوت آمده‌ام تا از تجربه 30 ساله خود برای بهبود اوضاع کشور استفاده کنم. آمده‌ام تا اصفهان را برای همیشه نصف جهان کنیم. قصد داریم تا زاینده‌رود همیشه زاینده‌رود باقی بماند و به دغدغه شما جواب بدهم و امیدوارم رنج کشاورزان اصفهانی پایان یابد.

وی افزود: من آمده‌ام تا جلوی رواج دروغ را بگیرم؛ چراکه دروغگو دشمن خداست و قصد داریم که این فرهنگ را در ایران ترویج دهیم که همه ایرانی‌ها شهروند درجه یک محسوب شوند. پس از 30 سال سکوت می‌خواهم مطالبات مردم را پیگیری کنم تا معلم با شوق بر سر کار خود حاضر شود و پرستاران زحمتکش به حقوق خود برسند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قصد داریم به ایرانیان هویتی دیگر بخشیم و کاری کنیم تا پاسپورت ایرانی ارزش خود را بازیابد و جهان، ایران را به عنوان کشوری پرخاشگر نشناسد.

وی افزود: قصد دارم در دولت آینده پای مدیران سیاسی را از ورزش کشور قطع کنم و بیمه زنان خانوار را محقق سازم.

وی تصریح کرد: دولت من حتی از یک روزنامه هم شکایت نخواهد کرد و قرائتی از دین خواهیم داشت تا همه دین را زیبا دریابند.

عارف خاطرنشان کرد:‌باید روز 24 خردادماه به صحنه بیاییم تا پیروز انتخابات شویم. رای ندادن نشانه اعتراض نیست بلکه عقب‌نشینی است و یک اصلاح‌طلب هرگز عقب‌نشینی نمی‌کند. باید حماسه دوم خرداد 76 را رقم بزنیم تا پیروزی از آن ما شود. برای پاسخگویی به نیازهای مردم نیاز به یک حماسه سیاسی داریم و اگر 24 خرداد پرشور حاضر شویم، پیروز می‌شویم. 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جلیلی:حماسه اقتصادی باقهرمان‌سازی خلق نمی‌شود/«جریان تردید» می‌خواهد تهدیدها رااثرگذار کند

سعید جلیلی جریان‌های فتنه، انحراف و تردید را سه حرکت تهدیدکننده مقاومت ملت ایران، انقلاب، نظام اسلامی و آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری در چهار سال اخیر دانست و درباره شکل‌گیری جریانی موسوم به «تردید» هشدار داد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع هوادارانش در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز گفت: چهار سال قبل در چنین روزهایی که مردم ایران، جمهوریت را در کنار اسلامیت به رخ جهانیان کشیده بودند، عده‌ای با فتنه‌ای بزرگ، به مردم ظلم کردند اما همین مردم در 9 دی طومارشان را در هم پیچیدند.

وی ابراز عقیده کرد: آسیب دوم در چهار سال اخیر حرکتی بود که می‌خواست از اسلام ناب و خط ولایت زاویه بگیرد و بحث‌های مجعولی در برابر اسلام ناب مطرح کرد؛ بحث‌هایی مانند مکتب ایرانی، دوستی با ملت اسرائیل و غیره. این جریانی می‌خواست روند پیشرفت ملت ایران را متوقف کند اما با مقاومت ملت روبرو شد.

جلیلی افزود: امروز جریان دیگری پس از فتنه و انحراف در حال شکل‌گیری است که باید به آن توجه جدی داشت؛ جریانی که می‌خواهد در زمانی که انقلاب در موقعیت خیبر و پشت خیمه‌های دشمن قرار گرفته و دشمن را ناچار و مستاصل و متوجه کند که تهدیداتش کارساز نیست، تهدیدها را با ایجاد تردید در داخل، اثرگذار کند.

وی در بیان ویژگی‌ها و لزوم شناخت این جریان گفت: این ترفند دشمنان است که از صدر اسلام تاکنون ادامه داشته و خواهد داشت، دشمن زمانی که از مصاف با جبهه حق ناامید می‌شود به ایجاد تردید می‌پردازد، جریانی که در برابر ایمان و امید امام(ره) قرار دارد، جریانی که می‌خواهد در توانایی‌های کشور تردید ایجاد کرده و در وجود ظرفیت‌های عالی و متعالی تردید ایجاد کند و هزینه‌های تورمی برایش بتراشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "این جریان در تشخیص توان ملی ضعیف است و عدالت را باور ندارد"، افزود: این جریان به‌جای اسلام ناب و تکیه بر توان مردمی، بر روش کدخدامنشی تکیه کرده و به‌دنبال حل مسایل با استفاده از این شیوه است؛ جریانی که عزم‌ها و جزم‌ها را هدف قرار می‌دهد. با این جریان باید با هوشیاری و هوشمندی برخورد کرد.

جلیلی با بیان اینکه "این جریان می‌خواهد در دل مردم رعب ایجاد کند و خالی کردن دل مردم را هدف قرار داده و همواره از صدر اسلام تاکنون به‌دنبال ایجاد یاس و رعب و ناامیدی در دل مومنین بوده و هست"، خطاب به جمع حاضر گفت: وظیفه ما و شما شناخت دقیق موقعیت استو امروز می‌بینیم شش قدرت جهان در یک طرف و اراده و عزم ملت ما در یک طرف قرار دارد و هرچه ملت اراده کند، محقق می‌شود. امروز اراده ملت ایران حرف اول را در دنیا می‌زند و سخت‌ترین دشمنان را وادار به بیان این مطلب می‌کند که جمهوری اسلامی ایران قدرت انکارناپذیر جهان است و حل مسایل بین‌المللی بدون حضور ایران اسلامی ممکن نیست.

وی تصریح کرد: این قدرت در پرتو اسلام ناب و باورداشتن مردم به‌وجود آمده است. اگر حماسه انقلاب و دفاع مقدس را خلق کردیم، به‌دلیل باورداشتن مردم و تکیه به اسلام ناب بوده و امروز هم باور داریم که با توجه به این دو عنصر که امام(ره) آن را به ما آموخت می‌توان در سایر عرصه‌ها هم حماسه آفرید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، راه حل مشکلات اقتصادی، گرانی، تورم، مسکن و ازدواج جوانان را خلق حماسه اقتصادی دانست و با تاکید بر اینکه کارویژه دولت در خلق این حماسه بسیار مهم است، گفت: من 12 گام برای خلق حماسه اقتصادی تعریف کرده‌ام که هریک از کاندیداهای منتخب مردم برداشتن این گام‌ها را از فردای 24 خرداد و خلق حماسه سیاسی آغاز کند، در خلق حماسه اقتصادی موفق خواهد بود.

وی مهمترین وظیفه دولت را شکل‌دهی سازوکاری با هدف پشتیبانی از مردم به‌جای مانع‌تراشی بر سر راه مردم دانست و تصریح کرد: تنها با تکیه بر کشاورزی شیراز می‌توان در تولید محصولات کشاورزی خودکفا شد و به‌جای 11 میلیارد دلار واردات، این عدد را بین کشاورزان فارس و کشور توزیع کرد.

جلیلی با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌ها و توانمند کردن آنها در مقابل خط تردید گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود، هر جوان شیرازی نباید به‌دنبال کار بگردد بلکه خود باید یک کارآفرین باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری حمایت از تولید را راهی برای تحقق حماسه اقتصادی دانست و عدالت را تنها راه حمایت از تولید ملی بیان کرد و گفت: باید عدالت در توزیع منابع ایجاد شود، هر شهروند عشایر باید فرصتی برابر با یک شهروند تهرانی داشته باشد.

وی شفاف‌سازی در منابع مالی و جلوگیری از رانت و استفاده از قدرت برای بهره‌بردن از منابع بانکی را یکی از اهداف خود دانست و اظهار کرد: چرا باید یک کشاورز برای پنج میلیون تومان وام سال‌ها در انتظار بماند اما 23 نفر 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کنند و نقشی در تولید نداشته باشند و پول را هم پس ندهند؟

جلیلی یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور را در کنار ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی، ظرفیت فرهنگی و صادرات محصولات فرهنگی برشمرد و با تاکید بر اینکه سفرهای استانی اقدامی مناسب است، گفت: در کنار سفرهای استانی نیازمند اصلاح ساختار اداری هستیم. به‌جای آنکه سالی یکبار به شلمچه رفته و اشک بریزیم، باید فرهنگ بسیجی را به سازمان‌ها و اداره‌ها برده و ترویج دهیم، با تفکر بسیجی می‌توان ساختار اداری را متحول کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که باید ساختاری ایجاد کرد که وزیر و مدیرکل و مسئول به‌دنبال مردم باشد تا کار آنان را انجام دهد نه اینکه مردم به‌دنبال انجام کار در اداره‌ها سرگردان باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان تصریح کرد: با قهرمان‌سازی، حماسه اقتصادی خلق نمی‌شود، بدون اینکه ساختار اداری درست شود، هر اقدامی مقطعی خواهد بود. ما به‌دنبال آن هستیم که یکبار برای همیشه ساختار اداری را اصلاح کنیم. 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

روحانی در نوشهر: اگر کسی می‌خواهد تحریم ادامه پیدا کند، به من رای ندهد

حسن روحانی گفت: انتظار دارم 24 خرداد کسی با صندوق قهر نکند تا فرد اصلح و مدیر لایق، مدیریت اجرایی کشور را به عهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن روحانی در مسجد جامع نوشهر در جمع مردم و هواداران خود با بیان اینکه باید کاری کنیم که اخلاق در کشور حاکم شود، اظهار کرد: اگر بار مسوولیت اجرایی کشور را مردم به من بسپارند، به آنهایی که 8 سال به من تهمت زدند، تهمت نمی‌زنم و به آنهایی که به بزرگان کشور توهین کردند، توهین نمی‌کنم.

وی با اشاره به اینکه می‌خواهم کاری کنم که در کشور ما توهین نباشد، تصریح کرد: می‌خواهم کاری کنم همه سلام، و آشتی و محبت باشد نه دروغ و فحاشی.

وی افزود: ما نیاز داریم جوانان ما از بیکاری نجات پیدا کنند و شغل شایسته با مزد بایسته داشته باشند.

روحانی در جواب فریادهای مردی که می‌گفت که روحانی دوستت داریم، گفت: اگر شما به من محبت داری، من به شما عشق می‌ورزم و عهد بین من و شما قانون اساسی است.

حسن روحانی با بیان اینکه تمام تلاش و کوشش من این خواهد بود که مردم از فشار تحریم‌ها نجات پیدا کنند، افزود: اگر کسی می‌خواهد تحریم ادامه پیدا کند، اخلاق در جامعه پیاده نشود، آزادی مسوولانه اسلامی طبق قانون اساسی در کشور نباشد به من رای ندهد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه خیابان و دانشگاه کشور باید مکان امنی برای جوانان باشد، خاطرنشان کرد:‌زنان و دختران ما نباید تحت فشار امنیتی باشند.

روحانی با بیان اینکه همه دست به دست هم می‌دهیم و کاری می‌کنیم که آزادی پیروز شود، افزود: بیایید کاری کنیم که افراط و خودسری در این کشور پایان یابد و کاری کنیم اختلاف و چنددستگی پایان پذیرد.

حسن روحانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، دولت اتحاد، انسجام، برادری و برابری خواهد بود، افزود: من انتظار دارم 24 خرداد، کسی با صندوق قهر نکند چون در این صورت فرد اصلح و مدیر لایق مدیریت اجرایی کشور را بر عهده خواهد گرفت. 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رضایی: خیلی اهانت‌ها شنیدم اما پاسخی ندادم/با رانت‌خواران و مفسدان مبارزه می‌کنم

محسن رضایی گفت: بیرون کردن فقر و گرانی از کشور اهمیتش کمتر از بیرون کردن دشمن از خاک کشور در دوران دفاع مقدس نیست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم کرمانشاه با بیان اینکه "در شأن مردم ایران نیست که با وجود داشتن منابع عظیم ثروت در ابتدایی‌ترین مسائل نیازمند کمک باشند"، گفت: می‌خواهم حق مردم را به خودشان بدهم.

وی در ادامه اظهار کرد: کار بزرگی در پیش داریم اما امیدواریم که با تکیه به توان ملت و بهره‌برداری درست از منابع آینده روشنی را خلق کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "حرف من، حق مردم است"، گفت: با تمام قدرت با رانت‌خواران و مفسدان مبارزه می‌کنم و دست آنها را از حق ملت کوتاه خواهم کرد.

رضایی با بیان اینکه "بیکاری جوانان مهمترین مشکل امروز کشور است"، تاکید کرد: نمی‌توان دید عزت جوانان ایران از بین می‌رود و احساس بی‌تفاوتی کرد.

وی همچنین با انتقاد از تورم و گرانی در کشور گفت: حقوق‌ها ثابت است، اما تورم هر روز افزایش می‌یابد و در این شرایط قدرت خرید مردم هر روز کاهش می‌یابد. 20 سال است اقتصاد کشور را مطالعه می‌کنم. امروز برای دفع خطری دیگر و خدمت به نظام و مردم وارد عرصه انتخابات شده ام و خود را سرباز مقام معظم رهبری و ملت ایران می دانم.

رضایی همچنین با انتقاد از منازعات سیاسی بین دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا اظهار کرد: این دعواها دردی از ملت دوا نمی‌کند. سالهاست این منازعات سیاسی در کشور وجود دارد و هزینه آن را ملت پرداخته است. امروز روز پایان دادن یه این منازعات است و باید توانمان را برای حل مشکلات کشور از جمله بیکاری و گرانی بگذاریم، نه اینکه صرف این منازعات کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: آمریکایی‌ها بخاطر وجود این منازعات سیاسی در کشور ما جشن گرفته‌اند. با این روند دیگر به دشمن احتیاج نداریم و همین جنگ های داخلی کافی است. من در دولتم از همه گروه ها استفاده می‌کنم. کاری به اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن افراد ندارم و از هر فردی که نظام و رهبری را قبول داشته و کارآمدی لازم را نیز داشته باشد استفاده خواهم کرد. امروز برای رفع مشکلات به بسیج همه امکانات نیاز داریم و همه ظرفیت ها را باید به صحنه بیاوریم.

وی با بیان اینکه "با هیچ فردی مشکل ندارم"، گفت: طی این 15 سال خیلی‌ها به من انتقاد می کردند که چرا اینقدر ساکتی؟ این سکوت برای این بوده که در صورت تشکیل دولت بتوانم از همه ظرفیت ها استفاده کنم. طی این سالها خیلی اهانت ها شنیدم اما پاسخی ندادم. در مناظره های اخیر هم توهین‌هایی شد که مثل سال 1388 خونسردی خود را حفظ کردم. در این سالها دوستی خود را به همه حفظ کرده ام تا بتوانم از ظرفیت همه افراد برای رفع مشکلات کشور استفاده کنم.

رضایی همچنین خاطرنشان کرد: تفاوت من با دیگر کاندیداها این است که تابلوی مردم را بلند کرده‌ام و حرف مردم را می‌زنم. ما می‌خواهیم کاری کنیم که ملت ایران در سعادت باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم تقویت ارزش پول ملی تاکید کرد: باید جلوی تضعیف هر روزه ارزش پول ملی را بگیریم.

رضایی همچنین در نظر گرفتن هدیه ازدواج 23 میلیون تومانی ازدواج برای جوانان را از برنامه‌هایش عنوان کرد و گفت: این مبلغ باید خرید جهزیه و لوازم خانگی ایرانی است و با این کار هم مشکل جوانان حل می شود و هم کارخانجات تولیدی کشور فعال می شوند.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش با بیان اینکه "کرمانشاه سرزمین پهلوانان بی‌ادعاست"، گفت: کرمانشاه دین خود را به اسلام و ایران ادا کرده و اکنون نوبت دولت است که دین خود را به مردم این سرزمین ادا کند و مشکلاتشان را مرتفع نماید.

رضایی با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه، تصریح کرد: توسعه تجارت و رونق بازارچه های مرزی را در این استان دنبال می کنم. در ضمن به کشاورزانی که کشاورزی خود را مکانیزه کنند یارانه خواهیم داد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان، به مشکل گرد و غبار در یازده استان کشور اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها چهار میلیارد دلار به ما بدهکارند که اگر قرار باشد با آنها مذاکره کنیم این پول را از آنها گرفته و صرف مهار گرد و غبار خواهیم کرد./ایسنا