اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی بر حمایت از بازار سرمایه تاکید کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 با اشاره به رشد 113 درصدی بازار بورس در ماه های اخیر
روحانی بر حمایت از بازار سرمایه تاکید کرد

هیات وزیران عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران تشکیل جلسه داد. روحانی در این نشست بر حمایت از بازار سرمایه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری در این جلسه، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی از وضعیت عملکرد بازار سرمایه در ماه های اخیر به هیات دولت ارایه کرد.

بر اساس این گزارش، ارزش بازار بورس تهران نسبت به ابتدای سال، 113 درصد رشد را نشان می دهد و این بیشترین ارزش بازار سهام در تاریخ بورس ایران می باشد.

همچنین ارزش معاملات بورس تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 480 درصد رشد نشان می دهد. تعداد دفعات معاملات در سال جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش انتظارات مثبت به آینده، افزایش سودآوری بنگاه های بورس، تضعیف سفته بازی در بازارهای رقیب و سیاست های حمایتی دولت از بازار سرمایه از مهم ترین موضوعات اثرگذار بر رشد بازار سرمایه بوده است.

رییس جمهوری در این نشست با مثبت خواندن حضور مردم در بازار سرمایه بر حمایت از این بازار تاکید کرد.

/ایرنا

 

 


ویدیو مرتبط :
شیوه های خرید وفروش در بورس و بازار سرمایه (بازار سرمایه 2)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت هایی که به بورس جان داد/ در صورت توافق با 1+5 بازار سرمایه به کدام سمت می رود؟



اخبار,اخباراقتصادی, بورس اوراق بهادار

 

 اخبار اقتصادی - حمایت هایی که به بورس جان داد/ در صورت توافق با 1+5 بازار سرمایه به کدام سمت می رود؟

 بازار سرمایه در شرایطی به کار خود در هفته جاری پایان داد که بورس تهران با صعود 453 واحدی، معادل 0.64 درصد رشد کرد.

  اگرچه بورس اوراق بهادار تهران 6 روز ناامید‌کننده در هفته ای که سپری شد را پشت سر گذاشت اما در نهایت در آخرین روز کاری خود به تصمیمات اتخاذ شده در نشست مدیران و فعالان بورس پاسخ داد و مسیر شاخص صعودی شد.

 

این بار نشست چهار وزیر دولت با مسئولان بورس توانست بر روند نزولی بازار سرمایه اثر گذار باشد به طوریکه پس از این نشست تصمیم به حل مشکلات فعالان بازار گرفته شد و در نهایت تاثیر مثبتی بر بازار گذاشت. شاید مسئولان نیز متوجه شدند که چنین نشست هایی می تواند در رفتار شاخص تغییر ایجاد کند و بر همین اساس در این نشست مقرر شد که این جلسات به صورت مستمر برای بهبود وضعیت بورس ادامه داشته باشد.

این تنها نشستی نبود که جان تازه ای به بازار سرمایه بخشید چه آنکه جلسه‌ای دیگر هم در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد ودر آنجا نیز تصمیم بر آن شد که کارگزاران تا ده برابر حقوق صاحبان سهام خود به شرکت‌های حقوقی وام دهند. با در نظر گرفتن حداقل میزان 10 میلیارد تومانی برای هر کارگزاری و تعداد 96 کارگزاری، سرمایه‌ای در حدود هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه کشور تزریق خواهد شد.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که برخی کارگزاری‌ها توان ارائه‌ سقف بالاتری از وام را دارند. اگر این تصمیم عملی شود می‌تواند طرف تقاضای بازار را تقویت کند و منجر به ایجاد شوک مثبت به بازار سرمایه کشور شود.

بازار سرمایه اگرچه از روزهایی که شاخص پی در پی رکورد های خود را شکست فاصله گرفته اما حمایت هایی که در هفته جاری از آن صورت گرفت زمینه ساز بهبود وضعیت آن شد تا جایی که حتی رئیس‌ کمیسیون اقتصادی مجلس نیز قول بررسی علل ایجاد وضعیت کنونی بورس را داده و از انجام تصمیمات موثر و فوری در‌خصوص وضعیت بازار سرمایه خبر داده است.

از سوی دیگر رییس جمهوری نیز در روز صنعت خبر از عملیاتی کردن بسته حمایتی دولت برای خروج از رکود تا پایان تیرماه ارائه‌ داد تا چنین تصمیم‌هایی در آستانه مذاکرات هسته‌ای بتواند خبرهای خوشی برای بازار سرمایه به همراه داشته باشد. به اعتقاد برخی کارشناسان بازار سرمایه در صورت انجام توافق با گروه 1+5 که تغییر شرایط را برای شرکت‌ها به همراه خواهد داشت، سهام اغلب شرکت‌ها 15 تا 20 درصد به یکباره رشد خواهد کرد و پس از آن برخی سرمایه‌گذارها به تغییر صنعتی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند اقدام می‌کنند یا سهام خود را به وجه نقد تبدیل می‌کنند.

گفتنی است بازار سرمایه در شرایطی به کار خود در هفته جاری پایان داد که بورس تهران با صعود 453 واحدی، معادل 0.64 درصد رشد کرد. در این راستا بیشترین تاثیر مثبت را «شبندر»، «پارسان» و «تاپیکو» بر شاخص کل گذاشتند. همچنین ارزش کل معاملات روز چهارشنبه بورس  حدود 86 میلیارد تومان و ارزش کل معاملات فرابورس در حدود 54 میلیارد تومان رسید.

شاخص بازار سرمایه در شرایطی با صعود 453 واحدی هفته جاری را به پایان برد که گمانه زنی هایی در رابطه با بهبود سهام پتروشیمی مطرح شده است. بر این اساس در گروه پتروشیمی اخباری مبنی بر کاهش نرخ گاز مصرفی مجتمع‌های پتروشیمی از 256 تومان در هر متر مکعب به 132 تومان به گوش رسید که  این خبر می‌تواند روند پتروشیمی‌ها را بهبود بخشد. در گروه پتروشیمی روز چهارشنبه «تاپیکو» صف میلیونی خود را تا پایان معاملات عرضه نکرد و «شیران» برای تعیین اعضای هیات‌مدیره متوقف شد. گروه فلزی نیز اغلب سبز پوش بود. افزایش نرخ‌های جهانی فلزات در کنار نرخ‌های بالای ارز می‌تواند تعدیل مثبت را برای این گروه به همراه آورد.

گروه خودرویی نیز که چند وقتی هست از آن به عنوان یک بازوی اثر گذار در  بازار سرمایه کشور نام برده می شود روز خوبی را پشت سر گذاشت. اغلب نمادها در این گروه تا پایان ساعت معاملات صف خرید خود را عرضه نکرده بودند؛ اما در پایان معاملات برخی قطعه سازان صف‌های خود را عرضه کردند.
 اخبار اقتصادی - خبر آنلاین