اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: با تفرقه کشور پیشرفت نمی کند


رییس جمهوری با بیان اینکه راه امام خمینی (ره) راه وحدت و اتحاد میان همه مسلمانان به ویژه ملت مسلمان ایران است، گفت: هیچ کس فکر نکند با تفرقه و اختلاف، نظام، انقلاب و کشور پیشرفت می کند، پیشرفت و توسعه در سایه اتحاد است.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نخستین سخنرانی خود به عنوان رییس جمهوری در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) افزود: ایام شعبانیه به نام و یاد سرور آزادگان حضرت ابی عبدالله الحسین، پرچمدار باوفایش قمر بنی هاشم (ع)، امام چهارم حضرت سجاد (ع) و همچنین به یاد و نام شاگرد بزرگ مکتب خاندان رسالت امام راحل (ره) است که امشب، فردا و همه روزها به یاد و نام آن بزرگمردی است که نهضت اسلامی را در این سرزمین اسلامی به پیروزی رساند، انقلاب اسلامی را به اوج عظمت و شکوه و همچنین ملت مسلمان ایران را به عزت، سعادت و مسیر حق و حقیقت راهنمایی کرد.

رییس جمهوری تصریح کرد: گرچه شب چهاردهم خرداد شب غم و سوگی است که مردم ما آن شب را از یاد نمی برند، ساعت حدود 10 و نیم شب روح ملکوتی امام عزیز و بزرگوار ما به جنان پرواز کرد و مردم ما در غم بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: اما همه ما در فردای آن روز یعنی روز چهاردهم خرداد لطف و عنایت خداوند را شاهد بودیم و مجلس خبرگان رهبری در عصر چهاردهم خرداد کار عظیم و بزرگی را انجام داد و نگذاشت پرچم انقلاب اسلامی حتی برای 24 ساعت روی زمین بماند و این پرچم را بر دوش سلاله فاطمه اطهر (س) و شاگرد مکتب ائمه اطهار (ع) حضرت آیت الله خامنه ای قرار داد.

رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: کاری که خبرگان رهبری انجام داد، التیامی بر زخم و غم این ملت بزرگ بود.

رییس جمهوری افزود: در روزگاری که در آن روزگار هم شرق فکر می کرد پایان دوران دین و خداپرستی است و هم غرب فکر می کرد که در دوران حکومت دینی خط ابدی کشیده است و هم شرق و غرب در سراسر جهان علیه خداپرستی و معنویت و دیانت و اخلاق پرداخته بودند، امام راحل به عنوان یک فقیه بزرگ و یک عالم روشن ضمیر یک عارف، یک سیاستمدار و یک انسان هوشمند توانست از پایگاه دین و با حمایت مردم سراسر این سرزمین پرچم نهضت اسلامی را به اهتزاز در آورد.

روحانی تصریح کرد: امام(ره) همان مرد شجاعی بود که در برابر استبداد و در برابر استعمار سر فرود نیاورد و با اتکال به خداوند و در مسیر اسلام ناب محمدی مسیر نهضت اسلامی را در مسیر هدایت برای پیروزی قرار داد.

وی ادامه داد: امام (ره) در سه برهه مهم تاریخی توانست مسوولیت سنگین خود را در مسیر حق به مقصد برساند؛ دوران اول دوران نهضت اسلامی بود؛ هم برای مبارزه با استبدادگران آنهایی که به ناروا در این سرزمین بنام سلطنت حکومت را در دست گرفته بودند و بر مردم مسلط شده بودند و هم قدرت های خارجی به ویژه غرب و آمریکا که بر مردم سلطه پیدا کرده بودند و در تمام زوایای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نفوذ خود را گسترده کرده بودند و بر سرنوشت این کشور اسلامی مسلط شده بودند.

روحانی تصریح کرد: امام (ره) در سال 1342 فریادش عمدتا بر ضد استبداد بود؛ برای آزادی مردم از شر ظالمان و ستمگرانی که به ناروا بر مردم سلطه یافتند و در مبارزه با کاپیتولاسیون عمدتا امام (ره) مبارزه با استعمار را آغاز کرده بودند.

وی اظهار داشت: امام (ره) مبارزه با استبداد و استعمار را به پیش بردند و مردم بیدار و هوشیار این سرزمین پشت سر رهبری نهضت اسلامی حرکت کردند؛ اگر چه نهضت اسلامی فراز و نشیب فراوانی را به خود دید.

روحانی گفت: امام (ره) هیچگاه برای دستیابی به اهداف خود باز نایستادند؛ چه آن روزی که امام را به زندان بردند و چه روزی که امام (ره) را به عنوان تبعید به کشور ترکیه و سپس به عراق بردند و دوران کوتاهی که امام در فرانسه بود در تمام این سالها و ماه ها امام (ره) نه هدف بلند خود را از یاد برد و نه در مسیر مبارزه آنی متوقف شد.

وی گفت: امام (ره) همواره بر مبنای موازین اسلامی و معیارهای اسلامی و کمک همه مردم این مسیر را به پیش برد تا انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

* امام از مسیر عقلانیت و تدبیر حرکت خود را ادامه داد

رییس جمهوری تصریح کرد: این اولین مرحله در رسالت امام بود؛ مرحله بعد، مرحله تثبیت انقلاب بود؛ ماه های آخر سال 57 و سالهای 58 و 59 سالهای تثبیت نظام اسلامی بود؛ امام از مسیر عقلانیت و تدبیر حرکت خود را ادامه داد و همه جا نظر مردم و آرای مردم را در کنار شریعت اسلامی و در چارچوب موازین اسلامی به عنوان یک معیار قرار داد.

روحانی اظهار داشت: آرای مردم از دیدگاه امام (ره) و تا امروز در نظام جمهوری اسلامی هیچ گاه به صورت تشریفات نبوده است.

رییس جمهوری افزود: امام (ره) نهادهای این نظام را در چارچوب رای و نظر مردم قرار داد و مسوولان بزرگ این نظام را نیز بر اساس آرای مردم و صندوق انتخابات مقرر کرد.

وی ادامه داد: در انتخابات فروردین 1358، انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، رفراندوم قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی همه در سال 58 انجام گرفت؛ از فروردین که انتخابات برای جمهوری اسلامی ایران بود تا اسفند که انتخابات برای مجلس شورای اسلامی بود؛ در همه این انتخابات ها، امام (ره) در چارچوب موازین شرع مقدس اسلام و آرای مردم این نظام را به پیش هدایت کرد.

*امام، نظام اسلامی را تثبیت کرد

رییس جمهوری اضافه کرد: حضرت امام (ره) در برابر چه گروهک های مزدور، چه قدرت های بزرگ، چه آمریکا به عنوان ابرقدرتی که در برابر انقلاب اسلامی فکر می کرد می تواند این حرکت را به توقف وادار کند، ایستاد و توطئه ها را سرنگون کرد و نظام اسلامی را تثبیت کرد.

روحانی مرحله سوم را مرحله دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: در دفاع مقدس توطئه ای توسط حزب بعث عراق و قدرت های بزرگ و هم پیمانانش در منطقه و جهان علیه استقلال، انقلاب و همچنین تمامیت ارضی ایران طراحی کرده بودند.

وی خاطر نشان کرد: امام آن کسی بود که از لحظه اول به مردم قدرت ایستادگی و مقاومت داد و همه را بسیج کرد تا در برابر متجاوزین ایستادگی کند، ارتش، سپاه، بسیج، عشایر و نیروی انتظامی و همه و همه طبق فرمان و دستور امام به صحنه آمدند، به رغم این که تمام جهان پشت سر متجاوزین ایستاده بودند.

وی اظهار داشت: سلاح ها، هواپیماها، تانک ها، هلی کوپتر ها، دلارها و رادیو تلویزیون های جهانی پشت سر آن ها فریاد به ناحق آن ها را تبلیغ می کرد اما ملت ایران با راهبری امام و با تکیه به حق و با وحدت، اتحاد و یکپارچکی توانست این دفاع مقدس را به پیروزی رساند و وجب به وجب خاک این سرزمین را از دست متجاوزین باز پس گیرد.

رییس جمهوری ادامه داد: امام در تمام این مراحل موفق و پیروز شد به عنوان رهبری که در قلوب مردم و افکار مردم راهبری می کرد و در مسیر حق مردم را در اهداف مقدس انقلاب هدایت می کرد.

وی اظهار داشت: امام در همه این سه مراحل مسیر مدیریت کشور را در چارچوب معیارهای اسلامی به مردم و فرهیختگان نشان داد و نهادهای لازم را در این زمینه تاسیس کرد.

روحانی تاکید کرد: امام همان فقیهی بود که با صدای رسا به جهانیان اعلام کرد که اسلام می تواند در دنیای مدرن امروز بر جامعه حکومت و مدیریت کند و مردم را برای دستیابی به تمام اهداف معنوی و مادی شان رهنمود کند.

وی با بیان اینکه امام همان شخصیتی بود که فقه را بر مبنای زمان، مکان و همچنین اجتهاد پویا را برای مردم، علما و اندیشمندان تبیین و تشریح کرد، خاطر نشان کرد: ما دیدیم در آن دوران چگونه این انقلاب توانست در برابر همه توطئه ها به پیروزی برسد.

روحانی افزود: امام در زمان بازسازی این کشور بعد از جنگ زمان زیادی نداشت تا مسیر سازندگی کشور را هدایت و تبیین کند، امام دیگر فرصت نداشت تا در دوران پیشرفت و توسعه این کشور، کشور را بعد از دوران دفاع مقدس راهنمایی کند اما خوشبختانه پرچم هدایت مردم در اختیار شخصیتی قرار گرفت که همان راه امام و مسیر امام را ادامه داد و در برابر انواع توطئه ها توانست کشور، نظام و انقلاب را حراست کند.

*رهبر انقلاب توانست کشور را در مسیر ایستادگی و مقاومت هدایت کرد


رییس جمهوری اظهار داشت: 25 سال بعد از رحلت ملکوتی امام این کشور حفظ شد، در شرایطی که یک روز همه قدرت ها به عنوان ائتلاف برای آزادی کویت در همسایگی همین سرزمین اجماع کرده بودند و کوچکترین خطا و اشتباه می توانست کشور را درکام جنگ فرو برد، آن کسی که توانست کشور را هدایت کند و مردم را در مسیر ایستادگی و مقاومت قرار داد، رهبری معظم انقلاب بود.

رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: پس از آن بارها و بارها این منطقه در مسیر معضلات و مشکلات و جنگ قرار گرفت .حمله به افغانستان وعراق و اشغال این کشورها و بعد توطئه های دیگری که در لبنان و فلسطین و در سال های اخیر در سوریه و دیگر دیار اسلامی و توطئه گران آغاز کردند .

رییس دولت یازدهم خاطرنشان کرد:در واقع هم کشور باید در برابر همه توطئه ها ایستادگی و مسیر تدبیر و مقاومت را انتخاب کند و هم کشور باید در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

رییس جمهوری تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایگاه ثبات دراین منطقه است.شما بگویید در میان همه همسایگانمان در منطقه حساس خاورمیانه، آن کشوری که امروز دارای ثبات در سراسر کشور است آیا جز جمهوری اسلامی است؟

روحانی افزود: آن کشوری که امروز قدم به قدم قله های علم و دانش را فتح می کند، آن کشوری که امروز دارای عزت و عظمت در سراسر جهان است، ایران است.

*امروز جمهوری اسلامی پرچم مبارزه با خشونت و افراط در منطقه را بردوش گرفته است

رییس دولت یازدهم تاکید کرد:امروز جمهوری اسلامی ایران پرچم مبارزه با خشونت و افراط در منطقه را بردوش گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این هنگام شرکت کنندگان در مراسم با تکبیرهای پی در پی از سخنان رییس جمهور حمایت کردند.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز شما می بینید آنهایی که داعیه تمدن در جهان را دارند و به ظاهر می گویند ما با تروریسم مخالفیم ، می بینیم در سوریه، لبنان، افغانستان و دیگر کشورها به تروریست ها هم از لحاظ تسلیحات و هم مالی و هم در سازمان های بین المللی حمایت می کنند.

رییس جمهوری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در این منطقه و در سراسر جهان هم با تروریسم با زبان مبارزه می کند و هم در مقام عمل به آنهایی که امروز با تروریسم و افراطی گری در این منطقه مبارزه می کنند، کمک می کند.

* اسلام و قانون اساسی از آن همه است


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رییس دولت یازدهم گفت: ما می توانیم در مسیر پیشرفت و ثبات راهمان را ادامه دهیم و تنها دو شرط دارد. شرط نخست، وحدت، اتحاد، همبستگی حول محور اسلام، قانون اساسی و رهبری است.

وی افزود: همه ما دست به دست هم دهیم و از اختلاف انشقاق و شکاف پرهیز کنیم و نگذاریم عده ای در میان مردم اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.

رییس جمهوری تاکید کرد: اسلام از آن همه است، قانون از آن همه ملت است و رهبری به عنوان رهبر همه مردم ایران و همچنین کشورهای اسلامی که در مسیر انقلاب و حق قرار دارند، است.

روحانی اظهار داشت: هیچ کس نمی تواند بگوید اسلام از آن یک گروه است یا رهبری و قانون اساسی از آن گروه دیگری است، اینها معیارهایی برای وحدت و اتحاد جامعه ما است.

رییس دولت تدبیرو امید گفت: امروز همه باید متحد باشیم؛ تمام اقوام و مذاهب تحت پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله (ص)، راه عصمت و طهارت (ع)، خط امام و مسیری که امروز رهبر معظم انقلاب کشور و نظام را هدایت می کند، باشیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچ کس تصور نکند با تفرقه و اختلاف، نظام و انقلاب و کشور پیشرفت خواهد کرد؛ پیشرفت، ثبات و امنیت در کشور در سایه وحدت همان که امام راحل همواره بر آن تاکید می کرد، است.

*ما در سیاست خارجی موفق خواهیم بود و از حقوق هسته ای دفاع خواهیم کرد


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، روحانی گفت: راه امام خمینی (ره) راه وحدت و اتحاد میان همه مسلمانان به ویژه ملت مسلمان ایران و سرزمین اسلامی است.

وی اظهار داشت: راه امام (ره)، راه اخلاق، معنویت و تلاش بود؛ پس یک شرط برای پیشرفت، ثبات و پیروزی ما در همه عرصه ها؛ وحدت و اتحاد است.

رییس جمهوری راه دوم برای پیشرفت و پیروزی را جهاد ذکر کرد و گفت: جهاد به معنای عام کلمه، جهاد تنها مقاومت در میدان جنگ نیست، جهاد به معنای تلاش پیگیر است، به معنای آن است که از همه توان، ابزار و فرصت ها استفاده و بهره برداری کنیم.

وی افزود: مدیریت جهادی یعنی مدیریتی که بتوانیم از همه توان فرصت ها و امکانات استفاده کنیم.

* از حقوق حقه ملت به خوبی دفاع خواهیم کرد

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما امروز با اتحاد، جهاد و تلاشمان در همه عرصه ها پیروز میدان خواهیم بود. ما در میدان سیاست خارجی با وحدت و ایستادگی ملت، راه تلاش و جهادی که ملت ما انتخاب کرده است، از حقوق حقه ملتمان به خوبی دفاع خواهیم کرد.

*هم مردم و هم رهبر انقلاب از دیپلمات ها حمایت می کنند

رییس جمهوری تصریح کرد: امروز دیپلمات های ما در صحنه سیاست خارجی سربازان خط مقدمی هستند که هم مردم از آنها حمایت می کنند، هم رهبری معظم انقلاب اسلامی از آنها حمایت می کنند.

*زنجیرهای به ناحق تحریم را پاره خواهیم کرد

وی افزود: ما در چارچوب معیارهای مربوط به منافع و مصالح ملی و خطوطی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده است، در سیاست خارجی موفق خواهیم بود. هم از حقوق هسته ای دفاع خواهیم کرد و هم زنجیرهای به ناحق تحریم را پاره خواهیم کرد.

*بی تردید انرژی هسته حق مسلم است


به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این هنگام فریاد زدند «انرژی هسته ای حق مسلم ماست»، که رییس جمهوری خطاب به آنان گفت: بی تردید انرژی هسته حق مسلم است.

روحانی افزود: همچنین بی تردید صلح و ثبات، پیشرفت و توسعه، علم و دانش، نفوذ در منطقه و جهان و وحدت ،اتحاد و برادری حق مسلم مردم بزرگ ایران است.

در این هنگام شرکت کنندگان دوباره تکبیر و شعارهای «الله اکبر، الله اکبر، خامنه ای رهبر، مرگ بر آمریکا» را سر دادند.

رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه مردم ما مطمئن باشند در مسیر تدبیر، اعتدال و امید این ملت بزرگ به تمام اهدافمان دست خواهیم یافت، گفت: ما در طول 35 سال در فراز و نشیب مختلف پیروز و موفق بودیم و امروز هم در همه عرصه های مختلف پیروز و موفق خواهیم است.

روحانی ادامه داد: این کشور، کشور امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است که در سایه او و پناه توجهات حضرت ولیعصر امام زمان(عج) است.

وی اظهارداشت: این کشور دارای ملتی بزرگ، پرامید، بانشاط، متحد، زیر پرچم اسلام، منافع ملی و حول محور رهبری خواهد بو


ویدیو مرتبط :
روحانی : برجام نباید بین مردم تفرقه ایجاد کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی:آقایانی که در این 8 سال کشور را به این روز انداختید مردم دیگر شما را نمی‌خواهند



همایش انتخاباتی روحانی,روحانی در همایش انتخاباتی

روحانی در همایش انتخاباتی:

آقایانی که در این 8 سال کشور را به این روز انداختید مردم دیگر شما را نمی‌خواهند/بشتابید به پای صندوق آرا؛ هر یک از شما حداقل قول دهید 10 رای را بسازید/کاری می کنم که دختران ما در خیابان احساس امنیت کنند

از آنهایی نیستم که بخواهم از آبروی رزمندگان و ایثارگران برای انتخابات استفاده کنم/با مشورت هاشمی و خاتمی قدم در این راه گذاشتم/وقیحانه به دولت سازندگی و اصلاحات تهمت می زنند/عده‌ای هم هنوز فقر داخلی و تحقیر خارجی را افتخار می‌پندارند.

انتخاب : حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع هواداران خود گفت: کاری می‌کنیم همه زندانیان آزاد شوند. اگر اعتدال حاکم شود اگر بتوان افراطی‌گری را به انزوا برد، نیازی نیست که در کشور عدل و اعتدال کسی در زندان باقی بماند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید به افراطی‌گری پایان دهیم،خاطرنشان ساخت: بیایید به افراطی‌گری پایان دهیم، بیایید به خودسری پایان دهیم. ما در این کشور اجرای قانون را خواستاریم.می‌خواهم از طرف شما یک جمله بگوییم اگر قبول داشتید آن را تایید کنید. آقایانی که در این هشت سال کشور را به این روز انداختید مردم دیگر شما را نمی‌خواهند

حسن روحانی گفت: با مشورت بزرگان کشور یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، در این راه قدم گذاشتم، اما امیدم به شما جوانان است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در همایش تدبیر و امید که در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد، در جواب احساسات پرشور جوانان حاضر در سالن گفت: احساس شور جوانی می‌کنم و ای کاش در جمع شما بودم.

وی با بیان این‌که دست تک تک شما غیورمردان را می‌بوسم، اظهار کرد: سلام بر شما ملت ایران، سلام بر دختران، پسران و سلام بر همه اقوام ایرانی.

وی با بیان این‌که برای من روشن بود از بین بردن وحدت و انسجام به معنای از هم پاشیدن قدرت ملی خواهد بود، ادامه داد: از هم‌گسیختگی چارچوب‌های اقتصادی و اجتماعی، تصمیمات فردی، خودشیفتگی و کنار گذاشتن دانایان جامعه و همچنین منزوی کردن سرمایه‌های ملی و توهین و افترا به بزرگان کشور، نتیجه‌ای جز شرایط امروز را به همراه ندارد و من می‌دانستم قدم گذاشتن در این راه چقدر سخت و مشکل است.

این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به این‌که عده‌ای نمی‌خواهند وضع هشت سال گذشته تغییر کند، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند باز هم راه و مسیر گذشته ادامه یابد و عده‌ای هم هنوز فقر داخلی و تحقیر خارجی را افتخار می‌پندارند.

روحانی با تاکید بر این‌که من عزت و غرور ایرانیان را بازخواهم گرداند، گفت: من مجددا قدرت ملی را به این کشور به کمک همت شما جوانان برمی‌گردانم.

وی با بیان این‌که باید به افراطی‌گری‌ها و خودسری‌ها پایان دهیم، تصریح کرد: ما خواستار اجرای قانون دراین کشور هستیم.

روحانی با بیان این‌که همه ما به دنبال تغییر و تدبیر و امید هستیم، گفت: هوا بس ناجوانمردانه سرد است و من می‌خواهم به شما جوانان عزیز بگویم، برنامه من نجات اقتصاد کشور است.

وی با بیان این‌که اقتصاد ما امروز نیاز به نجات دارد، افزود: بیکاری، گرانی، آشفتگی، ناامیدی، نسبت به فردای نامشخص نسل جوان، به کمک شما غیورمردان قابل حل است و من به دنبال بازگشت ثبات و آرامش به کشور هستم که این کار با تدبیر و برنامه و امید امکان‌پذیر است.

روحانی در جواب فریادهای جوانان حاضر در سالن که مساله اشتغال را مطرح می‌کردند، گفت: راست می‌گویید؟ اشتغال . این همه بیکار در کشور وجود دارد و 867 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه امروز بیکارند پس چرا نباید بتوانیم برای جوانان عزیزمان شغل و کار شایسته ایجاد کنیم. در حالی که کشور ما این همه برنامه مادی و معنوی دارد و شاهدیم متاسفانه کشور را به تحریم انداخته‌اند و افتخار می‌کنند.

روحانی در ادامه گفت: راست است که این تحریم ظالمانه است. راست است که شورای امنیت به شورای امنیت سازمان ملل شورایی ظالمانه است. مگر ما نمی‌دانستیم که این شورای ظالمانه در کشور و دنیا تاثیرگذار است و مگر ما نمی‌دانستیم که چنین شورای ظالمانه‌ای وجود دارد. چرا برای آن برنامه‌ریزی نکردیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که در دولت سازندگی و اصلاحات ایراد گرفتیم و تهمت زدیم، اظهار کرد: به جای این‌که از دولت سازندگی و اصلاحات تشکر کنیم که کشور را از جنگ و شورای امنیت نیز دور کردند، به آنها وقیحانه تهمت زدیم. البته من نمی‌خواهم در زمینه بسیاری از این مسائل امروز سخن بگویم، اما اگر این ملت بزرگ بار مسوولیت را بر دوش من گذاشت، آنگاه برخی موارد را برای مردم توضیح خواهم داد اما به هر ترتیب علی‌رغم همه مشکلات، ما با کمک مردم، وحدت ملی، انسجام ملی و اجماع مسوولان در کشور تحریم را خواهیم شکست.

روحانی در ادامه خطاب به حاضرین در این همایش گفت: دختران، پسران، ما راهی جز اعتدال نداریم. افراط و تفریط همواره مشکل‌آفرین است. ما زیر خمیه وحدت و اتحاد و قانون اساسی و وحدت ملی قدرت بزرگ ملی را تشکیل خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر بار مسوولیت بر دوش من قرار گرفت، کرامت را به دانشگاه و دانشجو برمی‌گردانم و همچنین منزلت را هم به زنان برخواهم گرداند.

وی در ادامه گفت: من کاری خواهم کرد که با کمک پلیس زحمتکش کشور در سراسر خیابان‌ها، امنیت واقعی مستقر شود و دختران ما در خیابان احساس امنیت کنند. من نخواهم گذاشت ماموری بی‌نام و نشان از کسی سوال کند. دختران جامعه ما خود حافظ حجاب و عفاف هستند.

روحانی افزود: همه مسوولان کشور باید احساس کنند که فرمانروای کشور، ملت هست و بس. در این صورت همه مسوولان امانتدار خواهند بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: 24 خرداد روز سرنوشت‌سازی است. آیا می‌خواهید این روز حماسه افراطیون یا حماسه ملت ایران شود؟ پس هر یک از شما حداقل قول دهید 10 رای را بسازید. اگر می‌خواهید دروغ و تزویر از کشور رخت بربندد و دیگر مسوولی آمار غیردقیق ندهد و اگر می‌خواهید عزت و شکوه و مجد و عظمت به همه ایرانیان برگردد، و ریال ایرانی به جای اول خود برگردد و همچنین گذرنامه ایرانی به احترام خود بازگردد، پای صندوق آرا بشتابید.

روحانی با بیان این‌که همه پای صندوق آرا برویم تا اعتدال جای افراط را بگیرد، گفت: اگر همه پای صندوق رای برویم، تدبیر جای خودسری را خواهد گرفت و اخلاق نیز جای تهمت و افترا را.

وی افزود: من از آنهایی نیستم که بخواهم از آبروی رزمندگان و ایثارگران برای انتخابات استفاده کنم. من 8 سال در دفاع مقدس بودم و دست همه ایثارگران را می‌بوسم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که عده‌ای می‌خواهند 24 خرداد صندوق بدون رقابت را در اختیار داشته باشند، خاطرنشان کرد: من در برابر همه خانواده‌های بزرگ شهیدان تواضع می‌کنم، اما نمی‌خواهم در انتخابات از نام آنها سوءاستفاده کنم.

روحانی ادامه داد: آن روز در میدان جهاد و جنگ وظیفه افتخار بود و امروز هم حضور در حماسه سیاسی برای همه ما افتخار است، ولی باید بگویم من خود را پشت سر ایثارگران پنهان نکرده و پشت سر دین هم پنهان نخواهم شد.

روحانی گفت: من اگر اشتباه کردم، با صراحت در برابر ملت عذرخواهی می‌کنم. همچنین من از ملت بزرگم درخواست کمک خواهم کرد. من با نام معصومین مدیریت ناتمام خود را توجیه نمی‌کنم. من می‌دانم راه نجات، اجرای قانون اساسی است.

وی افزود: من فصل سوم قانون اساسی را که حقوق ملت است را تدوین کرده و به مجلس می‌دهم تا به صورت قانونی تقدیم ملت شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که در حقوق شهروندی زن و مرد یکسان هستند، عنوان کرد: در حقوق شهروندی، کرد، ترک، عرب و فارس با هم برابرند. نگذاریم روند 8 سال پیش ادامه یابد. از همه نقاط مثبت سال‌های گذشته استفاده می‌کنم. اما باید دولت تدبیر و امید را بسازیم.

وی تاکید کرد: بدانید امروز در شرایطی هستیم که تاریخ آینده را می‌توانیم بسازیم، نگذارید کسی شما را ناامید بکند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رییس جمهور آینده را آرای شما تعیین خواهد کرد، افزود: من سیاست آشتی و صلح را پیش خواهم گرفت. آشتی با همه احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها. شما بدانید یک حزب یا یک جناح در شرایط فعلی نمی‌تواند همه بار را بر دوش بگیرد. بنابراین نیاز به وحدت، اتحاد و یکپارچگی داریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید با نخبگان دانشگاه آشتی کنیم. همچنین کسانی که از دانشگاه کنار گذاشته شده‌اند و یا مدیرانی که به خاطر اظهارنظر از این مکان دور شده و کنار گذاشته‌اند را بازگردانیم.

وی با تاکید بر این‌که با آشتی ملی و وحدت ملی، انسجام و قدرت ملی را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ما با دنیا نیز آشتی خواهیم کرد. سیاست دولت تدبیر و امید، تعامل سازنده با جهان خواهد بود. همچنین اگر می‌خواهیم جهان تغییر کند، باید در جهان حضور فعالی داشته باشیم؛ چراکه با کنار نشستن و شعار دادن تغییری ایجاد نخواهد شد.

در پایان این همایش حسن روحانی از جوانان حاضر در سالن خواست با آرامش از محوطه خارج شده و نگذارند بهانه‌ای به دست کسی بدهند.

وی همچنین از نیروی انتظامی که نظم جلسه را به عهده گرفته بود، سپاسگزاری کرد.

رضا رشیدپور که به عنوان مجری برنامه در همایش حضور داشت، قبل از صحبت‌های حسن روحانی در پاسخ به شعارهای حاضرین با مضمون عارف – روحانی اتحاد اتحاد گفت: ان‌شاءالله خبرهای خوبی در راه است.

رشیدپور نیز در پایان با اشاره به این‌که جمعیت مشتاق حضور در همایش روحانی تا میدان هفت‌تیر پشت درهای سالن هستند، تاکید کرد: دیدیم جمعیت چندهزار نفری جوانان با اعتماد نیروی انتظامی چقدر نظم و آرامش را رعایت کردند و پس از آن نیز حاضرین شعار نیروی انتظامی تشکر تشکر را سر دادند.

همچنین از جمله شعارهایی که در این مراسم سرداده شد، دورود بر هاشمی، سلام بر روحانی، اصلاحات ائتلاف ائتلاف و ایرانی یک کلام روحانی والسلام بود./انتخاب