اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روحانی: انقلاب از آن همه مردم است


رئیس‌جمهور با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز جشن ملی تمام ایرانیان است، گفت: مردم با حضور پرشور در مراسم ۲۲ بهمن قدرت ایران را به رخ جهانیان بکشانند.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آستانه ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل تصریح کرد: دولت یازدهم به راه و مسیر امام بزرگوار در سایه رهنمودهای خلف صالحشان، مقام معظم رهبری ادامه داده و به وعده‌هایش به مردم، عمل می‌کند.

وی در این آئین معنوی که اعضای هیئت دولت نیز وی را همراهی می‌کردند، عید بزرگ دهه فجر و سر آغاز سی‌و‌هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران و به بیت مکرم حضرت امام راحل تبریک گفت.

رئیس‌جمهور اظهارداشت:در آستانه دهه مبارک فجر و دوازدهم بهمن سالروز ورود امام(ره) به کشور هستیم و این روز برای مردم ایران بسیار مهم بود که هم محبوبشان به وطن بازمی‌گردد و هم در برابر دشمنی که نمی‌خواست هرگز نام،کلام و خط امام در جامعه ما حاکم باشد، ملت ایران با قدرت توانست راه را برای ورود امام به کشور باز کند.

روحانی گفت: دوازدهم بهمن، دوازدهم فروردین را آفرید و نظام جمهوری اسلامی ایران را ثبات بخشید و به دنبال آن، دوازدهم آذر رسید که قانون اساسی از سوی ملت ایران از تصویب گذشت و راه و مسیر آینده برای ملت و کشور باز شد.

وی افزود: دشمن درصدد بود با زندانی کردن امام، با حصر امام و در دورانی با تبعید حدود 15 ساله ایشان، اجازه ندهد نهضت اسلامی به پیروزی برسد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در دوره‌ای دشمن می‌خواست با تبعید، امام را از تضعیف کند اما آن تبعید و هجرت، تبدیل به قدرت شد و حضرت امام(ره) به حق امام مردم و امام همه انقلابیون و مسلمانان شدند و مسیر هدایت جامعه را در دست گرفتند.

روحانی با بیان اینکه امام مسیر هدایت نهضت اسلامی و جامعه را در سایه اجتهاد پویا توانستند به پیروزی برسانند، گفت: اجتهاد امام، اجتهادی مستمر، پویا و دائمی است و با این اجتهاد است که انقلاب ما همیشه زنده و نو خواهد بود.

وی گفت: امام شخصیتی بود که در سایه اجتهادش برای همگان روشن ساخت که رأی مردم مشروعیت دارد و باید به حقوق مردم احترام گذاشت و زنان حق حضور و حق رأی دارند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امام راحل در سایه اجتهادشان مصلحت و قدرت دولت اسلامی را تبیین و ترسیم کردند، اظهار داشت: امام در سخت‌ترین شرایط امنیتی کشور، فرمان هشت ماده‌ای را صادر کردند و حقوق شهروندی و احترام به حقوق مردم را برای همه تبیین و روشن نمودند.

روحانی گفت: حضرت امام مجتهدی بودند که با خانه‌نشینی، گوشه‌گیری و عافیت‌طلبی همواره مخالف بودند و راهش هم با مفسدان و ظالمان هم با کسانی که مسیر تحجر و جمود را انتخاب کرده بودند، فاصله داشت. امام راه و مسیر صحیح زندگی و راه اعتدال، پیشرفت و توسعه را به همگان آموختند.

وی اضافه کرد: امام در مقاطع مختلف در برابر استبداد و استکبار ایستادگی کرده و استکبارستیزی و استقلال‌خواهی را به ما آموختند و شهامت آن را هم داشتند، در روزی که ضرورت و لازم بود، راه صلح را برگزیند و مسیر توسعه کشور را در مسیر ثبات و امنیت ادامه دهند.

رئیس‌جمهور گفت: حضرت امام(ره) همان شخصیتی بود که روزی که لازم شد بحث زمان و مکان در اجتهاد را مطرح کرد، اجتهاد امام، اجتهاد اصلاح‌طلبی اصولگرایانه و تحول‌خواهی سنت‌گرایانه و اجتهاد انقلاب دولت‌ساز بود و روزی که لازم بود با این اجتهاد انقلاب کرد و پس از آن با همان اجتهاد، نظام اسلامی را استقرار بخشید و با همان اجتهاد، راه تحول و توسعه جامعه را پیش پای ما گذاشتند.

روحانی اظهار داشت: امروز آنچه مهم است و باید همواره به یاد داشته باشیم آن است که مسیری را که امام به ما یاد داده‌اند،ادامه دهیم و باید توجه داشت که آثار امام به کلام و کلمات امام محدود نمی‌شود و نباید مصداق‌ها را اصل قرار داد، بلکه باید ملاک‌ها را اصل قرار دهیم و ببینیم اگر امروز امام پیش ما حضور داشتند، چه می‌کردند و به ما چه می‌فرمودند.

وی تصریح کرد: همواره باید خود را در محضر امام راحل ببینیم و راه اجتهاد امام را با ملاک‌هایی که در اختیارمان گذاشتند، ادامه دهیم و نباید خودمان را همانند متحجرین در برخی کلمات بی روح محصور کنیم، بلکه باید هدف، مسیر و خط واقعی امام را بشناسیم و همان راه را ادامه دهیم.

رئیس‌جمهوری در ادامه اهمیت و ضرورت حضور با نشاط مردم در ایام دهه فجر و مخصوصاً 22 بهمن را مورد تأکید قرار داد و گفت: از همه مردم می‌خواهم در تمام ایام دهه فجر با نشاط و پرشور باشند، چرا که دهه فجر همواره دهه تحول، پیشرفت و پیروزی برای ملت ایران بوده است، مخصوصا روز 22 بهمن همه مردم به خیابان‌ها بیایند هر کس با هر طرز تفکری که دارد و به هر جناحی که تعلق دارد و از هر قوم و فرهنگی است، بداند که انقلاب اسلامی از آن همه ملت ایران است و 22 بهمن روز جشن ملی تمام ایرانیان می‌باشد.

روحانی تصریح کرد: 22 بهمن امسال مردم با حضور پرشورتر خود نسبت به سال‌های گذشته به صحنه بیایند تا قدرتمان را به رخ جهانیان بکشانیم.


ویدیو مرتبط :
حرف تا عمل (روحانی - رهبر انقلاب)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ رهبر انقلاب به گلایه روحانی درباره هجمه به عملکرد هسته ای اش



حسن روحانی,عملکرد هسته ایی حسن روحانی

پاسخ رهبر انقلاب به گلایه روحانی درباره هجمه به عملکرد هسته ای اش

پس از آنکه شایعاتی مبنی بر ائتلاف دو نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بوجود آمد موجی از مخالفت ها و موافقت ها در دایره علاقه مندان به اصلاح طلبان، اصولگرایان معتدل و اعتدالگرایان شکل گرفت و گمانه زنی هایی نیز در خصوص جلسات خاتمی و هاشمی برای حمایت از یک کاندیدا مطرح شد.

در این راستا سید رضا اکرمی نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با روزنو تاکید می کند که چنین ائتلافی وجود ندارد و شایعات اینچنینی کاملا بی پایه و اساس است و و نباید در زمان انتخابات چنین شایعات بی اساسی در رسانه ها بوجود بیاید.

وی افزود: البته با توجه به روند موجود و تا زمانیکه ما تشکیلات تحزبی سازمان یافته ای نداشته باشیم وضع به همین منوال خواهد بود.

وی با اشاره به ثبت نام ۸۶۸ نفر برای کاندیداتوری ریاست جمهوری و در پی آن انتخاب تنها ۸ تن از این افراد گفت: اگر ما در کشور تشکیلات و احزاب سازمان یافته شده ای داشته باشیم هرگز چنین اتفاقاتی بروز پیدا نمی کند و شاهد چنین ضعف هایی نخواهیم بود. در کشورهای دیگر انتخابات معمولا میان ۲ الی ۴ نفر صورت می گیرد و افرادی انتخاب می شوند که توانایی اداره کشور را دارند و به لحاظ مدیریتی از قدرت بالا و تجربه کافی برخوردارند.

اکرمی ادامه داد: وقتی کاندیدایی می داند که رای ضعیفی دارد چرا وقت و انرژی و دارایی خود را بیهوده هزینه می کند؟ برخی از این کاندیداها اگر ده بار دیگر هم بیایند باز هم مردم به آنها رای نمی دهند و مورد پذیرش مردم قرار نمی گیرند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما که نمی خواهیم کدخدا انتخاب کنیم اظهار داشت: ما می خواهیم رییس جمهور ۷۰ میلیون نفر را انتخاب کنیم که عاقل، بالغ و توانمند باشد و این لباس برازنده اش باشد. ما باید کسی را انتخاب کنیم که مدیریتش برای همگان اثبات شده باشد و پای میز مذاکره نشسته باشد.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی اخلاقی های بسیاری در این زمان دیده شده است گفت: متاسفانه برخی از کاندیداها برای بالا بردن رای خود سعی می کنند دیگران را زیر سوال ببرند و اعتبار و آبروی آنها را خدشه دار کنند.

وی با اشاره به هجمه هایی که علیه روحانی در برخی سایت ها و رسانه های نزدیک به دیگر کاندیداها ایجاد شده است گفت: روحانی در برابر همه گفته ها و پرداخته های علیه خود کتابی مدون نوشته است و اگر این افراد راست می گویند بیایند و بیانیه و سندی بنویسند که این ادعای او را رد کند.

وی تاکید کرد: این افراد حتی می توانند با روحانی مناظره برگزار کنند و هر چه می خواهند در خصوص مسائل هسته ای از وی بپرسند. آقای روحانی مدعی است که تمام کارهایی که انجام داده اولا با سران سه قوه هماهنگ بوده و در تمام این موارد هم رهبری در جریان بوده اند و تا مجوز مکتوب نگرفته است هیچ اقدامی نکرده و همه امور را با هماهنگی کامل انجام داده است.

اکرمی در بخش دیگری از سخنانش افزود: روحانی از سال ۸۱ تا ۸۴ پرونده هسته ای را از رفتن به شورای امنیت حفظ کرد و توانست کاری کند که سه کشور قدرتمند از حق وتوی خود استفاده کنند ولی پس از آن به گونه ای عمل شد که این پرونده به شورای امنیت ملی رفته و هم اکنون باید پنج رای بگیریم تا بتوانیم پرونده هسته ای ایران را به شورای حکام باز گردانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم اظهار داشت: ما در زمان مسوولیت روحانی در شورای امنیت ملی غنی سازی را به صورت داوطلبانه تعلیق کردیم تا سانتیریفیژها را کامل کنیم. در این زمان بود که کیک زرد تولید و بسیاری از فن آوری دیگر راه اندازی و تکمیل شد.

اکرمی تصریح کرد: آنهایی که این موضوع را تکذیب و تخریب می کنند می توانند از شورای عالی امنیت ملی سند بگیرند و ردنامه ای صادر کنند مبنی بر اینکه کارهای آقای روحانی غلط بوده یا انجام نشده است.

وی افزود: من شنیده ام که آقای روحانی به حضرت آقا گلایه ای کرده اند مبنی بر اینکه هجمه هایی در خصوص ایشان با موضوعیت هسته ای وجود دارد و ایشان نیز فرموده اند که شما که کتابی در این زمینه نوشته اید و جواب همه آنها را داده اید.

اکرمی گفت: متاسفانه در کشور ما بهانه جویی به وفور وجود دارد و کتاب آقای روحانی می تواند پاسخ گوی خوبی به همه این بهانه جویی ها باشد.

منبع:irdiplomacy.ir